MTX-sh probleem met nieuwe bocht

Niielz

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een Mtx-sh met een 70cc Parmakit cillinder en standaard 16mm carburateur. Ik reed altijd met een onbegrensde originele bocht, goed optrekken en een top van 70+. Die bocht was niet goed meer dus ik heb een 70cc bocht gekocht. Nu loopt ie alleen niet mooi meer. Hij trekt voor geen meter door en hij trekt ook pas vanaf 9.000 toeren ongeveer. De top is aardig hoog met 11.000toeren op de top. Ik had eerst tandwielverhouding 16-50, en toen verwisseld voor 14-50, maar maakt weinig verschil. Heeft iemand enig idee waarom mij brommer nu zo slecht loopt?
 
Advertisement - register to remove this

ik raadt je 1 ding aan, haal de std meegeleverde zuiger eruit en vervang die door een ander merk , deze zuigers willen nog weleens zomaar kapot lopen , heb er al een stuk of wat gehad , de zuiger breekt dan af bovenop!

verder , je moet de uitlaat opnieuw afstellen waarschijnlijk , dwz sproeier.

en tja , een std uitlaat trekt nou eenmaal beter op een laag toerental , je moet gewoon meer toeren maken om weg te komen met een snelle pijp.

wat voor merk bocht heb je gekocht? echte 70cc bochten zijn er niet voor mtx , zijn gewoon imitatie snelle uitlaten meestal , universeel dus..

ook kan het zijn dat je grondplaat van de onsteking iets moet worden verdraait door het hogere toerental , heb wel mtxsjes mee gemaakt die absoluut voor geen meter liepen met de originele stand van de grondplaat.
 
Ik heb de zuiger nagekeken maar die is nog goed. Ik heb nu sproeier 100 erin, welke zou ik dan nodig hebben volgens jou? De brommer stottert verder niet maar trekt in de 4e versnelling gewoon nauwelijks door. Ik heb een Technigas bocht.
 
100 is best groot , maar met wat voor filter , en wat voor aanzuigbuis ?

en wat voor carb? 16mm is niet std , dat zal dan een Mikuni zijn , Keihin 12mm is std , en op 80cc 18mm Keihin.

met de tecnigasbochten heb ik geen ervaring , dus kan er weinig over zeggen , maar hij moet wel goed kunnen lopen.

zoals ik al zei kan het aan de grondplaat liggen , maar ook aan je tandwielverhouding bijv.

ik weet niet wat de std verhouding is , maar die moet je ongeveer aanhouden , en van daaruit bekijken wat ie doet.
 
Std tandwielverhouding is 15-45, als ik dat aanhoud wordt de top dan niet alleen maar hoger en de acceleratie nog lager? Ik heb een powerfilter, gewoon direct op de carburateur. En ja, je hebt gelijk ik heb denk ik 13mm carburateur, dat is standaard.
 
Met origineel filter blijft het precies hetzelfde.. Nog andere ideeen? Kan het niets te maken hebben met een te kleine carburateur ofzo dan?
 
nee , carb is wel groot genoeg , std filter is beter te regelen en is gewoon beter.

ik zou gewoon eens de grondplaat verdraaien.
 
Back
Top