Probleem met mn AeroX: Scoot niet te starten !

Geasto-BlA_bLA

Well-Known Member
Hoi,

Ging vrijdag ff met iemand een film halen. (Runner Rules !! voor de mensen die hier interesse in hebben) Normaal ga ik een stuk harder dan zijn scooter maar op een gegeven moment kwamen we bij een kruising, dus afremmen, nix te zien dus maar doorrijden. Dus ik vol gas doorrijden ging hem eerst mooi voorbij maar op een gegeven moment bleef de scooter maar op een 73 km/h hangen terwijl hij normaal wel de 90 km/h haalt. We gingen op dat moment even snel (wat toch wel een afgang was
wink.gif
Dus ik dacht, maar even rustiger aan rijden (want we waren er toch bijna) misschien is er wat aan de hand, ik kijk zo wel ff. Dus constant met 40-50 km/h doorgereden. Ok, aangekomen filmpje gehaald, zouden we weer weg. Wou die scoot dus echt totaal niet starten, hij deed echt helemaal nix, geen geluidtje ofzo nix (Elektrische start doet nix dus moet altijd kicken) Dus ik ff kijken of er iets met de bougie was (Er was iemand de vorige dag zo leuk geweest om ff mn bougie kabel er uit te trekken) Dus ik alles extra goed aandrukken je weet maar nooit. Nou uiteindelijk hielp dit allemaal niet, dus maar ff verderop de scooter binnen zetten bij mn pa zn winkel. Dit was dus allemaal vrijdagavond. Ik heb hem het hele weekend daar laten staan en zou er vanmorgen weer ff naar kijken met nog iemand. Dus eerst maar ff bougie los en die goed schoonmaken (sterkte 8) en weer vastmaken dit gaf geen effect. Toen maar de bougie uit de cilinder gedraaid en ff kijken of ie wel goed vonkte (hij zat dus nog aan de bougiekabel vast, doh !) Jah, toen deed ie het wel, dus bougie kan niet stuk zijn. Toen maar ff met een wattenstaafje goed schoongemaakt. Weer alles problemen, weer geen effect. Heb er nog genoeg olie in te zitten, heb dit ff nagecheckt. Er zit ook nog genoeg beznine in
biggrin.gif
Dus weet iemand wat hier mis mee is ? Want ik weet het niet....heb ook nie zoveel verstand van scooters vandaar dat ik het hier ff vraag. Graag zoveel mogelijk ontopic blijven en serieuze antwoorden plz.

Alvast bedankt !

[This message has been edited by Geasto-BlA_bLA (edited 28 May 2001).]
 
Advertisement - register to remove this

Heb je wel BENZINE in je aerox zitten!!!!!!!!!!! Ik Heb dit ook gehad met mijn standaard cilinder, toen had ik nieuwe zuigerveren gekocht en ik kickte 1 keer en hij stond aan.

------------------
Gilera Stalker 70 evo-carter getuned door MV-tuning -for race met giannelli rs demper-21 mm dell carb-toppeformance krukas-topperformance-cdi-topperformance membraan- polini vario-polini evo 2g koppeling- polini v-snaar, mallossi powerfilter, mallossi 21 mm recht spruitstuk-MVT toerenteller/temp.meter
 
kijk dan eens naar je bougiedop, mischien is die wel verot of je bobine, mischien zit er gewoon iest niet helemaal goed vast en anders moet je ff kijken bij je ontsteking of die nog wel helemaal lekker is, als er teveel roest op zit bij de spoelen wil het wel eens gebeuren dat de stroom niet naar het vliegwiel gaat maar overspring tussen het roest, moet je ff met een staalborstelTJE eraf halen voorzichting zodat die banen weer goed/redelijk schoon zijn en ff kijken of alle draden nog wel goed vast zitten en lekker zijn.
 
Hoezo,
opzich best leuke reply beter dan:

"zit er wel benzine in?"

of

"Als je kickstart juist licht gaat kan je cilinder kapot zijn omdat je dan geen of weinig compressie meer hebt, snappie?"

Verder zou ik het zo echt niet weten... Als ik het op zou lossen ozu ik het mischine wel kunnen oplossen, maw als ik het zie zie ik misschien iets verkeerds, maar als ik dit allemaal lees is het gewoon erg moeilijk in te schatten...

Heb je nu al handmatig benzine in je cilidner gepleurd? (kun je iig hoofdstuk carburateur kapot of membraan afsluiten!)

SvR
 
Ja godver weet ik veel waar het overging ik las ff het laatste stuk...................
Tijd gebrek
biggrin.gif
biggrin.gif

En over het dalen van dit forum ja daar draag jij geasto nogwat waarschijlijk meer aan mee als mij....


[This message has been edited by enrico (edited 24 June 2001).]
 
Ok, sjoerdyo maar hoe doe ik handmatig benzine erin precies ? Bedankt voor je tenminste nuttige reply. En enrico, je zal vast meer verstand van scooters hebben dan mij maar ik wil tenminste wel wat leren en dat is niet van iedereen hier te zeggen.
 
Met een staalborsteltje je spoelen bewerken?? Lijkt me geen goed idee, er zit een dun metalen isolatielaagje op het draad van spoelen, moet je geen krassen in maken.

Maar de scooter ging op het laatst dus steeds langzamer, en hij wou daarna niet meer starten. compressie is er wel dus?.... compressie is trouwens dat schokkende gevoel van je kickstart als je hem trapt, hoe zwaarder de schokken, hoe meer compressie...(volgens mij wist Geasto dit nog niet echt goed)

Kan er iets mis zijn met de keerringen misschien?

Originally posted by PaNDeMoNi:
kijk dan eens naar je bougiedop, mischien is die wel verot of je bobine, mischien zit er gewoon iest niet helemaal goed vast en anders moet je ff kijken bij je ontsteking of die nog wel helemaal lekker is, als er teveel roest op zit bij de spoelen wil het wel eens gebeuren dat de stroom niet naar het vliegwiel gaat maar overspring tussen het roest, moet je ff met een staalborstelTJE eraf halen voorzichting zodat die banen weer goed/redelijk schoon zijn en ff kijken of alle draden nog wel goed vast zitten en lekker zijn.
 
- Verstopte sproeier merk je meestal aan dat je scooter inzakt/uitvalt met volgas, en niet alleen maar gewoon dat hij langzamer gaat.
- Vastloper lijkt me ook niet logisch, je scooter deed het tot je hem uitzette wel gewoon.
- Verstopte choke zal het ook niet zijn want daardoor ga je niet langzamer.

- Spoelen/bobine/electrische troep doet het WEL of NIET, ga je niet langzamer door, behalve als je hem duidelijk hoorde stotteren, maar dat zei je niet, je reed alleen wat langzamer.

- Membraan was goed

Over blijft dus bijvoorbeeld krukas keerringen, als ze lek zijn zie je vaak olie gelekt uit waar de krukas uit het carter komt, achter de vario aan de ene kant of achter het vliegwiel aan de andere kant.

[This message has been edited by Jeroen L (edited 25 June 2001).]
 
Benzine doe je der handmatig in door iets van een injectienaald te hebben, of iets anders. je kan ook gewoon een slangetje in je tank stoppen en er dan aan zuigen (en slikken
biggrin.gif
) en als er benzine uitkomt het door je carb in je cilidner laten spoelen. Dus luchtfilter eraf, scoot opzij houden, en dan het slangetje als er benzine doorkomt in je carb duwen.

Dan heb je iig benzine om te starten. Dan daarna meteen trappen he. Als een gek.

Dat verhaal v/d keerringen ook goed gedaan? Kan je pas zien als je de vario enzo demonteeert en de spoel!

SvR
 
Hey,

Ik heb even gekeken of er ook iets lekte maar kon nergens iets vinden. Ik heb een paar bougies gebruikt, geven allemaal hetzelfde effect. Als je ze in de cilinder vastdraait en je wilt starten doet hij helemaal niks. Hang je de bougie tegen het uitlaat aan dan zie je kleine vonkjes maar volgens mij zijn die veelste klein. De kick veert gewoon weer terug zo als het hoort en hij gaat ook niet meer zwaarder of lichter. Mn sproeier is nog goed maar volgens mij krijgt hij niet benzine ofzo. Hoe doe ik dit handmatig erin ? En waar kan ik mn bobine vinden enz ?

mzzls
 
Originally posted by PaNDeMoNi:
als er teveel roest op zit bij de spoelen wil het wel eens gebeuren dat de stroom niet naar het vliegwiel gaat maar overspring tussen het roest.

Erm... roest op je spoelen? Lees ff je scheikundeboek door ofzo...

Staalborstel is ook alweer zo'n geweldig plan...

Greetz.
 
Back
Top