Probleem met elektro van Nitro f1

xredbull

Well-Known Member
Mijn batterei is volledig goed geladen en mijn zekering is oké !
Waneer ik de contact aan zet dan kan ik niet toeteren , pinkers aanzetten , als je remt brand het licht niet , eigenlijk niks , nieens de elektrische starter !!!
Moment dat ik hem kik werk mijn voorlicht en achterlicht wel maar al de rest nog altijd niet !

Thnx
 
Advertisement - register to remove this

Wat bedoel je met al de rest?
Het remlicht en elec starter?

Wss zijn gewoon je remcontactjes stuk.
Deze zitten gemonteerd net achter de remhevel.
Als je dit eenvoudig wil testen, trek de bedrading aan het contact even los, een houd de twee fiches tegen elkaar. Als dan je remlicht brand en je elec starter het doet, ben je zeker dat de contactjes stuk zijn.

Als het remlicht dan nog niet werk, evenals de elec starter, moet je het lampje even vervangen/testen, en is wss de start contactor stuk.
 
tijdens het rijden doet de electra die aangesloten op de accu het niet.

je voor en achterlicht zitten gekoppelt aan een soort dynamo. chek nog een keer je zekering en chek even of de stekkers op je accu wel goed vast zitten en of je ze niet verkeert om hebt gezet, (hoop het niet voor je)

succes
 
tijdens het rijden doet de electra die aangesloten op de accu het niet.

je voor en achterlicht zitten gekoppelt aan een soort dynamo. chek nog een keer je zekering en chek even of de stekkers op je accu wel goed vast zitten en of je ze niet verkeert om hebt gezet, (hoop het niet voor je)

succes

Geen dynamo, een alternator :)
Dynamo leverd gelijk spanning
Alternator leverd wissel spanning
 
boeie,
dat gedeelte doet het gewoon prima zoals je zecht.

hoe weet je dat je accu opgeladen is? zou kunnen zijn dat deze op is
 
Ik had de post fout gelezen,

Ik had gelezen dat de Toeter en de pinkers het wel deden.
Dus dat de batterij wel goed zat.

Ja als niets het doet, idd. Ben je zeker dat de batterij nog goed is?
 
meet je accu even door misschien geeft hij dan wel 12 of 13 volt aan maar op het moment dat je je startmotor wilt gebruiken zal het voltage heel hard omlaag gaan.

dat is een teken dat je accu op is.
 
Typ eens alternator in op de engelse google?
http://auto.howstuffworks.com/alternator.htm
Bijvoorbeeld.

Ik citeer uit JOU artikel pagina 2:

An automotive charging system is made up of three major components: the battery, the voltage regulator and an alternator. The alternator works with the battery to generate power for the electrical components of a vehicle, like the interior and exterior lights, and the instrument panel. An alternator gets its name from the term alternating current (AC).

Dus wat doet de alternator van de auto WISSELspanning opwekken.
 
praten jullie even verder op een taal forum?

je accu is gewoon kapot. gooi er een mooie nieuw accu in en je probleem is verholpen
 
Accu zou kunnen stuk zijn ja. Ik zou nu niet aanraden om zomaar de accu te vervangen zonder eerst de rest even na te meten. Want ik denk dat vermoedelijk nog niet gebeurd is.
 
Back
Top