Probleem met mn AeroX: Scoot niet te starten !

Geasto-BlA_bLA

Well-Known Member
Hoi,

Ging vrijdag ff met iemand een film halen. (Runner Rules !! voor de mensen die hier interesse in hebben) Normaal ga ik een stuk harder dan zijn scooter maar op een gegeven moment kwamen we bij een kruising, dus afremmen, nix te zien dus maar doorrijden. Dus ik vol gas doorrijden ging hem eerst mooi voorbij maar op een gegeven moment bleef de scooter maar op een 73 km/h hangen terwijl hij normaal wel de 90 km/h haalt. We gingen op dat moment even snel (wat toch wel een afgang was
wink.gif
Dus ik dacht, maar even rustiger aan rijden (want we waren er toch bijna) misschien is er wat aan de hand, ik kijk zo wel ff. Dus constant met 40-50 km/h doorgereden. Ok, aangekomen filmpje gehaald, zouden we weer weg. Wou die scoot dus echt totaal niet starten, hij deed echt helemaal nix, geen geluidtje ofzo nix (Elektrische start doet nix dus moet altijd kicken) Dus ik ff kijken of er iets met de bougie was (Er was iemand de vorige dag zo leuk geweest om ff mn bougie kabel er uit te trekken) Dus ik alles extra goed aandrukken je weet maar nooit. Nou uiteindelijk hielp dit allemaal niet, dus maar ff verderop de scooter binnen zetten bij mn pa zn winkel. Dit was dus allemaal vrijdagavond. Ik heb hem het hele weekend daar laten staan en zou er vanmorgen weer ff naar kijken met nog iemand. Dus eerst maar ff bougie los en die goed schoonmaken (sterkte 8) en weer vastmaken dit gaf geen effect. Toen maar de bougie uit de cilinder gedraaid en ff kijken of ie wel goed vonkte (hij zat dus nog aan de bougiekabel vast, doh !) Jah, toen deed ie het wel, dus bougie kan niet stuk zijn. Toen maar ff met een wattenstaafje goed schoongemaakt. Weer alles problemen, weer geen effect. Heb er nog genoeg olie in te zitten, heb dit ff nagecheckt. Er zit ook nog genoeg beznine in
biggrin.gif
Dus weet iemand wat hier mis mee is ? Want ik weet het niet....heb ook nie zoveel verstand van scooters vandaar dat ik het hier ff vraag. Graag zoveel mogelijk ontopic blijven en serieuze antwoorden plz.

Alvast bedankt !

[This message has been edited by Geasto-BlA_bLA (edited 28 May 2001).]
 
Advertisement - register to remove this

k dan:
je hebt je carb, aan de ene kant zit je luchtfilter, aan de andere kant zit ie op je spruitstuk vast
smile.gif
haal je carb van je spruitstuk, haal je spruitstuk eraf, dan kan je zo je membraanplaatjes eruit halen.........
 
haal je spruitstuk eraf, en dan pak je ze eruit... Bij mij zitten ze op me cilidner dus das iets anders...
Het is een soort pyramide, maar dan zonder schuine zijkanten, en de voor en achterkant zijn dan plaatjes van metaal. De rest is zwart plastic.

SvR
 
Let op, dan gaan we het ff visualiseren
smile.gif
...

Dellorto%20PHBG%20200.jpg


Om te beginnen je carb. je kijkt nu tegen de kant aan waarde luchtfilter op zit, de andere kant is gemonteerd IN het...

02-8481B.gif


spruitstuk... Dit rubberen geval is (bij Minarelli) met 4 bouten bevestigd. Schroef je carb. los (alle aansluitingen laten zitten, hoeft ws. niet perse los)... Spruitstuk demonteren...

Dan hangt er het volgende geval in (op de pic zie je hem op de kop!)...

2130046.gif


Dit haal je eruit, en je kijkt of de klepjes (hierboven carbon, bij jou metaal) niet gebroken zijn, of dat ze niet helemaal dicht staan (dit moet namelijk!)...

Tip; maak eerst je carb. en omgeving goed schoon als je gaat sleutelen...

Greetz.

[This message has been edited by Bart Nrg Mc2 (edited 12 June 2001).]
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Let op, dan gaan we het ff visualiseren
smile.gif
...

Dellorto%20PHBG%20200.jpg


Om te beginnen je carb. je kijkt nu tegen de kant aan waarde luchtfilter op zit, de andere kant is gemonteerd IN het...

02-8481B.gif


spruitstuk... Dit rubberen geval is (bij Minarelli) met 4 bouten bevestigd. Schroef je carb. los (alle aansluitingen laten zitten, hoeft ws. niet perse los)... Spruitstuk demonteren...

Dan hangt er het volgende geval in (op de pic zie je hem op de kop!)...

2130046.gif


Dit haal je eruit, en je kijkt of de klepjes (hierboven carbon, bij jou metaal) niet gebroken zijn, of dat ze niet helemaal dicht staan (dit moet namelijk!)...

Tip; maak eerst je carb. en omgeving goed schoon als je gaat sleutelen...

Greetz.

[This message has been edited by Bart Nrg Mc2 (edited 12 June 2001).]

Ok, bedankt voor je uitgebreidde uitleg ! Maar ik heb dus alles eraf carbu. die onderkuip filter enz. maar ik kan echt met geen mogelijk bij dat spruitstuk komen met wat voor sleutel dan ook heb zo`n klein bosje met allemaal van die eh..."stokjes" zal ik maar zeggen
smile.gif
smile.gif
maar die passen allemaal niet, met mn klingel kan ik er ook niet echt bij komen.... dus hoe haal ik dat ding er in gods***** af ?
 
Ok, het spruitstuk is er af door wat geknutsel
wink.gif
Je zei dat het helemaal dicht moest staan maar ze zijn dus niet gebroken maar ze buigen wel wat naar buiten toe (zo is dat volgens mij ook op dat plaatje zo) Ze raken dus die punt van het spruitstuk niet aan daar steken ze naar butien, ze lopen als het ware wat hol/bol. Dit lijkt me wel goed als ik het vergelijk met het plaatje.
 
Ok, ik heb mn luchtfilter ff weggehaald en daar achter zit dan het spruitstuk neem ik aan ?? Maar waar ****** zitten de membraanplaatjes ?? Dus op die luchtfilter zit die buis en die zit aangesloten op het spruitstuk ? en op het spruitstuk staat phbn 12 (dus 12mm carbu.) maar als dat hem is hoe krijg ik hem er dan af ? want er zit een grote slang en een stuk of wat kleintjes op...

[This message has been edited by Geasto-BlA_bLA (edited 12 June 2001).]
 
Hallo,

Nou, ik heb gister mn hele scooter weer inelkaar gezet. Kick is gemaakt (die veerde niet goed terug) en elektrische start gemaakt. Als ik met 1 van beide wil starten doet hij totaal niks. Ik heb de bougie al tegen mn uitlaat aangehad om te kijken of hij goed vonkt, en dit is volgens mij het probleem. Want hij vonkt wel maar meer ook niet, je ziet van die kleine vonkjes eraf komen. Dus hier moet het aan liggen maar ik heb dus de oude bougie vervangen door een precies dezelfde. Misschien dat ik een koudere bougie ofzo nodig heb ? Ik heb dus verder
- Cilinder bekeken op krassen.
- Carburateur schoongemaakt.
- Membraanplaatjes bekeken (hier is normaal heel moeilijk bij te komen maar je kan toch ook gewoon een gat in je buddie maken ??)
- Luchtfilter schoongemaakt.
- Elektrische + Kickstart gemaakt.
 
Back
Top