This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Probleem met mn AeroX: Scoot niet te starten !

Geasto-BlA_bLA

Well-Known Member
Hoi,

Ging vrijdag ff met iemand een film halen. (Runner Rules !! voor de mensen die hier interesse in hebben) Normaal ga ik een stuk harder dan zijn scooter maar op een gegeven moment kwamen we bij een kruising, dus afremmen, nix te zien dus maar doorrijden. Dus ik vol gas doorrijden ging hem eerst mooi voorbij maar op een gegeven moment bleef de scooter maar op een 73 km/h hangen terwijl hij normaal wel de 90 km/h haalt. We gingen op dat moment even snel (wat toch wel een afgang was
Dus ik dacht, maar even rustiger aan rijden (want we waren er toch bijna) misschien is er wat aan de hand, ik kijk zo wel ff. Dus constant met 40-50 km/h doorgereden. Ok, aangekomen filmpje gehaald, zouden we weer weg. Wou die scoot dus echt totaal niet starten, hij deed echt helemaal nix, geen geluidtje ofzo nix (Elektrische start doet nix dus moet altijd kicken) Dus ik ff kijken of er iets met de bougie was (Er was iemand de vorige dag zo leuk geweest om ff mn bougie kabel er uit te trekken) Dus ik alles extra goed aandrukken je weet maar nooit. Nou uiteindelijk hielp dit allemaal niet, dus maar ff verderop de scooter binnen zetten bij mn pa zn winkel. Dit was dus allemaal vrijdagavond. Ik heb hem het hele weekend daar laten staan en zou er vanmorgen weer ff naar kijken met nog iemand. Dus eerst maar ff bougie los en die goed schoonmaken (sterkte 8) en weer vastmaken dit gaf geen effect. Toen maar de bougie uit de cilinder gedraaid en ff kijken of ie wel goed vonkte (hij zat dus nog aan de bougiekabel vast, doh !) Jah, toen deed ie het wel, dus bougie kan niet stuk zijn. Toen maar ff met een wattenstaafje goed schoongemaakt. Weer alles problemen, weer geen effect. Heb er nog genoeg olie in te zitten, heb dit ff nagecheckt. Er zit ook nog genoeg beznine in
Dus weet iemand wat hier mis mee is ? Want ik weet het niet....heb ook nie zoveel verstand van scooters vandaar dat ik het hier ff vraag. Graag zoveel mogelijk ontopic blijven en serieuze antwoorden plz.

Alvast bedankt !

[This message has been edited by Geasto-BlA_bLA (edited 28 May 2001).]
 
Als een bougie vonkt wil het niet zeggen dat hij niet kapot is. Dus zowieso een nieuwe proberen. En kijk of je bougiekapje nog wel goed is (vooral die schroef, omdat ze je bougie kabel eruit hebben getrokken).
 
Hoi,

Ik heb ff een nieuwe bougie erin gedaan maar hij geeft nog steeds hetzelfde effect. Elke keer als ik kick (nogmaals elektrische start doet het niet)dan komt er een beetje lucht uit mn uitlaat maar hij maakt verder geen "startgeluiden". Na een stuk of 20x gekickt te hebben komt er een grote knallucht uit het uitlaat. Het lijkt me dus dat er ergens iets verstopt zit maar waar ? Ik heb al op een paar plaatsen gekeken maar kon daar nix vinden. Iemand hier dit eerder meegemaakt ?
 
probeer eens sattionair draaien zonder uitlaat?
ok, veel herrie, maar dan weet je tenminste of je uitlaat verstopt is of niet
 
Originally posted by bond007:
probeer eens sattionair draaien zonder uitlaat?
ok, veel herrie, maar dan weet je tenminste of je uitlaat verstopt is of niet

Whehehehe. LOL. Alsof zijn uitlaat 'plotseling' verstopt raakt.




------------------
Malaguti Firefox, Metrakit Handmade, Malossi multivar.
 
mja, ik ken iemand, die had z'n scoot een maand latren stilstaan, en als ie em weer wou starten ging dat niet.

oorzaak: wespennest in uitlaat...
 
Hey,

Ik heb zonet ff mn uitlaat eronder vandaan gehaald en als je dan start doet ie nog totaal nix. Heeft echt niemand dit eerder gehad ?? Misschien iets met cilinder ofzo ? Ik heb ook al bij mn carburateur gekeken...leek nix mis mee (maar jah de eerste x dat ik zo`n ding zag) Heeft iemand hier ook een "bouwtekening" ofzoiets van een aerox zodat ik weet waar alles precies zit ? Want ik weet nog lang niet van alles wat het is, dus kan ik wel wat gaan sleutelen maar daar schiet ik ook niet echt mee op als ik niet weet wat ik doe. Dus weet iemand wat er met mn scooter aan de hand is ? Ik heb dat gat waar de bougie inzit ook al met een wattenstaafje scoongemaakt (misschien dat het daar verstopt was) maar hier kwam niet extreem veel rommel uit en is nu ook al schoon.
 
Mn kickstarter veert trouwens ook totaal niet meer terug ondanks dat ik hem ff ingevet heb (die veer, doh) maar dit was eerst ook al zo maar ik las net in een andere topic zoiets dus misschien ook bij mij het geval (die had geen compressie)
 
Als je geen compressie meer hebt, kan het zijn dat je zuigerveren versleten zijn (hoeveel km heeft hij gelopen?)...

Verder kan het zijn dat je carb. vuil is, maak hem schoon... Doe het wel samen met iemand die weet hoe het in elkaar zit, let vooral ff op bij het losdraaien van de voorverwarming, anders heb je weinig koelvloeistof meer over
...

Het schoonmaken van het bougiegat is vrij nutteloos...

Greetz.
 
Hoi,

Ik heb een paar maand terug een keer een warmloper gehad en toen is er heel veel vervangen. Nieuwe krukas, cilinder uitgehoond, nieuwe zuigerveren (dit was rond november 2000)Dus dit kan bijna niet versleten zijn lijkt me. En ja wat je zei van carburateur
hmm dat deed ik dus fout. Ik schroefde mooi alles los begint er me ineens een hoop koelvloeistof uit te spuiten l0l !!! Heb gelukkig nog een 5 liter fles staan. Maar ik heb dus ff gekeken in mn carburateur maar hij was niet extreem vies ofzo...maar dat vlotterbakje dat allemaal rommel opvangt zit daar ook in of achter toch ? Misschien dat ik die ff schoon kan maken. Want er moet bijna wel iets verstopt zitten....
 
nou ik denk het niet ik denk gewoon dat je cilinder of zuiger naar de hel is en dat je gewoon een warm loper heb gehad hoor....draai je cilinder kop er voor de gein eens af zie je het snel genoeg.....of voel gewoon ff met kicken op je nog genoeg compressie heb, minder als normaal denk ik....
 
Hoi,

hmm hoe kan ik het beste bij die cilinderkop komen ?? Heb daar nog nooit echt eerder mee "geknutseld" dus weet niet precies wat te doen. Ik hoop dat iemand ff gauw reageert want dan kan ik het zo nog ff bekijken...Thnx alvast !!
 
Ah, van die cilinderkop had ik dus niet hoeven vragen... l0l !! Ik heb hem er net ff afgehaald maar aan de binnenkant ziet het er gewoon perfect uit..nix dat verbrand lijkt ofzo... Ik heb nu dus nieuwe bougie erin gedaan geprobeerd hem zonder uitlaat te starten, cilinderkop bekeken (van de binnenkant natuurlijk
, carburateur bekeken (maar hier kan wel iets mis mee zijn want ik had zoiets nog nooit eerder gezien dus) Hier was allemaal nix mis mee dus. Maar hoe kan ik trouwens voelen aan mn kickstarter of er te weinig compressie is ? Als ik hem met mn hand naar beneden druk hoor je wat zwaar geknetter (zoals hij het zo moeten doen) uit de uitlaatpoort (uitlaat zit er niet op..) en blijft hij gewoon op zn plaats hangen (maar dit deed hij altijd al, dus dat kan ook niet verkeerd zijn) Iemand nog een idee wat er mis mee klan zijn ???

Maar weer bedankt allemaal !