Post je huisdier(en) #2

Status
Not open for further replies.
heeft er iemand reptielen thuis?? slangen, kameleons, hagedissen?

ik wil misschien iets in die soort aan gaan schaffen...
 
ik heb 3 guttata's, een koppel schrencki's, 3 baardagamen, 3 gecko's, stelletje pijlgifkikkers, en een koppel leukemelissen, wat wil je weten?
 
Nieuwe hond van m'n broer, mechelse herder van 6 weken.

2ldbxoy.jpg


:love: :love: :love:


puppy foto's:love: ik doe mee!

2i9se50.jpg


242fqjt.jpg
 
geen idee wat guttata's, schrencki's en leukemelissen zijn :D

heb je pics??


elaphe guttata guttata is de 'gewone' wildkleur rattenslang.
elaphe schrenki schrenki is de 'russische' rattenslang.
leukemelissen zijn reptielen, ik kan t niet goed uitleggen, ik zal morgen foto's voor je posten, waar gaat je voorkeur naar uit?
 
elaphe guttata guttata is de 'gewone' wildkleur rattenslang.
elaphe schrenki schrenki is de 'russische' rattenslang.
leukemelissen zijn reptielen, ik kan t niet goed uitleggen, ik zal morgen foto's voor je posten, waar gaat je voorkeur naar uit?

ja pics lijkt me relaxed!

ik heb nog geen idee, het liefst niet te duur, en ze moeten niet stinken :)

geen idee of dat uberhaupt mogelijk is met reptielen. kan me nog herinneren dat mn neef van die gecko's had, of ander soort hagedissen, die stonken een uur in de wind :)

vriend v me heeft kikkers, maar die zitten zo goed verstopt, die zie je de helft vd tijd niet eens :)

ik moet nog maar s goed op zoek op t internet, of bij een reptielenzaak langs..

thx alvast!
 
ja pics lijkt me relaxed!

ik heb nog geen idee, het liefst niet te duur, en ze moeten niet stinken :)

geen idee of dat uberhaupt mogelijk is met reptielen. kan me nog herinneren dat mn neef van die gecko's had, of ander soort hagedissen, die stonken een uur in de wind :)

vriend v me heeft kikkers, maar die zitten zo goed verstopt, die zie je de helft vd tijd niet eens :)

ik moet nog maar s goed op zoek op t internet, of bij een reptielenzaak langs..

thx alvast!
wat is niet te duur, ik raad je persoonlijk een pantherophis (voorheen elaphe) guttata guttata aan, ze kosten jong ongeveer 35 euro, volwassen richting de 85 euro, ze eten ongeveer 1 keer in de week 1 a 2 muisjes, dus je bent per weerk ongeveer een 1,5 euro kwijt aan voer, ideaal voor een beginner dus!

guttata's hebben relatief gezien weinig onderhoud nodig, water moet je elke dag even verversen, en de ontlasting laat je even een half uurtje liggen tot het is opgedroogd, daarna pak je het op en gooi je het weg, ze stinken niet, ze maken geen geluid ideaal dus.

het enigste waar je op moet letten is de huisvesting, maar daar zou ik je tzt nog wel raad over kunnen geven.

hoop dat je hier wat aan hebt:)
 
wat is niet te duur, ik raad je persoonlijk een pantherophis (voorheen elaphe) guttata guttata aan, ze kosten jong ongeveer 35 euro, volwassen richting de 85 euro, ze eten ongeveer 1 keer in de week 1 a 2 muisjes, dus je bent per weerk ongeveer een 1,5 euro kwijt aan voer, ideaal voor een beginner dus!

guttata's hebben relatief gezien weinig onderhoud nodig, water moet je elke dag even verversen, en de ontlasting laat je even een half uurtje liggen tot het is opgedroogd, daarna pak je het op en gooi je het weg, ze stinken niet, ze maken geen geluid ideaal dus.

het enigste waar je op moet letten is de huisvesting, maar daar zou ik je tzt nog wel raad over kunnen geven.

hoop dat je hier wat aan hebt:)

dit is zeker niet te duur... kunnen ze maar per 1 in een terrarium?

Hoe groot worden die? moet je op een gegeven moment ook zeker aan een groter terrarium gaan denken?

thx voor je advies!
 
Onze hond sadiqa

Beagle :love:
me vrouwtje en ik gaan 1a2x in de maand met beagletocht mee :D
60 van die adhd honden :D,
afgeliopen week een beagleweekend gehad, :P huisjes park,
en me beagle ( Tessa ) is gisteren 1e geworden ( gehoorzame hond )en we hebben een beker gewonnen :W
 
dit is zeker niet te duur... kunnen ze maar per 1 in een terrarium?

Hoe groot worden die? moet je op een gegeven moment ook zeker aan een groter terrarium gaan denken?

thx voor je advies!
ehm rattenslangen kunnen gemiddeld 1.20 worden, meestal blijven ze rond de 100 / 110 cm hangen, ze kunnen met meerdere in een terrarium, maar nooit 2 mannetjes bij elkaar, ik raad je overigens aan om gewoon een koppel te nemen. let er trouwens wel op dat je in deze tijd de paartijd hebt, als je jonge slangen neemt moet je de slangen in deze tijd goed in de gaten houden, het mannetje wil namelijk paren maar het vrouwtje moet eerst 1,5 jaar oud zijn, óf 70 cm lang zijn anders krijg je mismaakte jongen.

als je slim bent zou ik gelijk een terrarium nemen van 110 bij 50 bij 50 (lxbxh) dan zit je in een keer goed voor een koppel, groter mag altijd, kleiner kan, maar dan zul je hem wel een keer moeten vervangen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top