Project Storm

He joor echt een vet ding. Maar een vraagje ga je nog wat aan het dashboard doen want dit vindt ik persoonlijk niet mooi.

Maar verder is die perfect.
 
Ik zie aan de uitdraai ongeveer 18,5 SAE pk, in DIN is dit toch ongeveer 16-17? En over welk type heeft men het op het scooterforum meestal? SAE of DIN?
 
Het meeste worden SAE pk's gemeten. Zoals op Tovami. Wij meten DIN pk's. Din pk's geven altijd meer aan dan SAE.

De donkerblauwe grafiek is van bij Koopmans, waarde klopt niet. De wolkjes-run is van Valentino en zijn 19,* SAE's.

Gomer: Dat dashboard weet ik nog niet precies. Vind het zelf niet zo belangrijk en zo is m'n AIM goed afleesbaar. Moet nog wel een snelheidsmeter (Sigma 1400) monteren. Misschien dat er dan toch weer een glaasje inkomt.
 
Ik citeer het tijdschrift Auto Motor klassiek deel 12 "Alfa 1750 GTV".

Blij juichende foldertekst ronkt over 132pk. Naar Italiaanse aard zijn dat SAE paarden. Een aangezien de Society of Automotive Engineers voor hetzelfde geld 10 tot 15 procent meer vermogen dan de kille calculateurs van de Deutsche Industrie Norm zitten we daarmee na 1970 met een iets lagere compressie op zo'n 116 tot 117 DIN paarden.
 
Verschillende opgave van vermogen hebben ok te maken met de manier van testen: de din test d8 ik echt het vermogen wat er uit de motor komt (de met dynamo enz erop) de sea testen d8 ik zonder dynamo enz enz

ps: joor die velgen zijn :~
 
Originally posted by Joor
Het meeste worden SAE pk's gemeten. Zoals op Tovami. Wij meten DIN pk's. Din pk's geven altijd meer aan dan SAE.

De donkerblauwe grafiek is van bij Koopmans, waarde klopt niet. De wolkjes-run is van Valentino en zijn 19,* SAE's.

Gomer: Dat dashboard weet ik nog niet precies. Vind het zelf niet zo belangrijk en zo is m'n AIM goed afleesbaar. Moet nog wel een snelheidsmeter (Sigma 1400) monteren. Misschien dat er dan toch weer een glaasje inkomt.

Sigma 1400 vind ik zuigen, heb hem zelf, maar vind dat ie nogal langzaam reageert (dus dat je naar je snelheid van een seconde ofzo geleden zit te kijken) persoonlijk vind ik dat erg irri, cker als er zo veel geld voor betaald meot worden.
 
hey Joor is je carterkap nou wit? Of is dat alleen voor de combie met cross velgen?

Ik d8 verder dat je nu van plan was een MyChron2 aan te schaffen. Ik lees het wel.
 
Ik heb al een MyChron 2. Op de Storm vind ik dat wat overdreven. Wel heb ik gisteren een digiteller ingebouwd. Kan ik ooit eens kijken hoe hard ie loopt.

De carterdeksel is inderdaad wit geworden. Ik had er al het nodige commentaar op gehad dat dat het enige lelijke was enz. Dus ik had wat verf over van de velgen en heb direct het dekseltje netjes gemaakt en gespoten.
 
Tsja,

Eigenlijk begrijp ik niet van mezelf dat ik er op in ga. Maar goed. Als je geblokkeerd meet (waren uitlaatjes aan het testen) loopt je scoot door de gehele powerband, dus ook heel langzaam (zonder koppeling) door het gedeelte waar geen power zit 6.000 tot 12.000 rpm ofzo. Ik vermoed dus dat ej dat waargenomen hebt. Ik vind het namelijk wel meevallen qua gasreactie. Verder blijf je uiteraard stellen aan de schroefjes van de kartcarb.
 
Last edited:
Update, foto's velgen en digiteller.

storm301202-01.jpg

Om te beginnen het eindresultaat van de carterdeksel. Ik heb wel eens gezegd dat ik er een runnerdeksel op wilde hebben. Ik weet dat ie beter is qua koeling, maar hoe langer ik ze vergelijk des te duidelijker wordt het... deze vind ik mooier.


storm301202-02.jpg

Hier een van de weinige manieren waarop je een teller-sensor betrouwbaar kunt monteren zonder lijm.


storm301202-06.jpg

Dan de teller. Ik vermoed dat veel mensen gaan beginnen over dat het mooier zou zijn in het tellerglas e.d. Voordat deze mensen reply-en... Dit is lichter!!!


storm301202-07.jpg

Dit is het allereerste straalwerk van mijn hand. Ik ben zelf tevreden. Rechts ernaast het exemplaat (heel oud Piaggio < '96) waarmee ik reed :)


storm301202-09.jpg

De caterdeksel na het spuiten.

storm301202-03.jpg

Linkerwiel gespoten in grondlak, rechterwiel is kaal na het bewerken met afbijt.


storm301202-12.jpg

En dan het ene wiel in de eerste kruislaag lak en het rechter wiel (op de foto) in de grond.
 
Last edited:
Maar binnen hoeveel km is hij nou weer glad? Ik kan me herinnerne dat Ruben R het eens gedaan had, en toen waren ze binnen de korste keren weer als "nieuw" zegmaar :)
 
Originally posted by Tim
Maar binnen hoeveel km is hij nou weer glad? Ik kan me herinnerne dat Ruben R het eens gedaan had, en toen waren ze binnen de korste keren weer als "nieuw" zegmaar :)
dat ligt eraan hoe ernstig je hem straalt.

je kan ook zorgen dat dat je poulies niet slijten maar dat je na 1 ritje nieuwe V-snaar nodig heb :)
 
Back
Top