Probleem met afstellen na nieuw luchtfilter...

smonjirez

Well-Known Member
Hey mensen,

Ik heb laatst een nieuw imitatie luchtfiltertje onder mn scooter gehangen maar ik krijg hem niet goed afgesteld.

Ik reed eerst met sproeier 76, dat liep gewoon goed, maar met mn nieuwe luchtfilter leek het alsof ie te weinig benzine kreeg dus heb ik 80 gestoken maar ik merk geen enkel verschil.

Hij rijd op zich wel redelijk goed, maar hoe warmer ie word hoe moeilijker hij vanuit stilstand op toeren komt. Bougie kleur zit gewoon goed en zowel koud als warm komt ie redelijk goed op topsnelheid. Ik merk soms ook dat ie slecht in toeren terugvalt (had ie eerst niet). Luchtschroef staat gewoon op anderhalf. Ik zou zelf denken kleinere sproeier erin gezien hij het wat minder goed gaat doen als ie warmer word, maar met die kleinere sproeier doet ie het niets beter...

Setup: DR50, 17,5mm carb, gianelli shot
 
Advertisement - register to remove this

"Moeilijk" terugvallen in toeren = teveel lucht.

Dat hij koudt wel goed loopt kan ook met de (auto)choke te maken hebben.,

Ik heb geen choke =).
Maar goed, het voornamelijke probleem is het moeilijk op toeren komen als ie wat warmer is, soms duurt het echt een paar secondes voordat ie weer op toeren is. Zou ik dan alsnog een grotere sproeier moeten hebben? Of toch wat anders....
 
Ik heb geen choke =).
Maar goed, het voornamelijke probleem is het moeilijk op toeren komen als ie wat warmer is, soms duurt het echt een paar secondes voordat ie weer op toeren is. Zou ik dan alsnog een grotere sproeier moeten hebben? Of toch wat anders....

Over dat "op toeren komen" Komt hij gelijkmatig(maar wel slecht) op toeren of heeft hij tot een bepaalde snelheid een dip/inhouding en komt hij op een gegeven moment los en gaat hij de toeren benutten?
 
Over dat "op toeren komen" Komt hij gelijkmatig(maar wel slecht) op toeren of heeft hij tot een bepaalde snelheid een dip/inhouding en komt hij op een gegeven moment los en gaat hij de toeren benutten?

Nou hij heeft het niet tot een bepaalde snelheid, maar tot een bepaald aantal toeren.
Daarnet reed ik nog een stuk volgas, moest toen afremmen bij een rotonde tot 45 km/u en toen bleef ie 2 minuten hangen op de 50 km/u met zeer lage toeren tot ie hem weer doortrok naar de 85 (zat er dit keer met 2 man op).

En daarna moest ik een keer afremmen tot de 25 km/u, precies hetzelfde verhaal. (heb rode drukveer en blauwe trekveren btw, dus ik snap niet dat ie zo weinig toeren heeft als ie hem weer op moet pakken vanaf de 25 / 45 km/u...
 
Ik denk een te zware drukveer, rode is best zwaar voor op zo'n setup IMO.

Met een rode drukveer zou ie juist eerder overtoeren moeten maken als je ff het gas loslaat en daarna weer oppakt, en niet te weinig toeren...

Maar goed ik ga zo ff mn koppeling bekijken want gister pakte ie hem vanuit stilstand zowat stationair op :S (met blauwe trekveren =/)...
 
Back
Top