This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Probleem met mn AeroX: Scoot niet te starten !

Geasto-BlA_bLA

Well-Known Member
Hoi,

Ging vrijdag ff met iemand een film halen. (Runner Rules !! voor de mensen die hier interesse in hebben) Normaal ga ik een stuk harder dan zijn scooter maar op een gegeven moment kwamen we bij een kruising, dus afremmen, nix te zien dus maar doorrijden. Dus ik vol gas doorrijden ging hem eerst mooi voorbij maar op een gegeven moment bleef de scooter maar op een 73 km/h hangen terwijl hij normaal wel de 90 km/h haalt. We gingen op dat moment even snel (wat toch wel een afgang was
Dus ik dacht, maar even rustiger aan rijden (want we waren er toch bijna) misschien is er wat aan de hand, ik kijk zo wel ff. Dus constant met 40-50 km/h doorgereden. Ok, aangekomen filmpje gehaald, zouden we weer weg. Wou die scoot dus echt totaal niet starten, hij deed echt helemaal nix, geen geluidtje ofzo nix (Elektrische start doet nix dus moet altijd kicken) Dus ik ff kijken of er iets met de bougie was (Er was iemand de vorige dag zo leuk geweest om ff mn bougie kabel er uit te trekken) Dus ik alles extra goed aandrukken je weet maar nooit. Nou uiteindelijk hielp dit allemaal niet, dus maar ff verderop de scooter binnen zetten bij mn pa zn winkel. Dit was dus allemaal vrijdagavond. Ik heb hem het hele weekend daar laten staan en zou er vanmorgen weer ff naar kijken met nog iemand. Dus eerst maar ff bougie los en die goed schoonmaken (sterkte 8) en weer vastmaken dit gaf geen effect. Toen maar de bougie uit de cilinder gedraaid en ff kijken of ie wel goed vonkte (hij zat dus nog aan de bougiekabel vast, doh !) Jah, toen deed ie het wel, dus bougie kan niet stuk zijn. Toen maar ff met een wattenstaafje goed schoongemaakt. Weer alles problemen, weer geen effect. Heb er nog genoeg olie in te zitten, heb dit ff nagecheckt. Er zit ook nog genoeg beznine in
Dus weet iemand wat hier mis mee is ? Want ik weet het niet....heb ook nie zoveel verstand van scooters vandaar dat ik het hier ff vraag. Graag zoveel mogelijk ontopic blijven en serieuze antwoorden plz.

Alvast bedankt !

[This message has been edited by Geasto-BlA_bLA (edited 28 May 2001).]
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Erm... roest op je spoelen? Lees ff je scheikundeboek door ofzo...

Staalborstel is ook alweer zo'n geweldig plan...

Greetz.


ik bedoelde ook niet echt de spoelen maar dat ijzer wat boven je spoelen zit waar het magneet van je vliegwiel langs gaat, ik had dit een keer bij m'n amigo en die "ijzeren plaatjes" zaten onder de roest en dat had ik schoon gemaakt met een staalborstel en toen ging het weer goed.
 
Originally posted by Geasto-BlA_bLA:
Ff snel een vraagje: Waar kan ik de contactpunten en de condensator vinden op aerox ?

Alvast bedankt
naast je fietsbel. Of neem je mij nou in de maling?
Het is geen puch maxi, scooters werken met het geweldig moderne cdi systeem. Kan weinig aan verkeerd zijn, ik zou een probleem niet zo snel in die richting zoeken en zeker niet als je geen last had van haperende, stotterende en/of knallende geluiden.
 
Hmmmzzz...meeste reacties waar ie dus geen donder aan heeft...

hey...het kan best zijn dat je bougie wel vonkt als je hem tegen het blok aanhoud, breuk in de kabel kan dus de oorzaak zijn!
(jeweetwel...als je hem buigt dat ie wel contact maakt enzo)

Dus mijn tip: vervang ff je bougiekabel + dop....
 
Hmmmzzz...meeste reacties waar ie dus geen donder aan heeft...

hey...het kan best zijn dat je bougie wel vonkt als je hem tegen het blok aanhoud, breuk in de kabel kan dus de oorzaak zijn!
(jeweetwel...als je hem buigt dat ie wel contact maakt enzo)

Dus mijn tip: vervang ff je bougiekabel + dop....
 
Yo late reactie maar ik ben niet echt zo actief ofzo.

-Bougie+bougiekabel+dop vervangen?
-beetje benzine je cilinder inpleuren via je 'bougiegat' en bougie erin kicken kijken offie dan ploft
-geen valse lucht?? (pakkingen)
-membraanplaatjes waren dus nog goed, en als je je luchtfilter eraf heb en je hand op je luchtinlaat houd en dan kicken?

------
Yamaha Aerox, Parelmoer blauw met goud titanium velgen. Evo50,malossi rhq krukas,skf c4 lagers,Topperf nardo,Topperf gasveer,Topperf carterdeksel,polini evo5 vario,Hebo koppeling,malossi vl12 membraan,malossi recht spruitstuk,17.5mm polini/dellorto,polini kevlar belt,malossi torquedriver,helmbakfilter

[This message has been edited by MasterP (edited 30 June 2001).]
 
damm ik heb dat nu ook rijd van mij naar het dorp 2 km kreeg hem net aan de 60 maar met de choke volopen anders viel ie weer terug. Ik ff stoppen. sloeg ie af en kreeg hem niet meer aan normaal is mijn top 80/85. WEET Geasto-BlA_bLA nu al wat het is geweest? ikke wil het eigelijk wel ff weten. Anders breng ik hem morgen ff naar de dealer.
 
hallo

ik had even een vraagje?

gisteren was ik mij sproeier aan het vervangen.
alles weer netjes er op gezet.
en toen rijden toen spood er benzine uit mee carb er bleek dat mij vlotter los was in me vlotterbak.
maar daarna wilt hij niet meer starten ik heb vlottertje weer netjes trug geplaast.
hij heeft wel compresi maar starten doet hij niet?



Weet iemand het probleem.
 
Volgende keer beter kijken hoe je carb in elkaar zit,
hoe the fuck kan nu je vlotter loskomen?

Tenzij je ZELF vergeet dat pennetje erop te zetten.

Hieruit kan ik halen dat ja wrs nu weer iets verkeerd hebt gemonteerd.