This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Project Runner A

Status
Not open for further replies.
Heb vandaag me Epc System getest Valt nog een beetje tegen... De temp. in me filter daalde vandaag 6 graden en dat hield ie 2 uur vol. Ben nu met een xtra koeling bezig want ik wil minimaal de 10 graden halen.
Maar vind dat 6 graden een leuk begin is.
 
Test 2 is al iets beter... ik zit nu op 9 graden kouder dan kamer temp. Dit bleef 2 uur zo en daarna steeg de temp. heel rustig weer omhoog.

2de test...





De koeltas moest ook maar eens ergens voor dienen ... meer info volgt hier over... :#


En het moet gewoon kouder!!!!! Gel packs


En weer testen....
 
Originally posted by A-Bizar


En het moet gewoon kouder!!!!! Gel packs


En weer testen....


Hoe kom je hier aan

Maar ik vind t echt super dat je zo bezig bent op een creatieve wijze om de luchttoevoer voor je carb kouder te maken, is ff wat anders hè dan tunen. Maar t ga goed!!!
 
Originally posted by A-Bizar
Test 2 is al iets beter... ik zit nu op 9 graden kouder dan kamer temp. Dit bleef 2 uur zo en daarna steeg de temp. heel rustig weer omhoog.

Heel leuk dat de temp 2 uur lang zo laag bleef. Maar als je motor vol aan het draaien is en je luchtfilter zuicht liters lucht aan, dan red je dat niet.
 
Originally posted by malle neo's
Heel leuk dat de temp 2 uur lang zo laag bleef. Maar als je motor vol aan het draaien is en je luchtfilter zuicht liters lucht aan, dan red je dat niet.

neej ik begin het licht ookal een beetje te zien Maaruh daar had ik ookal over nagedacht en vandaar de koeltas en de gelpaks. Buddy vriezer

Zal verder toch niet veel worden... Ik test het ff en daarna word het waarschijnlijk gewoon weer een buddy filter zoals eerst
 
ben je niet bang dat je gasschuif vast gaat vriezen oid? dit ivm de winter die eraan komt

verder vind ik t een vet idee hoeveel rpm draait dat fannetje eigenlijk
 
Originally posted by ICE
ben je niet bang dat je gasschuif vast gaat vriezen oid? dit ivm de winter die eraan komt

verder vind ik t een vet idee hoeveel rpm draait dat fannetje eigenlijk

idee is voor in de zomer... Als ik nu dat ding buiten test zal de temp bijna niet of helemaal niet dalen. Test nu kamer temp. 22 graden.

Toeren van proppeller weet ik niet. Vrij rustig in ieder geval.
 
mja, je moet die gelpacks van -80 ofzo nemen, deze schieten niet echt op denks.
denk dat het dan in de winter ook wel wil dalen... alleen iets minder dan in de zomer.
 
Originally posted by aerox-evo70
mja, je moet die gelpacks van -80 ofzo nemen, deze schieten niet echt op denks.
denk dat het dan in de winter ook wel wil dalen... alleen iets minder dan in de zomer.

-80 kan mijn vriezer thuis niet halen maaruh jij bedoeld denk ik droogijs van -79. Dat is bevroren gas en lijkt mij niet bepaald goed voor me cil. Daar zit na mijn weten ook geen zuurstof in.
Of ik heb het helemaal mis....
 
Originally posted by aerox-evo70
in die gelpacks van nu zit ook geen zuurstof hoor , het gaat er puur om dat de temp lager wordt...

Dat weet ik Maar dat droogijs verdamt zeg maar en dan komen na mijn weten die gassen vrij. Bij gel packs blijft het erin zitten zodat je ze kan blijven invriezen en opnieuw gebruiken. Droogijs heb je maar 1 keer iets aan.
 
Weet je waar je meer mee opschiet? Ijskoud koelwater door je carb laten stromen, en dat koel je met een peltier. Zul je meer mee bereiken.
 
ik hoorde alleen wel dat een peltier niet goed tegen schokken kan, dus dan valt dit denk ik al af.....

greetzzz
 
Freddy van koopmans had waarschijnlijk nog wat moois om electrisch te koelen. Als het mee zit ga ik dit weekend ff langs...

Btw: Als het mee zit heb ik volgende week de Evo vast binnen :#
 
ben maar ff verder gegaan met me filter...

xtra grote vin aangeschaft vandaag :#



Zo gaat t ongeveer in me buddy komen...



Het Epc System zuigt de lucht binnen en koeld het tot max. 9 graden kouder dan buiten temp. Vanaf minimaal 20 graden.
Dan word dat me buddy ingeblazen achter de grote rotor. Die blaast de afgekoelde lucht over een paar gel paks (om het verder af te koelen) naar de slang die mijn buddy weer verlaat richting mijn carb.

Op deze manier heb ik het nog niet getest op temp. verschil omdat mijn buddy nog bekleed moet worden met datkoeltas spul
Mijn vermoeden is dat de temp. minimaal nog 2 graden gaat zakken.



Thnx to Bart@sp hoef ik me over het torqje en huisje geen zorgen meer te maken
 
ik zou eens gaan bepalen hoeveel liter lucht je brommertje gebruikt bij welk toerental, enhoeveel je fannetje aanzuigt
 
Status
Not open for further replies.