Probleem met auto

Ik heb een probleem met de auto. 3 dagen geleden begon ineens de auto te stotteren en liep de temperatuur op tot 3/4 van het metertje. Na een tijd rijden stopt ineens het stotteren, maar als ik voor het verkeerslicht sta begint die opnieuw. Gisteren rij ergens naartoe en de temperatuur stijgt tot net niet in het rood. Ik vul dus 2 liter water bij in de radiator. Nu vertrek ik smorgens, komt er enorme witte wolken uit me uitlaat. Dit duurt een minuutje of 5 en dan is het gedaan. Maar hij blijft stotteren en witte wolken geven bij stoplicht als ik moet optrekken.

Aan wat kan dit liggen ?
 
Advertisement - register to remove this

Witte rook uit de uitlaat is een erg slecht teken :p kan betekenen dat er koelvloeistof/water in de uitlaat komt (via de cilinders). In dat geval zou de koppakking kapot zijn.
 
Witte rook uit de uitlaat is een erg slecht teken :p kan betekenen dat er koelvloeistof/water in de uitlaat komt (via de cilinders). In dat geval zou de koppakking kapot zijn.

Ik wist niet dat jij verstand van auto's had? :p

Maar hier ben ik het wel mee eens... Als je koelvloeistof verbruikt zonder een lekke radiateur te hebben, dikke kans dat het je koppakking is...
 
Witte rook uit de uitlaat is een erg slecht teken :p kan betekenen dat er koelvloeistof/water in de uitlaat komt (via de cilinders). In dat geval zou de koppakking kapot zijn.


Kan net zo goed condenswater zijn als de auto buiten staat. hoeft dus niet altijd per se ene slecht teken te zijn
 
Toyota corolla 1.6 van 1989. Hij verbruikt redelijk wat water, gister 2 liter bijgevult als ik dat strax niet doet komt die morgen tijdens het rijden wss terug in het rood.

Hij lekt niet want vanmorgen lag er geen plas water onder de auto, hij staat trouwens in half open schuur.
 
Ik heb het weleens gehad dat een koelleiding van de rad doorgesleten was, maar aangezien de motor last heeft van het verschijnsel, is dit geen externe slijtage, OF heel toevallig dat de afstelling van de motor vervelend doet & een externe lekkage optreedt, die kans is nihil...
 
Trek je koelvloeistof tankje ff open, kijk of je daar inmiddels geen combinatie van kvs en olie aantreft. Zoja, koppakking lek.

Ik heb dus net ff dat reservoirtje opengehaalt, haal die zwarte darm eruit en maak die schoon aan een doek. Komt wat water en zwarte strepen op die doek, doe dit een paar keer en er zit telkens wat water en zwarte strepen op die doek.
 
Wat verklaart de hoog oplopende temperatuur dan? En waarom begint het stotteren na een tijdje rijden weer? Lijkt mij sterk.

Kunnen toch ook 2 totaal verschillende dingen zijn? Komt er trouwens continu witte rook uit? of stopt het na verloop van tijd.
 
kijk waar je olie bijvult, is daar bruine koffie achtige drap, is je koppakking lek..

je kan ook ergens een heel klein gaatje hebben, naarmate druk opbouwt word dat groter en begint hij pas te lekken... zie je niet altijd aangezien het mindert/stopt als je ergens stilstaat...
 
Kunnen toch ook 2 totaal verschillende dingen zijn? Komt er trouwens continu witte rook uit? of stopt het na verloop van tijd.
Dat kan inderdaad, maar dan is het wel toeval. En zoals Bart al zei, die kans is kleiner dan dat het de koppakking is.

En boyd, wat verklaart de witte rook dan?
 
Als ik de auto start is het de eerste 3-5 minuten wel een flinke wolk achter mijn auto ook als ik dan rij. Maar als ik op de autosnelwegrij niks meer. En als ik aan een kruispunt stil sta rookt die terug.
 
Ik heb dus net ff dat reservoirtje opengehaalt, haal die zwarte darm eruit en maak die schoon aan een doek. Komt wat water en zwarte strepen op die doek, doe dit een paar keer en er zit telkens wat water en zwarte strepen op die doek.

Dan is er dus olie bij je kvs gekomen, en dat kan eigenlijk alleen maar bij je cilinderkop gebeuren. Ben bang dat t een duure wordt

-kop vlakken
-koppakking
-kopbouten (je kan ze maar 1x gebruiken ivm een ''rek'' die erinzit)
-losse pakkingen

Als je er nu toch bij kan
-distributieriem
-spanrol
 
Dan is er dus olie bij je kvs gekomen, en dat kan eigenlijk alleen maar bij je cilinderkop gebeuren. Ben bang dat t een duure wordt

-kop vlakken
-koppakking
-kopbouten (je kan ze maar 1x gebruiken ivm een ''rek'' die erinzit)
-losse pakkingen

Als je er nu toch bij kan
-distributieriem
-spanrol

Wat kost het dan in geheel ongeveer met werkuren want weet niet of deze auto dat waard is.
 
Back
Top