Probleem afstellen/luchtfilter enz need fast help!

markdesign

Well-Known Member
nou kijk
t zit zo

ik heb dus een coole vivacity sportline(H) jaja ik weet dat die motorisch precies het zelfde is als een speedfight 2, frame is ook hetzelfde.
maar boeiend

ik kamp nu met een probleem
ik had een tijd terug een powerrfilter besteld ennu pas binnengekregen?
(ja ik weet het powerfilt. is beter met 70 cc!!!!dus begin dr niet over)

ik monteren, gewoon direct op de carb.

ik rij al 1,5 maand met gianelli next en de std sproeier(52) gaat prima volgens dealer ook
vario eruit 5 grams rollen

trekt niet super snel(probleem 1)
doe het powerfilter erop
ik rij, maar met volgas gaatie MWOaaaappppp en rijdtie nie verder
maar motor blijft draaien(probleem 2)
ik doe powerfilter op het luchtfilter met matje erin, geen verschil
als ik het matje uit de std luchtfilter haal, rijd ik dan harder?? (vraag 1)
en nog iets,
toen ik 8,5 grams rollen had, de std volgens mij, en varioplaat eruit, en dan nog de ouwe verroeste standaard uitlaat kon ik bergafwaards 80
en nu ga ik maximaal 70 met 5 grams varioplaat eruit, gianelli next (powerfilter op std filter met sproeier 62 erbij net ook getest) rijd dus niet harder(probleem 3)


ik leer graag dingetjes voor mijn scooter
kraak/zeik beginnertjes zoals mij nou aub niet meteen af

hoop dat iemand me snel kan helpen!
MvGr Mark Mulder
 
Advertisement - register to remove this

nee je gaat niet harder door die buis uit je luchtfilter te halen of door een powerfilter te kopen en btw, je hebt helemaal geen 70cc?

met een powerfilter zou ik toch al gauw iets in de 80 zoeken qua sproeier.. met std filter zonder buisje erin iets in de 70 en met buisje erin gewoon std sproeier of ietsje hoger

rollen zijn ook veeeeel te licht, je bent nu echt je motor aan het slopen, ik zou meer iets rond 7,5 - 8 gram oid proberen
 
Hij heeft met de powerfilter nu een VEEL te kleine sproeier...
Zonder matje in de filter ga je zeker niet harder, dan komt er alleen maar meer rotzooi naar binnen..

En sowieso van een powerfilter ga je dus ook echt niks harder, je hebt alleen een dom geluid en voor de rest komt er meer zooi naar binnen...
Beter laat 't gewoon hoe 't was, want ALS ( lees ook ALS ) je 'm uberhaupt afgesteld krijgt met zo'n kutfilter dan verbruik je alleen maar veeeeel meer benzine wat eigenlijk totaal geen nut heeft als je logisch nadenkt :)
 
hele lieve antwoorden van aantal mensen...
wat betreft de wat nice antwoorden, thnx 4 the info
mijn 8,5 grams rollen waren de std.. de dealer adviseerde me ook rond de 5 gram, en vele peugeot maatjes van me ook, maar de std rollen die ik had zijn beetje versleten aan een kant,
zou ik ze toch proberen te mixen?
 
als je nou eerst even je sproeier af gaat stellen. je kunt nu wel van alles gaan proberen met rolletjes, maar zolang je hoofdsproeier niet goed is zal het nooit goed rijden

dus of je zet je std luchtfilter met buisje er weer op, en stopt er ongv weer rond de std sproeier in (alhoewel ikzelf wel wat in de 58 zou proberen) of als je je powerfilter er zo graag op wilt hebben dan moet je gewoon een hele rits sproeiers kopen (70 t/m 90 oid), hoog beginnen en dan steeds wat lager erin stoppen totdat het goed loopt en je bougie goed kleurt


en als je dealer en peugeot maatjes beweren dat er rond de 5 gram in moet, zou ik er zeker niet meer naar luisteren en gewoon hier op het forum al je vragen stellen.

Echt serieus, laat je niks wijsmaken door kennissen/vrienden/(sommige dealers)! Destijds toen ik net drie weken mijn peugeot had beweerde iemand mij dat ik met 4 gram rollen veel sneller optrok, als nieuweling geloof je dat uiteraad en de volgende dag stond mijn scooter toch mooi bij de dealer: nieuwe cilinder, zuiger, vario, €250 euro aan kosten
 
hele lieve antwoorden van aantal mensen...
wat betreft de wat nice antwoorden, thnx 4 the info
mijn 8,5 grams rollen waren de std.. de dealer adviseerde me ook rond de 5 gram, en vele peugeot maatjes van me ook, maar de std rollen die ik had zijn beetje versleten aan een kant,
zou ik ze toch proberen te mixen?

std zit er 9 gram in , maar dat boeit verder niet.


5 gram kan weleens te licht zijn , kans zit er wel dik in .

koop gewoon een aantal gewicht/rollen setjes en ga proberen..
 
oke das beter nuttige antwoorden:D
hier had ik veel aan thnx,
ik heb nu std filter erop gezet, matje erin, alleen zuigdeel er niet aan gedaan, doe dat wel vanavond aangezien t veel gaat regenen en dat inderdaad kut is met powerfilter
zelf had ik nog sproeier 62 liggen en 70
had eerst met powerfilter en 70 geprobeerd dit was nog te klein, verder ga ik nu niet in dit kut klimaat/winterseizoen

dus ik heb er weer 62 in gedaan en std filtertje:) loopt ook gewoon.
welk rollengewicht adviseren jullie mij? of is het beter de 5 gram te mixen met een ander gewicht? zo ja welke?

en ik zal zeker welw at meer vragen stellen word hier wel wat wijzer van;)
maar stel dat ik nu andere vario rolletjes heb, zal ik dan beter optrekken? of kan ik nog trekveertjes proberen?
en wat voor blokkeer sleutel heb ik daar voor nodig? heb nu alleen een varioblokkeer sleutel van buzetti voor peugeot(rommel=halfpoulie koelvin sloper.. )
en een zuigerstop, maar die is niet voor de koppeling lijkt mij haha:p

bedankt voor de support;)
 
zuigerstop moet je iig al niet gebruiken , vooral niet bij Peugeot!!

er zijn diverse manieren om je koppelingshuis tegen te houden , en om je koppeling los te krijgen , daarvoor zul je even wat gereedschap hiervoor moeten aanschaffen , te koop op diverse webshops..

als je alleen het 2e gedeelte van het filter hebt (het filterhuis zelf) dan raadt ik je aan er een 72 sproeier in te zetten , kleiner kan tot schade leiden.

nog beter is het eerste deel er ook op zetten met pijpjes etc, erin en 54 sproeier , dan is het altijd goed.

welk gram gewicht je nodig hebt is moeilijk te zeggen, dat is nooit gelijk , dus probeer gewoon een aantal soorten gewichten.
 
oke bedankt;) ik ga zo dan even t originele zuigstuk erop zetten en sproeier 52 weer erin doen, dat is de standaard. maar wat kan ik allemaal doen om de trekkracht te verbeteren? want ik trek niet egt supersnel op vind ik zelf

Groetjes
 
Let er wel op dat er in dat orginele zuigstuk nog een wit buisje moet zitten, dit wordt door velen ook wel het "luchtfilter begrenzing" genoemd, maar eigenlijk is het helemaal geen begrenzer

Maar zolang je sproeier niet goed is zal hij ook niet goed optrekken ;) zelfde als je bijv gaat hardlopen en je hebt niet genoeg energie, dan presteer je niet optimaal

rollen zou ik iig wel zwaarder proberen, afhankelijk van de staat van je onderdelen zou je toch wel minstens 80 moeten halen. Als je topsnelheid het hoogst is trek je ook meestal het hardst op en dan is je scooter optimaal afgesteld.


Oja, voor de duidelijkheid heb je dus het volgende nodig:
- http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=1993_2101&products_id=3832 (zorg er voor dat je deze moer vaak genoeg vervangd)
- http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=1993_2104&products_id=4918 (idem)
- http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=1670_1673&products_id=3742 (ipv zuigerstop)
- http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=1663_1686&products_id=4946
- http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?cPath=1782_1783&products_id=7020 (indien je nog geen 8e hittegraad had)
 
Last edited:
speedfight mick hartelijk dank!
ik ga morgen sproeier 56 ofzo kopen, nja paar erbij rond dat getal want standaard heb ik 52, en dat is te klein en schadelijkk
ik rij nu net 1 avondje met 62 rijd goed, alleen als je m tijdje uit hebt gezet xde scooter en later start dan hangtie beetje maar das logisch verzuipen
en rolletjes ga ik combineren, koop nu 5,9 gram polini en 6,3 gram polini even lekker testen;)
 
is 62 niet schadelijk dan?:)
ik heb gister stage 6 rollenset besteldt kan ik afstellen;)
en nieuwe achterveer want die vn mij lekt en is verlseten:p met iemand achterop komt mijn uitlaat tegen een kapdeel aan xD

Nog suggesties voor sneller optrekken?
 
Nee 62 is niet schadelijk, maar waarschijnlijk zal het ook niet mooi lopen. Gewoon 54 erin en kijken hoe je bougie kleurt, moet lichtbruin zij bij peugeot

sneller optrekken haal je alleen als alles goed op elkaar is afgesteld, sproeier en rollen dus. Test gewoon ff alle rollen uit die je hebt, als je top bijv hoger is met 8 gram rollen dan bij 5 gram (wat ik je nu al eigenlijk kan vertellen :p) dan ga je gewoon bij 8 verder
 
is 62 niet schadelijk dan?:)
ik heb gister stage 6 rollenset besteldt kan ik afstellen;)
en nieuwe achterveer want die vn mij lekt en is verlseten:p met iemand achterop komt mijn uitlaat tegen een kapdeel aan xD

Nog suggesties voor sneller optrekken?

vet strakke trekveren erin

Nee , gewoon afstellen , dan komt 't goed. Optrekken is niet echt regelbaar oid. Zou mooi wezen voor in de sprinterij. :D
 
ik ben na mn volgende loon van plan polini speed control te kopen, volgens een speedfight kennis die ik heb(www.speedfighters.nl) trekt dat snel?, hij gebruikt m ook op zn stage 6 scootertje.

begin mei ga ik mn scooter totaal anders maken optisch en motorisch eind zomer zal dit wel eens af kunnen zijn;) ik zet dat nog wel op t forum
 
Koop dan nog tenminste een power one, helft van het geld, net zo goed maar veel slijtvaster

maar nee, std vario van peugeot is al goed genoeg. Koop van die 60 euro (wat een polini speed control kost) fatsoenlijke afstel spullen. Je kunt wel een andere vario gaan kopen, maar dat heeft dus totaal geen nut + dat als hij nu niet goed afgesteld is hij dat ook niet met een andere vario doet..

je zit nu gewoon veel te licht in rollen, daar ligt je probleem
 
oke thnx mick
maar ik heb nu dus andere rollenset besteld vn stage 6, ga ik maar ff mengen met 6,5 gram en 5 gram ofoz zie k dan wel, maar is er dan een kans dat ik trager optrek? of juist sneller?

thnx for all the reply's all:D
 
Back
Top