Project Slider

Status
Not open for further replies.

D.J

Pfew, al die draden
Project Slider (Nu ook filmpje :P )

Project Slider

Ik kocht mijn Slider toen ik 16 was :P en vond het helemaal te gek. Het was DE stunt scooter op dat moment, en ik vond het wel handig, dat als je op je plaat ging, dat je zo ongeveer maar 4 kapjes hoefde te vervangen. Hij zag er ongeveer zo uit (heb geen foto meer)

Zo zag hij er ongeveer uit, niet mijn foto
zwart.jpg


Mja, toen, na een hoop "perso's" op internet te hebben gezien, vond ik die mat zwarte kleur dus gewoon schijt, dus er moest een nieuw kleurtje komen.

Spuiten dus. Kleur werd blauw, dus, op naar de spuiterij :)

Toen zag hij er dus zo uit
startstrip2.jpg

Deze foto is van net voor lelystad, maar is ook puur om je maar een indruk te geven van hoe hij er ongeveer uitzag.


Mja, toen moest dus die orginele roestpot er onder vandaan, en wou ik een uitlaatje wat meer bij mijn uiterlijk paste, dan dat het daadwerkelijk presteerde. Dus toen viel mijn oog op de TNT uitlaat.

Dus, TNT uitlaat besteld, en eronder gezet.

TNT Uitlaat Op Slider
tntuitlaat2.jpg


Mja, toen ging ik dus op m'n bek met die lak (kleine schade is ook al te zien op foto hierboven) en toen kregen we dus dit:

Mooi juh, die sliders :P
smoel.jpg


Toen ging de knoop door. Lelystad naderde, en ik wou toch de Slider helemaal top (zowiezo kwa looks, want motorisch is het toch nix) klaar hebben.

Dus toen begon het strippen.

The Stripping begins :)
startstrip1.jpg


strip.jpg


Ook werd er een TNT stuurtje aangeschaft, en BCD Sliders

TNT Stuurtje
tnt.jpg


tnterop1.jpg


tnterop2.jpg


Toen moest het spul natuurlijk ook weer opgebouwd worden, met de nieuwe lak op bepaalde kappen. (Was een paar kappen vergeten bij de eerste keer spuiten)

opbouw1.jpg


opbouw2.jpg


Mja, op naar lelystad dus!

Nog thuis, zaterdag ochtend voor Lelystad
lely1.jpg


lely4.jpg



Op Lelystad
lelystad.jpg


Thuis gekomen, na een week ongeveer na Lelystad, ik denk, Goh, wat rijd dat ding kut, laat ik het carterdeksel er eens afhalen.

The horror begins:

Me kruk-as moer was blijkbaar niet goed aangedraait, dus alles had effe lekker over me kruk-as getold :) Oftewel

Krukas
krukas.jpg



Ventilvar, Sterretje, Gradenplaatje, starterkrans etc ook allemaal verrot. Dus, nieuwe onderdeeltjes bestellen:

Parts
parts.jpg


Alle parts er in, nog steeds kut blablabla, niet boeiend. Ding stond nu dik een maand stil, en vond het een beetje zonde allemaal. Dus, alles netjes maken, en dan toch maar eens wat onderdeeltjes kopen :P

Op dit moment heb ik blok er weer onder vandaan gehaald, en ben ik het blok aan het opknappen. Alles lekker schoonmaken etc.

pr1.JPG


Het blokje wou ik gewoon schoon. Stralen kan altijd nog, dus ik doe eerst een poging om het zelf een beetje mooi te maken.

Zo haalde ik hem er onder vandaan:

pr2.JPG


pr3.JPG


En zo was het blokje na anderhalf uurtje:

pr4.JPG


pr5.JPG


pr6.JPG


pr7.JPG


Uitlaat heb ik ook al: Bidalot S2

s2.JPG



Setup Word: (* = Is er al)
-Airsil T6 70cc
-Dellie 21mm*
-Multivar*
-Deltaklots*
-Bidalot S2*


Wat nog te doen
-Sr WWW Velgen (Liggen al bij dealer, moek nog effe ophalen)
-Goed afstellen
-Draden op stuur beetje netjes weg werken (Lees als: Knoppen er af roppen :P )
-Malossi RS3 veertje/Doppler achterveer

Marcel-NRG heeft ook ff een soepje gemaakt, van hoe mijn achterkap word. Het is namelijk heel makkelijk om de achterkant van een Slider een R1 look te geven, mits je je olietankje weghaald.

noat.jpg


Puur de kap boven je achterwiel weg laten :# Maar daar word natuurlijk wel een nieuw onderkantje voor gemaakt.

Vanavond zal ik wel effe fototjes posten van hoe het blokje er dan uitziet. Nu stop ik eerst O-)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Tsjek ook die vette NRG 8P :+

slider.jpg

Soepje nog beetje aangepast :P

vette Slider DJ.... mag ik er ook eens op rijden :'( O-) }) 8P
 
Last edited:
als je die 21mm gaat monteren neem ook een bigvalve setje. Dat standaard membraan is echt niets, een veels te kleine doorlaat
voor de rest wel netje zo.
 
Originally posted by NeoGeniX
klinkt erg leuk...maareh met een bcd voorkap ziet zijn slider er al 10x beter uit :W

Ben ik met de 100% volledig met je eens..... maar jah, om daar 150 euries voor uit geven.Wie weet.......
 
Leuk dingetje opzich, maar vind hem een beetje saai. Velgen mogen van mij wel een aardig kleurtje, kappen wat feller gespoten, binnenschild enzo mooi kleurtje, spatborden ook, mayb wat freezewerk en / of mooie stikkers.
 
Originally posted by area_51_member
Leuk dingetje opzich, maar vind hem een beetje saai. Velgen mogen van mij wel een aardig kleurtje, kappen wat feller gespoten, binnenschild enzo mooi kleurtje, spatborden ook, mayb wat freezewerk en / of mooie stikkers.

Opzich, als jij even leest :# Dan had je toch echt gelezen dat er al andere velgen onder komen, in een aardig kleurtje. :P
 
Ben gister nog het blok aan het scotchen geweest. Vind het wel goed genoeg zo. Zal zometeen wel effe wat foto's maken en posten. Verder moet ik effe een ophangpuntje maken voor de zijkappen, want ik wil niet dat die alleen op de bovenkant vast zitten. Dus ff een beugeltje fixen. Olietankje moet ik er ook nog effe afslopen.
 
00i doede we tjoepe als het weer lekker weer is even naar je toe
nu word het wel een leuk projectje maar ga je nog aan de slag met een Mina Blokje of bij zaak nu? Lat0rz
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top