Als het remlicht niet werkt, werkt de elektrische start ook niet.
Dit probleem controleer je als volgt:
Zet het contactslot op "on"
Bij beide remschakelaars in je remhevels arriveert een zwarte draad, hier staat 12 Volt op wanneer het contact op staat.
Is dit niet het geval, controleer deze draad op breuken/slechte contacten.
Als je nu eender welke rem in knijpt moet er 12 Volt komen te staan op de groen/gele draad van elke remschakelaar.
Is dit niet het geval is 1 of beide remschakelaars defect.
Ook moet er 12 Volt komen te staan op de groen/gele draad bij de startknop als je eender welke rem in knijpt..
Is dit niet het geval, controleer de groen/gele draad tussen de remschakelaars en de startknop op breuken/slechte contacten.
Als je nu een remhevel in knijpt en op de startknop drukt moet er 12 volt komen te staan op de blauwe draad bij de startknop.
Is dit niet het geval, is de startknop niet in orde.
Ook moet er 12 Volt komen te staan op de blauwe draad bij het startrelais en het startrelais geeft bij het drukken van de startknop een klikje.
Is dit niet het geval, controleer de blauwe draad tussen startknop en startrelais.
Bij het startrelais arriveren twee dikke rode draden.
Op de ene draad staat continue 12 Volt, is dit niet het geval controleer de dikke rode draad die naar de accu loopt op breuken/slechte contacten. Op de andere rode draad bij het startrelais komt 12 Volt wanneer je de startknop indrukt en tegelijkertijd een remhevel in knijpt.
Komt hier geen 12 Volt te staan terwijl je wel een klikje hoort, is het schakelcontact van het startrelais defect en moet men het relais vervangen.
Is