Probleem afstellen/luchtfilter enz need fast help!

markdesign

Well-Known Member
nou kijk
t zit zo

ik heb dus een coole vivacity sportline(H) jaja ik weet dat die motorisch precies het zelfde is als een speedfight 2, frame is ook hetzelfde.
maar boeiend

ik kamp nu met een probleem
ik had een tijd terug een powerrfilter besteld ennu pas binnengekregen?
(ja ik weet het powerfilt. is beter met 70 cc!!!!dus begin dr niet over)

ik monteren, gewoon direct op de carb.

ik rij al 1,5 maand met gianelli next en de std sproeier(52) gaat prima volgens dealer ook
vario eruit 5 grams rollen

trekt niet super snel(probleem 1)
doe het powerfilter erop
ik rij, maar met volgas gaatie MWOaaaappppp en rijdtie nie verder
maar motor blijft draaien(probleem 2)
ik doe powerfilter op het luchtfilter met matje erin, geen verschil
als ik het matje uit de std luchtfilter haal, rijd ik dan harder?? (vraag 1)
en nog iets,
toen ik 8,5 grams rollen had, de std volgens mij, en varioplaat eruit, en dan nog de ouwe verroeste standaard uitlaat kon ik bergafwaards 80
en nu ga ik maximaal 70 met 5 grams varioplaat eruit, gianelli next (powerfilter op std filter met sproeier 62 erbij net ook getest) rijd dus niet harder(probleem 3)


ik leer graag dingetjes voor mijn scooter
kraak/zeik beginnertjes zoals mij nou aub niet meteen af

hoop dat iemand me snel kan helpen!
MvGr Mark Mulder
 
Advertisement - register to remove this

Met zowel te lichte als te zware rollen trek je niet goed op, er is namelijk maar een soort gewicht waardoor je het snelst optrekt en ook je top het hoogst is. Bij te zware rollen zal je vaak gewoon dezelfde top hebben als met rollen die wél het juiste gewicht hebben, maar bij te lichte rollen juist weer niet

daarom hoog beginnen en steeds ietsje lager tot het goed optrekt :)
 
oke ik heb nu dus 5 gram met 6,5 gram gemixt,

de 5 gram zaten er nog in natuurlk:p de 6.5 gram vn me stage 6 setje, heb ook een nieuwe achterveer, veert weer lekker.

maar nu trek ik ietsje minder snel op, merk je bijna niet maargoed. ik ga niet harder ofzo
zou ik nu nog zwaarder moeten? maar dan trek ik weer kutter op lijkt me ofniet?

ikhad tevens powerfilter geprobeerd met sproeier 80 bij speedfight mattie vn mij, voorderest pcies zelfde setup als ik heb

trekt lekker vind ik:D
 
Back
Top