mhr aerox probleem met optrekken/een dip?

Ruben1234

Well-Known Member
hoi,

ik heb een aerox hier met de setup:

Malossi MHR50
Vervangingskrukasje
Gianelli Shot
17,5mm Dellorto carb
Standaard koppeling
DMP variateur (zat er al op toen k em kocht, ik ga ws malossi halen:))

Afstelling:

3,4gr rolletjes
Omega zwart trekveertjes
Malossi rode drukveer

0-15 a 20 gaat echt sloom en daarna schiet ie ineens in de toeren en trekt ie veel harder op. Hoe kan dat? hoe kan ik em vanaf t begin hard op laten trekken?

Alvast bedankt:)!
 
Advertisement - register to remove this

andere koppeling erin zetten waarschijnlijk , je kunt eerst wat sterkere trekveren proberen.

ik zou ook eens een gele drukveer van malossi proberen

dmp variateur is ook verre van ideaal voor zo'n cilinder.
 
Heb net malossi multivario en malossi v snaartje opgehaald. Het gekke is dat er eerst geen dip was, toen moest die op de roller en herkeurd worden dus weer ff varioring erin gedaan en daarna begon het gezijk:S
 
shimring verkeerd terug gelegd misschien?
de opvul ring die bij de vario zit, waar heb je die geplaatst?
tussen de glijbus en de gradenplaat of tussen de glijbus en de halpoulie?
 
tussen de glijbus en die laatste plaat die erop gaat. Dat hoord toch zo?

Oja, hoeveel gr rolletjes zal ik halen voor die malossi vario? rond de 4 ofzo?
 
Last edited:
tussen de glijbus en die laatste plaat die erop gaat. Dat hoord toch zo?

Oja, hoeveel gr rolletjes zal ik halen voor die malossi vario? rond de 4 ofzo?

ligt eraan , ik zet ze juiist vaak ACHTER de vario ,wat ook erg goed gaat.

maar de plaats van de shim levert geen dip op , wel te zware rollen , te lichte of juist te zware drukveer , poelies niet goed , trekveren te slap , slechte koppeling , of gewoon een koppeling die niet genoeg toeren kan draaien , versleten of verkeerde v-snaar etc. etc. etc.
 
ik denk eerder dat koppeling gewoon niet zoveel toeren kan draaien oid ..

probeer dus eerst eens wat sterkere trekveren , de trekveren bepalen het meeste van onderuit wegrijden
 
Het rare is dat ie het wel heeft gedaan daarvoor zonder varioring gewoon goed. In 1x naar de top. En toen ff 1 dagje varioring erin en daarna er weer uit en toen bleef die dip die met die varioring ook was:S
 
en kan zijn dat je ergens wat verkeerd hebt terug gezet oid natuurlijk.

een andere variateur zal sowieso anders lopen , sommige variateurs zorgen er dan ook voor dat je vanuit stilstand met minder moeite het juiste toerental kan draaien. en wil dit niet met je huidige koppeling met strakkere veren zul je een andere (goeie) koppeling moeten gaan gebruiken.

denk wel even aan de snaar , ik zou een goeie snaar gebruiken bij zo'n variateur , ik weet niet of ie nieuw is maar is e dat niet zou ik ook even naar de geleiders kijken.

en probeer ook even een gele drukveer , soms heb je dat met een (te) zware drukveer de trekveren minder effect hebben dan dat ze zouden moeten hebben.
 
Oke, ik de snaar die erop ligt is een goedkoop, maar nieuw snaartje. Ik heb hier wel een gebruikte overange snaar liggen, die kan ik er zo ook nog wel even op zetten. En een andere koppeling is besteld. Malossi Delta Clutch:)

En als ik nu gas geef dan trekt ie pas weg als die op volle toeren is zegmaar... dan nog steeds dip tot +-20km pu en dan trekt ie weer door...
 
Last edited:
dat is HEEL erg moeilijk , zo kun je met 2,7 rollen moeten rijden en een rode drukveer , terwijl een ander met een zelfde setup rijdt met 5 gram rollen en een gele drukveer..

er zijn tig dingen die meespelen , en zelfs al heb je alles nieuw is het nog niet precies te zeggen..

ik zeg altijd , koop een rode en gele drukveer , rollen tussen de 3/3,5 gram en 5/5,5 met stappen van 0,5 gram en een setje trekveren en eventueel sproeiers en ga aan het testen , maar zelfs verschillende snaren kunnen verschillende effecten geven , verschillende variateurs , de plek waar je de shim('s) (dunne ring(en))plaatst , staat van de rest zoals cilinder , poelies , vertanding enz. en ga zo maar door , het heeft allemaal invloed op elkaar.

ik heb zelf nieuwe scooters met exact dezelfde setups gehad (bijv. Yasuni R alleen oid) die nog van elkaar verschilden, laat staan zo'n setup!
 
Back
Top