Witte rook uit de uitlaat is een erg slecht tekenkan betekenen dat er koelvloeistof/water in de uitlaat komt (via de cilinders). In dat geval zou de koppakking kapot zijn.
Witte rook uit de uitlaat is een erg slecht tekenkan betekenen dat er koelvloeistof/water in de uitlaat komt (via de cilinders). In dat geval zou de koppakking kapot zijn.
Wat verklaart de hoog oplopende temperatuur dan? En waarom begint het stotteren na een tijdje rijden weer? Lijkt mij sterk.Kan net zo goed condenswater zijn als de auto buiten staat. hoeft dus niet altijd per se ene slecht teken te zijn
Ik ben even veel ingenieur als jijIk wist niet dat jij verstand van auto's had?
Maar hier ben ik het wel mee eens... Als je koelvloeistof verbruikt zonder een lekke radiateur te hebben, dikke kans dat het je koppakking is...
Trek je koelvloeistof tankje ff open, kijk of je daar inmiddels geen combinatie van kvs en olie aantreft. Zoja, koppakking lek.
Wat verklaart de hoog oplopende temperatuur dan? En waarom begint het stotteren na een tijdje rijden weer? Lijkt mij sterk.
Wat verklaart de hoog oplopende temperatuur dan? En waarom begint het stotteren na een tijdje rijden weer? Lijkt mij sterk.
Dat kan inderdaad, maar dan is het wel toeval. En zoals Bart al zei, die kans is kleiner dan dat het de koppakking is.Kunnen toch ook 2 totaal verschillende dingen zijn? Komt er trouwens continu witte rook uit? of stopt het na verloop van tijd.
Ik heb dus net ff dat reservoirtje opengehaalt, haal die zwarte darm eruit en maak die schoon aan een doek. Komt wat water en zwarte strepen op die doek, doe dit een paar keer en er zit telkens wat water en zwarte strepen op die doek.
Dan is er dus olie bij je kvs gekomen, en dat kan eigenlijk alleen maar bij je cilinderkop gebeuren. Ben bang dat t een duure wordt
-kop vlakken
-koppakking
-kopbouten (je kan ze maar 1x gebruiken ivm een ''rek'' die erinzit)
-losse pakkingen
Als je er nu toch bij kan
-distributieriem
-spanrol