MTX-sh Probleem

Michiel.

Wiseguy
Hoi,

ik ben vandaag eens aan de slag gegaan met de Honda MTX - sh van mn broer. Het ding liep niet meer.

Na een tijdje kreeg ik hem aan (aanlopen, kicken lukte niet)

Maar hij blijft bij lage toeren en als ik de hele straat af ren krijg ik hem na wat stotteren wel in hogere toeren, in die hoge toeren loopt het wel wat soepeler.

MAAR als ik hem in een versnelling zet heeft ie helemaal gaan power, hij zakt naar lage toeren waar ie ook geen power heeft en valt dan langzaam uit.

Ik heb hittegraad 7, 8 en 9 bougie geprobeerd.

Ik heb verschillende luchtfilters geprobeerd en ook luchtstelschroef.

Ik denk dat het aan de compressie ligt.

Setup :

Athena 70
Mikini 16mm
Proma uitlaat (enige te krijgen :?)

Hij liep eerst wel wat beter, daarom dacht ik aan de compressie, hij heeft gewoon helemaal geen power, bij welk toerental dan ook...

Hebben jullie een idee ?

Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Kijk eens na of het benzinekraantje en alles goed doorloopt.
Trek het luchtfilter d'r eens af, trek de choke uit, dat soort dingen.
Even membraan controleren, kan ook handig zijn.

Ik heb die cilinder ook gehad en ik kon m'n kickstarter met m'n pink omlaag duwen, ding had 0,geen compressie op de kickstarter, maar hij haalde een km of 90 toch nog wel en vrij soepel ook.
Cilinder kan volgens mij erg hard lopen, alleen is 2mm te hoog oid E8P .

Maar hij heeft het wel goed gedaan ?
Naja, cilinderkop d'r even aftrekken is een 10 minuten werk bij zo'n ding, dus dat valt ook wel te doen.
 
Originally posted by 4x2
Kijk eens na of het benzinekraantje en alles goed doorloopt.
Trek het luchtfilter d'r eens af, trek de choke uit, dat soort dingen.
Even membraan controleren, kan ook handig zijn.

Ik heb die cilinder ook gehad en ik kon m'n kickstarter met m'n pink omlaag duwen, ding had 0,geen compressie op de kickstarter, maar hij haalde een km of 90 toch nog wel en vrij soepel ook.
Cilinder kan volgens mij erg hard lopen, alleen is 2mm te hoog oid E8P .

Maar hij heeft het wel goed gedaan ?
Naja, cilinderkop d'r even aftrekken is een 10 minuten werk bij zo'n ding, dus dat valt ook wel te doen.

- Benzine kraantje had ik al gedaan
- luchtfilter ook
- membraan ook

Hij heeft het gedaan, ik weet niet hoe goed, maar iig beter dan nu.

Wat jij vertelt over die compressie herken ik.
Je zegt dat de cilinder 2mm te hoog, wat bedoel je daarmee?

Wat kan ik eraan doen? Kop afvlakken?
 
Originally posted by Aprillia^sr
Ik zou ook ff kijken of de demper van de uitlaat niet dicht zit, was bij mij ook het geval !

Oke, dit zal ik ook doen, hoe kan dit het beste? de demper moet dan toch compleet uit elkaar he?

De demper wol hebben we zelf erin gezet een hele tijd geleden.

Bedankt!
 
Originally posted by Michiel@Runner
- Benzine kraantje had ik al gedaan
- luchtfilter ook
- membraan ook

Hij heeft het gedaan, ik weet niet hoe goed, maar iig beter dan nu.

Wat jij vertelt over die compressie herken ik.
Je zegt dat de cilinder 2mm te hoog, wat bedoel je daarmee?

Wat kan ik eraan doen? Kop afvlakken?

Zuiger zit ongeveer 2mm onder cilinderdeck als ie op BDP staat (|()
Cilinder afvlakken lost het op, probleem is dat dan het nicasil weg kan springen....

Maar zo moet ie het ook gewoon beter doen dan dit.

Krukaskeerring is er niet uitgeknald ?
Maja, trek anders eerst die cilinderkop er maar af en maak evt even foto's.
 
Originally posted by 4x2
Zuiger zit ongeveer 2mm onder cilinderdeck als ie op BDP staat (|()
Cilinder afvlakken lost het op, probleem is dat dan het nicasil weg kan springen....

Maar zo moet ie het ook gewoon beter doen dan dit.

Krukaskeerring is er niet uitgeknald ?
Maja, trek anders eerst die cilinderkop er maar af en maak evt even foto's.

Als de keerring eruit zou zijn zou ie toch geen benz aanzuigen en een beetje lopen?

Maar die cil afvlakken kan dat dus niet zelf gedaan worden? Is dat hoogte probleem nog anders op te lossen?
 
Uhm, zorgen dat je een invallende cilinderkop hebt (zoals oude Pro-race geloof ik), maar dat doe je ook niet met de hand :p.
Maar hij moet als ie te hoog is ook gewoon goed lopen hoor.

Krukaskeerring, als die halfgaar is loopt ie soms nog wel, maar alles behalve goed.
Zeker bij de rechter, want dan gaat ie gewoon blokolie slurpen.

D'r loopt ook niet iets aan in het blok ofzo ?
 
Net ff alles opengehaald :

- Cilinder : Zuigerrand zit op bdp 1mm onder deck, meer niet
- Zuiger : goede conditie, veren lekken ook niet
- Uitlaat : niet verstopt
- Rechts hoor ik wel een sissend geluid als ik kick, het lijkt meer uit het carter te komen. Het komt iig niet van de carb/spruitstuk/mebraan af. Kan dit de keerring zijn?

Volgens mij loopt er niets aan ofzo...
 
Dat kan de keerring zijn jah, even koppelingsdeksel eraf halen, krukasmoer er af, krukastandwiel d'r af en je kunt het wel zien (uurtje werk als je het voor het eerst doet, mits de kickstarter niet al te erg tegenwerkt :p).

[edit]
Je kunt trouwens ook simpelweg de vuldop er af halen, paar keer kicken en probeer er achter te komen of ie dan zuigt door die vulopening.
Maar zou het voor de zekerheid even los halen.
[/edit]
 
Onder het blok, sleutel 17 als het goed is.
Blok kan in het frame blijven, maar linksonder je kickstarter zit een boutje wat er heel lastig uitgaat (geen ruimte).

Rempedaal kan er dacht ik gewoon af, maar het is voldoende als je die even loshaalt en omlaag laat hangen.
 
Blok toch maar eraf gehaald.

- Rechter carterdeel eraf gehaald
- Zag al 2 veertjes van keerring liggen :)
- Toen koppeling eraf ging brak 1 van die bouten af (is het mogelijk om met 3 goede bouten te rijden of moeten het er 4 zijn?
- Schroefdraad op krukas is dood, krukasmoer lag ook maar wat los erin..
- Keerring bestond uit 2 delen 8P
- nieuwe keerring erin gedaan, nu nog nieuwe draad @ krukas tappen...

Is dat mogelijk met die 3 bouten??
 
Uhm, neuh, niet echt, heb het wel eens geprobeerd (dingen draai je nog wel eens kapot als je je koppeling probeert te verstevigen, gelukkig had ik er een paar liggen), maar toen slipte ie als de ziekte.

Die plaat waar die bouten in zitten is niet zo heel duur 2e hands (en als je toch bezig bent, misschien ook even die bovenste plaat (met 4 gaten en tanden die naar buiten staan) vervangen door die van een 4-plaats koppeling.
En een extra stalen en gevoerde plaat er in, heb je meteen een 4-plaats koppeling.
Vermogen hoef je het niet zozeer voor te doen, maar ik vond 'm zelf wat prettiger aangrijpen.
 
Het liep lekker...

Maar bij de demontage van de zuiger was me een circlipje in het blok gevallen, ik wist niet zeker of het in het blok was gevallen of weggesprongen. Maar nadat ik de keerring had geplaatst en ook de rechtercarterhelft weer dicht had heb ik het blok 4x goed met bezine doogespoeld. Ook veel met de krukas gedraaid en geschud met het blok, er kwam echter niks uit.

Nu kreeg ik hem met 1x kicken aan, ff erop kunnen rijden, lucht moest afgesteld worden en toen ie net goed reed liep hij dus vast, circlipje omhoog gekomen, het was er dus toch nog. :(

Nu zitten er krassen in zuiger en cil, dus dat wordt denk ik een nieuwe.... :(
 
Ahh boeie, is maar 130 euro :rolleyes: ;).
Of je bent creatief en je beunt het ding om naar LC :).
Kan alleen problemen opleveren bij een controle, want de oudere agenten weten dat die dingen niet LC horen te zijn en dan gaan ze ook verder zoeken.
 
Back
Top