probleem met de choke

Erwin15

Well-Known Member
hallo,

ik heb sinds kort een yamaha tzr,maar ik heb een probleemtje met de choke.
als ik deze een tikje aan heb staan zakt hij voor het stoplicht naar 1000 toeren en slaat die af. heb ik hem uit staan blijft die mooi rond de 2500 toeren komen maar kom ik niet boven de 6000/7000 toeren en is me top ong 43 km/h. (hij is (nog) orgineel, top met choke 54 km/h)
iemand een tip? om nou telkens voor het stoplicht me choke uit te zetten of te blijven gassen is ook weer zo'n gedoe:p
 
Advertisement - register to remove this

uhm ksou is naar je bougie kijken miss is die nie helemaal meer lekker
Kan zijn da je sproeier miss nie helemaal goed is
Dat hij trouwens rond de 1000 toeren uitvalt vind ik raar.
Mijn tzr loopt lekker rustig stasionair in de 1000 toeren en slaat nie af.
Mja zal wel per brommer verschillen.

Kortom gwn even bougie nakijken en eventueel je sproeier
 
Je hebt de brommer dus nieuw gekocht neem ik aan?

Dan komt het door de begrenzers die erin zitten dat hij maar net 50 rijd.
Dus zou je bij de dealer waar je hem gekocht hebt (is denk ik slimmer aangezien je van brommers nog niet veel kennis hebt) de brommer laten ontgrenzer.
Of deels ontgrenzen (bijv. alleen cdi) dan zal de brommer al makkelijker in hoge toeren komen.
mijn tzr kwam destijds niet hoger dan 9000 toeren maar nadat de prop uit de uitlaat is gehaald en de cdi is vervangen komt hij makkelijk over de 14000 (wel andere krukas+cillinder)
 
Nou bij mijn tzr is cdi vervangen en prop uit de uitlaat.
Met orginele uitlaat reed me tzr rond de +/- 80
Maar ik geloof als je de cdi alleen ontgrenst en de prop in de uitlaat laat dat de snelheid niet zo erg omhoog gaat.

Door de begrenzer in de cdi komt je tzr namelijk niet egt in hoge toeren.
Als ik jou was zou ik het gewoon even bij de dealer navragen dan weet je het zeker en je kunt eventueel ook een begrenzer erin maken.
 
Back
Top