Onbegrijpelijk probleem met derbi

DnB

Well-Known Member
Hallo,

Zal me eerst even voorstellen kon het introductie topic
Niet vinden. Mijn naam is Sander en ben bezitter van een
Derbi senda uit 2004.

Set-up:
Mhr 50
19mm phbg
Yasuni cross hm
Stage 6 schuimfilter

Ik heb dus een probleempje heb gister mijn 19mm gemonteerd
En heb een hoop sproeiers geprobeerd van 88 tot 102
En blijf dit probleem houden hij loopt stationaire en in ze neutraal
Trekt die door in toeren maar als ik hem in ze 1 zet en vol gas
Weg wil rijden slaat die dood (BOOOOP) met half gas doet die het
Niet en als die dan in ze powerband komt en dan vol gas geef stottert
Die niet en trekt die hard door onder ze powerband met alleen vol gas valt
Die weer dood :s weten jullie een oplossing of de oorzaak?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

beter zet je het std filter erop zonder prop.

102 is waarschijnlijk VEEL te klein icm dit filter..

tja ,een MHR50 luistert erg nauw naar zijn afstelling , en wat voor tandwielverhouding heb je?

en wat is de exacte afstellling van je carburateur?

en is het een echte DO?
 
Dan ga ik dat vandaag even doen me standaard filter der opzetten.

Twv: 13-53
Afstelling carb: sproeirer 95, stationaire 60, luchtschroef 2 slagen open, stationaire schroef 1,5 open

Ja hij doet echt helemaal niks met vol gas als ik weg wil rijden hoor BOOP en valt gelijk uit
 
zou ook kunnen dat je ergens lekkage hebt met deze setup , bijv. krukaskeerringen , pakkingen e.d.

maar probeer eerst het std filter maar even , dat is stukken makkelijker gewoon.

13-53 kan weleens te zwaar zijn overigens , dat is niet het gehele probleem maar zo'n cilinder moet toeren kunnen draaien , anders loopt het voor geen meter.

het kan ook zijn dat de uitlaat niet helemaal geweldig is voor deze cilinder.
 
Me standaard filter der even op gezet en maakte gelijk verschil hij kreeg dus veel te kort aan benzine me slang van me carb naar me box was ietss te kort dus stukje radiateur slang tussen gezet nog een klein gestottert dus even afstellen

Aan lekkage kon het niet liggen pas blok laten reviseren door dealer nog geen 100 kilometer oud
Alles en heb ook nog een MHR replica uitlaat al vind ik zelf dat me yasuni beter rijd
 
dat zegt niet altijd wat , bij montage kan altijd wat mis gaan ,daarnaast kan hij ook slechte keerringen monteren oid..

dit kan eventueel simpel worden getest met een lektester als er lekkeage zou zijn.

het zijn beide niet echt 50cc uitlaten , maar met de Yasuni moet ie iig wel goed willen lopen.

wat tandwielverhouding betreft , gewoon zo maken dat ie in de 6 goed op toeren komt , mits ie goed loopt natuurlijk en geen overtoeren/ niet teveel.
 
Heb de carb gemonteerd en daarvoor eigenlijk geen problemen gehad met me 14mm altijd goed gereden probleem treden op nadat ik 19 gemonteerd heb.

Heb een 50cc uitlaat besteld een v6 dus even kijken hoe die daar mee loopt.

En kwa Twv heb ik nog niet kunnen testen dus ga verder met afstellen als pijpje binnen is:)
 
Ja weet ik veel hoe jij je spullen monteert...? Misschien trekt ie wel al valse lucht tussen je carburateur en het spruitstuk :p
 
Spruitstuk op maat laten maken door een metaal bewerker carb zit zo vast op me spruitstuk dat die der niet eens meer afkan ;)
 
wat heeft dat voor nut dan 8P misschien zit ook daar wel je probleem , trilling namelijk..

er zijn spruitstukken te koop voor 19mm 8P

verder , een v-6 is zeer zeker geen snelle uitlaat , dat is dus helemaal waardeloos..

maar het geeft mij wel aan hoeveel je er van snapt , barre weinig dus..

en daar zit dus ook het probleem..

maak eens een filmpje anders dan ..
 
Het gaat om een phbg opschuif model en heb ook een opschuif spruitstuk gekocht buiten diameter van 24 mm en de binnendiameter van me carb was 25,8mm waar der dus 0,8 mm overbleef daar een busje voorlaten maken aan gezien een rubber te dik was....

En het gaat mij niet om de snelheid specifiek gekozen voor deze uitlaat omdat die onderin het meeste doet

En buiten dat alles is het probleem opgelost en ik heus wel weet waar ik mee bezig ben
 
Het gaat om een phbg opschuif model en heb ook een opschuif spruitstuk gekocht buiten diameter van 24 mm en de binnendiameter van me carb was 25,8mm waar der dus 0,8 mm overbleef daar een busje voorlaten maken aan gezien een rubber te dik was....

En het gaat mij niet om de snelheid specifiek gekozen voor deze uitlaat omdat die onderin het meeste doet

En buiten dat alles is het probleem opgelost en ik heus wel weet waar ik mee bezig ben

ik snap niet waarom je dan een opschuif type hebt gekocht , beter kocht je 1 waarmee je met een rubberen spruitstuk kan werken , stuk beter. Ten eerste de warmteoverdracht via het spruitstuk naar de carburateur en ten 2e de trilling , beide elimineer je al grotendeels met een rubberen spruitstuk.

een bepaalde cilinder heeft een bepaalde uitlaat nodig , een MHR50 is nou net een uitlaat die daar niet bij past , die lopen elkaar compleet mis , slecht zal het niet lopen , alleen denk ik dat een std uitlaat het nog beter doet!! V6 is sowieso een waardeloos ding wat mij betreft.

maar als je power onderin wilt zou ik geen hopogtoerige 50cc gebruiken ook , gewoon 70cc!

verder ben ik best vriendelijk als het moet , alleen snap ik niet waarom je niet van te voren vraagt wat je moet hebben , en eerst rommel koopt wat eigenlijk helemaal niet bij je wensen past en dan NOG meer rommel koopt zoals de V6 ..
 
kon de carb. van een vriend over nemen voor een prikkie dus waarom niet dacht ik. en wat betreft de cilinder wil ik der een laag toerige 70cc opzetten voor inderdaad meer koppel onderin wat ook mijn wensen waren omdat ik niet telkens wil gaan toeren beuken en ik vind de v6 gewoon een mooie uitlaat en een mooi geluid maar smaken verschillen natuurlijk
 
Back
Top