Heb jij de tuimelaarbrug volledig uitelkaar gehaald? zo ja, (ik weet dit niet zeker) heb je de tuimelaars omgewisseld?1: De klep komt niet precies uit op de klepschotel. Wat doe ik verkeerd?
EX staat voor exhaust, dus dat is goed.2: Ik weet de volgorde van de letters niet meer. (hij pas volgens mij alleen op deze manier, zie foto)
de ontsteking werkt met een welbekende "wasted spark", ofwel een vonk per rotatie, dus als je het vliegwiel en de nokkenas goed op tijd zet, zal dit geen probleem opleveren.3: ik heb de nokkenas goed gezet bij het terugplaatsen maar vraag me af ik dan ook de ontsteking weer juist moet zetten alvorens ik dat doe, of had ik dat moeten doen voor ik begon en moet ik de nokkenas verwijderen/ontsteking goedzetten/terugplaatsen?
heel vreemd...En nee de brug is niet uit elkaar geweest. Letterlijk overgezet alleen
Dankje voor de plaatjes, kreeg het op mijn tel niet voor elkaarHier een afbeelding van wat Harr bedoeld , zo kun je het verschil zien. lijkt mij op de 3e foto ( mits je klep niet ingedrukt staat) dat je nu korte kleppen hebt. Heb je de oude kop nog , kun je makkelijk vergelijken.
Ik denk dat je dan hetzelfde probleem hebt , als je nu lange kleppen hebt met een brug voor korte kleppen , en je hebt een sloop met korte kleppen schiet je niets op . Je hebt of iets verkeerd getypt of je moet een brug voor lange kleppen hebben. Het beste in mijn ogen is dat je dan de korte kleppen demonteert en inslijpt op de kop die je nu hebt. Kun je de brug voor korte kleppen gebruiken. (Of een brug voor lange kleppen bestellen) heb je geen pakkingen meer nodig.Ten eerste iedereen enorm bedankt voor het meedenken en de snelle reactie. Het blijken inderdaad lange kleppen te zijn terwijl het kleppenhuis voor korte kleppen is. Ik wist dat rr verschil in zat maar niet dat het zo klein was en was ervan overtuigd dat ik korte kleppen had. Ik heb nog een sloop agility staan met korte kleppen dus haal daar even het kleppenhuis af. Nogmaals bedankt