Project NRG MCDeux

Thomas

Senior Member
Hele tijd geleden een NRG'tje gekocht voor 150 euro. Ding had een half jaar in een vochtige schuur gestaan bij iemand. Helemaal van brabant naar rotterdam gereden. Toen uitgeladen en in de tuin gezet:

nrg.jpg


Meteen dat ding helemaal gesloopt en dat ging lekker makkelijk omdat ik ook al een typhoon had en dit was precies hetzelfde :)

Toen ff wezen shoppen bij J-P-S en een hebo asje met lagertjes gehaald, je kan op de plaatjes goed de opvulstukken zien zitten en dat de as geen spiebanen heeft....

hebokrukas1.jpg


hebokrukas2.jpg


Cilindertje was trouwens een BSG-5, goed snel dus :) Maar deze had al over de 30.000 gelopen dus ff laten honen bij G-J-B.
Toen ook gemonteerd. En toen zag het er zo uit:

blok.jpg


Het vliegwiel was er niet zo best meer aan toe. Er waren stukken metaal uit. Dus via Rolf een goed vliegwiel kunnen kopen voor een leuk prijsje:

nieuwtypevliegwiel.jpg


Het frame stond toen nog onder een zeiltje buiten:

frame.jpg


En van dichtbij zag het er niet leuk uit:

roest.jpg


Dus 2 potjes hammerite gekocht, alle roest weggeschuurd, en heel het frame wit gemaakt.

De 'geweldige' showa vork had ook z'n beste tijd gehad, dus ff een EBR voorvorkje gekocht bij J-P-S:

Oud vs Nieuw:

voorvorken.jpg


Toen ff de zooi uit de tuin bij elkaar geraapt en schoongemaakt:

zooi.jpg


Als laatste nog een nieuwe gashendel (van een zip) en ook een nieuwe achterremkabel gekocht. Ook heb ik heel de kabelboom gereviseerd met ducktape.

De CDI die ik had was het schroefdraad van binnen kapot, er kon dus geen bougiekabel meer in. Dus wederom via Rolf een CDI geregeld voor een mooie prijs :)

Toen was het dus aantrappen die handel, maar hij vonkte niet :(

De ontsteking er af gehaald en mbv m'n pa alle draden van de ontsteking vernieuwd.

Toen vonkte ie wel en kon ik rijden :)

3.JPG


5.JPG


6.JPG


Ik had nog een Yasuni R liggen dus dat is nu de uitlaat geworden.
De bedoeling is natuurlijk niet zo blijven rijden. Er zit niet voor niks een Hebo as in })
 
Advertisement - register to remove this

Cilinder wordt waarschijnlijk MK Pro Race (Tuned)

Verder ben ik er nog niet echt uit. Suggesties zijn altijd welkom!
 
leuk, leuk.....is een zeer goed begin van waarschijnlijk een zeer goed eind!! maar misschien een idee voordat je verder gaat om die velgen een paintjob te geven. frame ziet er netjes uit net zo als het blok maar dan rij je met zulke velgen!!
maar dat zal heus nog wel koemen!!
succes

greetz
 
heb je al ideen voor het uiterlijk, dit gaat volgens mij ook wel wat worden -:-

suc6 en grtz marco
 
mk pro race =alu cillinder:p
verder goed bezig joh zou inderdaad zoals anderen ook zeggen je velgen ook ff een beurt geven
 
why heet het MCDeux? het is toch gwn een oude nrg? :)

ziet er iig goed uit allemaal, hoop dat je nog gaat doen qua setup+uiterlijk :)

mijn project nrg gaat binnekort ook beginnen! succes verder
 
Back
Top