Probleem met auto

Nog maar is een vraagje, ik kan het wel zelf maar het probleem zit em in de kleppen/ onsteking evt. Moet je je de kleppen opnieuw afstellen enz ?
 
Nog maar is een vraagje, ik kan het wel zelf maar het probleem zit em in de kleppen/ onsteking evt. Moet je je de kleppen opnieuw afstellen enz ?

Weet niet om wat voor auto het gaat, als het er een is voor de oorlog.
Dan moet je de kleppen stellen :)

De meeste auto's hebben bovenliggende nokassen met hydraulische klepstoters. Die hoef je niet af te stellen :)

Ontsteking ook niet als je die tandwielen niet verdraaid.
Maja, weet niet of je de Distributie snaar er zelf om kan leggen, ivm de volgorde :)

Beste is om de onsteking voor de zekerheid laten afstellen.
Desnood zelf er aan draaien, als hij redelijk loopt ff naar een autogarage rijden oid..

Olie rook is eerder wit als blauw :)

Dit is olie rook :+

http://pix2.telenet.be/S5r9WOjUkRYr...s5aPQ8PMJW0HZ5kitwoY1Twi329vTeA_/222_2288.JPG
 
Klopt, en je kan het ook ruiken..
Mensen die er verstand van hebben weten het meteen.

En mensen die er minder verstend van hebben vragen het :) NOFI
 
Idd olie heeft gewoon een meer blauwige tint, echt wit als wolken aan de hemel is gewoon waterdamp, en zwart is roet :+

Over de kleppen en de ontsteking: Ik heb toen gewoon met een kraspen een streep gezet op het verdelerhuis naar het blok op 2 plaatsen en toen pas de ontsteking eraf gehaalt.. kleppen moeten idd erna gewoon gesteld worden, aangezien ik bij mij de stelbouten moest losdraaien zodat de tuimelaars eraf konden, mijn 20 jaar 'jonge' auto moeten de kleppen van tijd tot tijd gesteld worden, weet niet of dat bij jouw auto ook zo is of dat ze zelfstellend zijn...
 
bij VW iig, kan je de as van de onsteking/oliepomp draaien
waardoor de timing evengoed niet klopt.
Als je niet een het tandwiel komt kan het wel op jouw manier ja :)
Maar weet niet hoe het bij jouw zit, maar bij VW hoeft de onsteking niet los iig.
 
Back
Top