hartjesimion
Well-Known Member
oke het is een lang verhaal maar ik hoop dat er mensen zijn die er aub geduld voor hebben het te lezen het is voor mij een soort van spoedgevalletje
Oke, na een maand alleen maar googlen mijn laatste hoop op dit forum.
Ben pas met zelf sleutelen bezig sinds dat er wat mis is aan mijn vriend zijn aprilia sonic ac.
(Begonnen met hulp van mijn broer, maar die heeft een hekel aal scooters dus zijn kennis daar in gaat alleen maar richting de basis)
Voorgeval (misschien ook belangrijk om te weten):
De scooter hebben we nu 3 maanden, een 2ehandsje en begon steeds meer benzine te zuipen, we begonnen hem ook steeds erger te ruiken. Wanneer hij weg reed bij mijn huis dus starten fftjes op laten warmen en dan wegrijden trok de benzine lucht gelijk een half uur lang het huis in. Dat was dus het eerste, we wilde hem opnieuw afstellen. Maar natuurlijk hij lang uitgesteld tot dat hij steeds meer problemen kreegt met kicken, electrische start deed het niet meer al toen we hem kochten omdat de accu dood was.
carterkap open gehaald want op eens starte hij helemaal niet meer, na 4 uur kicken was ik het wel beu. Moest er zo'n veertje ofzo vervangen worden, dit niet bij mijn taak maar vrienden van hem. Gedaan dus het kicken ging weer. Voor de zekerheid de carb er af gehaald en uitgekookt, was dus geheel verzopen luchtfilter was volledig doordrenkt met benzine, kon geen eens lucht door komen zo vol zat die, ook schoongemaakt en alles. Rijden daarna ging nog niet, was de vacuum vergeten. Nou dat was mijn inzet, dat haddik dan maar even uit gevonden in de eerste week. Scooter starte na even kicken en alles dan weer. Maar toen trok hij niet zoals van ouds en haalde die de top niet zo als eerst, zo'n 80 a 90 +/- (km teller is ook kapot en dat hadden we gemeten met iemand die naast ons reed)
Een wat belangrijker deel denk ik:
Hij wou graag een powerfilter erop dus hebik ook even gedaan. Daarmee trok hij al wat beter maar bleef daarna hangen bij zo'n 40km/u en na 2 min rijden begon die dan te trekken richting de 60, vol gas kon niet meer dan hoorde je aan die filter dat die te veel lucht binnen kreeg of in ieder geval het geluid werd een dieper geluid zeg maar. Nou wilde we er het er maar mee doen door niet meer vol gas te rijden en dan maar wat andere dingen te gaan veranderen. Maar toen we de volgende dag naar zijn huis wilde gaan rijden kregen we weer problemen, het kicken lukte niet meer. Hij begon spontaan benzine aan alle kanten eruit te spuiten bij de carb. (hiervoor hadden we omdat hij voordat de powerfilter er op ging geen benzine meer kreeg een nieuw benzine kraantje of hoe het ook heet vervangen en dit gebeurde dus daarmee). Wij dus niet meer gereden. Sinds dien heeft hij dus even stil gestaan. Hij is met powerfilter en alles ook weer goed afgesteld.
Er zit een sproeier maat 98 op terwijl de rest standaard onderdelen waren (dus zou ik verwachten dat hij niet zo vreemd zou moeten doen met powerfilter toch?) En we hebben ook het membraam vervangen (spuitstuk hadden ze niet bij die onzin zaak en die is ook redelijk rot, incl. de pakkingen die er tussen zitten ook vervangen omdat er ook al was gezegt tegen me dat hij valse lucht en alles zou kunnen krijgen en het membraam zag er anders uit als de nieuwe (daar kon je niet door 2 kleine gleufjes heen kijken en bij de oude wel).
Nu heeft hij de moed opgegeven met zelf sleutelen en wilt hij de scooter weg brengen, terwijl ik geen geld wil verspillen aan het werk van een ander wat je ook zelf kunt doen met de aanwijzingen van een ander zodat we zowizo goedkoper uit zijn toch, en ik vind sleutelen te leuk om te doen en ja dan voel ik me een beetje kut omdat het mij niet is gelukt...
Ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk heb uitgelegd? En dat jullie ja voor mij PRO's mij kunnen helpen, en bij vragen zal ik zo duidelijk mogenlijk proberen te antwoorden.
p.s. Met power filter hebben we dus wel heel erg het gevoel dat iets hem tegen houd, ik vind de gas kabel ook wel heel erg lang, die is niet goed te stellen met stelschroef, blijft zowizo nog een cm kabel los hangen ik weet niet of dit een probleem is? (de kabel was vervangen en de oude lag er nog tussen de kappen gepropt, waarom die was vervangen weten we niet want de oude zag er nog goed uit). Ik denk dat ik met de carb iets fout heb gedaan maar weet dit dus niet zeker.
Oke, na een maand alleen maar googlen mijn laatste hoop op dit forum.
Ben pas met zelf sleutelen bezig sinds dat er wat mis is aan mijn vriend zijn aprilia sonic ac.
(Begonnen met hulp van mijn broer, maar die heeft een hekel aal scooters dus zijn kennis daar in gaat alleen maar richting de basis)
Voorgeval (misschien ook belangrijk om te weten):
De scooter hebben we nu 3 maanden, een 2ehandsje en begon steeds meer benzine te zuipen, we begonnen hem ook steeds erger te ruiken. Wanneer hij weg reed bij mijn huis dus starten fftjes op laten warmen en dan wegrijden trok de benzine lucht gelijk een half uur lang het huis in. Dat was dus het eerste, we wilde hem opnieuw afstellen. Maar natuurlijk hij lang uitgesteld tot dat hij steeds meer problemen kreegt met kicken, electrische start deed het niet meer al toen we hem kochten omdat de accu dood was.
carterkap open gehaald want op eens starte hij helemaal niet meer, na 4 uur kicken was ik het wel beu. Moest er zo'n veertje ofzo vervangen worden, dit niet bij mijn taak maar vrienden van hem. Gedaan dus het kicken ging weer. Voor de zekerheid de carb er af gehaald en uitgekookt, was dus geheel verzopen luchtfilter was volledig doordrenkt met benzine, kon geen eens lucht door komen zo vol zat die, ook schoongemaakt en alles. Rijden daarna ging nog niet, was de vacuum vergeten. Nou dat was mijn inzet, dat haddik dan maar even uit gevonden in de eerste week. Scooter starte na even kicken en alles dan weer. Maar toen trok hij niet zoals van ouds en haalde die de top niet zo als eerst, zo'n 80 a 90 +/- (km teller is ook kapot en dat hadden we gemeten met iemand die naast ons reed)
Een wat belangrijker deel denk ik:
Hij wou graag een powerfilter erop dus hebik ook even gedaan. Daarmee trok hij al wat beter maar bleef daarna hangen bij zo'n 40km/u en na 2 min rijden begon die dan te trekken richting de 60, vol gas kon niet meer dan hoorde je aan die filter dat die te veel lucht binnen kreeg of in ieder geval het geluid werd een dieper geluid zeg maar. Nou wilde we er het er maar mee doen door niet meer vol gas te rijden en dan maar wat andere dingen te gaan veranderen. Maar toen we de volgende dag naar zijn huis wilde gaan rijden kregen we weer problemen, het kicken lukte niet meer. Hij begon spontaan benzine aan alle kanten eruit te spuiten bij de carb. (hiervoor hadden we omdat hij voordat de powerfilter er op ging geen benzine meer kreeg een nieuw benzine kraantje of hoe het ook heet vervangen en dit gebeurde dus daarmee). Wij dus niet meer gereden. Sinds dien heeft hij dus even stil gestaan. Hij is met powerfilter en alles ook weer goed afgesteld.
Er zit een sproeier maat 98 op terwijl de rest standaard onderdelen waren (dus zou ik verwachten dat hij niet zo vreemd zou moeten doen met powerfilter toch?) En we hebben ook het membraam vervangen (spuitstuk hadden ze niet bij die onzin zaak en die is ook redelijk rot, incl. de pakkingen die er tussen zitten ook vervangen omdat er ook al was gezegt tegen me dat hij valse lucht en alles zou kunnen krijgen en het membraam zag er anders uit als de nieuwe (daar kon je niet door 2 kleine gleufjes heen kijken en bij de oude wel).
Nu heeft hij de moed opgegeven met zelf sleutelen en wilt hij de scooter weg brengen, terwijl ik geen geld wil verspillen aan het werk van een ander wat je ook zelf kunt doen met de aanwijzingen van een ander zodat we zowizo goedkoper uit zijn toch, en ik vind sleutelen te leuk om te doen en ja dan voel ik me een beetje kut omdat het mij niet is gelukt...
Ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk heb uitgelegd? En dat jullie ja voor mij PRO's mij kunnen helpen, en bij vragen zal ik zo duidelijk mogenlijk proberen te antwoorden.
p.s. Met power filter hebben we dus wel heel erg het gevoel dat iets hem tegen houd, ik vind de gas kabel ook wel heel erg lang, die is niet goed te stellen met stelschroef, blijft zowizo nog een cm kabel los hangen ik weet niet of dit een probleem is? (de kabel was vervangen en de oude lag er nog tussen de kappen gepropt, waarom die was vervangen weten we niet want de oude zag er nog goed uit). Ik denk dat ik met de carb iets fout heb gedaan maar weet dit dus niet zeker.
Last edited: