Probleem met auto

Onderdelen nog geen €150

Geen idee hoelang ze erbij zitten, ik heb t zelf gedaan. Anders ergens via een corolla forum een beunhaas opzoeken in de buurt.

Maar je kan altijd wel een prijsopgave opvragen bij een garage.
 
mwa kop kun je zelf ook nog wel vervangen hoor, alleen vlakken lukt je wss niet zelf....

als je alleen de kop doet ben je niet zo duur uit, gewoon naar de brezan fietsen en voor 100 euro alles kopen :p
 
kopbouten zouden ws niet eens hoeven, wij vervangen die nooit bij mazda, en dus zal het bij toyota ook wel niet hoeven denks.

net wat maykol zegt, een beuntje opzoeken van het forum die het kan fixen;)
 
Volgens mij heeft hier nog niemand gezegt dat het eventueel zijn thermostaat kan zijn. Als deze niet goed werkt(sluit), loopt de temperatuur ook op. Zodra je gaat rijden kan de motor zijn warmte kwijt d.m.v. de lucht die via de voorkant naar binnenkomt. Maar zodra hij bij het stoplicht stilstaat koelt hij niet meer naar behoren, waardoor de temp oploopt. De koeling gaat als het ware alleen door de kop en niet volledig door het systeem van de radiatuer. Daarnaast kan je fan ook kapot zijn. Het beste is om een compressie test te doen. Geeft je meteen zekerheid of je koppakking niet kapot is. Als dat het niet is, is het iets lulligs kleins.
 
Door een kapotte thermostaat gaat hij dus echt geen kvs verbruiken hoor.

@Martijn, dit is dus alleen het geval als de thermostaat open blijft staan ;)

Ik heb de koppakking zelf vervangen aan mijn auto, ik hoefde dus geen nieuwe kopbouten, had een hele pakkingset, dus heb ik inlaat- , uitlaatspruitstuk en klepdekselpakking nieuw gemonteerd en een nieuwe dist. riem.

Ik was kwijt aan de onderdelen nog geen 100,-
Kop vlakken kostte mij maar 25,-, omdat de kleppen er niet uit hoefde.

Maar autootje van mij is net als sleutelen aan een scooter (bij wijze van :p) niks high-tech aan
 
Op de snelweg heeft hij het ws wel, maar omdat je dan hard rijd zie je het zelf niet..

Stotteren: KVS lekkage in een cilinder, waardoor je KVS door je Brandstofmengsel zit
KVS verliezen: KVS lekkage in een cillinder
Waardoor hij te warm word, omdat die hete ontbrandingslucht in de koelkanalen komen

En als je lang door blijft rijden kan het wezen dat ook je onderblok inslijt door die ontbrandings druk.
Heb zoiets vaker gezien..dus zo snel mogenlijk kop laten vlakken en met nieuwe pakking monteren..

Het is gewoon de koppakking, klaar..
 
Back
Top