This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Post je huisdier(en) #2

Status
Not open for further replies.
Katten zijn erg snel zindelijk hoor, bij mijn katten was het de 1e keer al op de bak, instinct denk ik, of misschien was het in het ouderlijk huis ook al zo en komt ze dat dus bekend voor... Verder kost een kat echt 3x niets aan vaste kosten p.m.

Grote doos brokken en 7x in de week blikvoer ´s avonds. Ligt eraan hoeveel je kat eet in dat geval maar ik zorg altijd voor voldoende brokken in de bak.

Verder castreren of steriliseren... Tjsa, die eenmalige kosten moet je maar voor lief nemen, kost ook de wereld niet..

En indd een kattenbak + korrels. Maar daar heb je tegenwoordig ook van die absorberende korrels voor, waar je dan de behoeften " uit" kan scheppen zonder al die korrels weg te gooien..
 
mijn schoonmoeder doet opvang van kittens en ik kan me er niet 1 herineren
in die 3 jaar dat ik er kom, die de boel kapot maakt of onderpist.

vergt de eerste 2 weken wat extra aandacht.

en idd, dat voer ed is de wereld ook niet. koop 1 x in de zoveel tijd een tering grote zak
van de sligro ofzo en je bent er weer voor een tijd af
 
hoe kan je trouwens bij zoon kleine poesjes al zien of het een mannelijke is? bij mn ma thuis heeft ook poezen zit er 1tje bij die altijd net naast of opde rand van zen bakkie schijt



toen waren ze nog klein en lief
 
je kan als ze zo klein zijn kan je het echt nog moeilijk zien hoor. heb al genoeg katjes in mn handen gehad waar iedereen van zei dat het een vrouwtje was en een week later zie je ineens ballen hangen...

heb trouwens ooit van een klasgenoot voor mn verjaardag 2 konijnen gehad zei hij ook van dat het 100% 2mannetjes waren.
maand later zag ik ze wel met elkaar wippen en 2maand later zat heel me kippenhok vol kleine konijntjes...
 
die foto die ik net liet zien? is al dik een jaartje geleden mn mam had net haar kater laten castreren net iets te laat bleek later. ik denk (weet niet meer zeker) dat ze een week of 2 daarvoor nog niet konden zien.
als ze ongeveer een maand of 2 oud zijn begin je het pas te zien

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=g03D8IzHRfg"]YouTube- 062.3GP[/ame]

die met dat witte plekje op zen borst is trouwens de naast de bak schijtert
 
Sinds een paar weken hebben we twee Maine Coon kittens. Toulouse en Puck Toulouse is een mannetje en Puck een vrouwtje. Het zijn broer en zus. Ze zijn heel erg speels en rennen de hele dag achter elkaar aan of ze liggen gezellig samen in de stoel te slapen.

Puck:



Toulouse:

 
Ik heb nu wat spullen gekocht, een mand, kattenbak, grit, voer, kam, vlooienspul en ontwormspul, wat speeltjes en een ding voor aan de verwarming en was zo'n 90 euro kwijt bij elkaar. Nu hebben we dan ook wel voor de komende tijd meer dan genoeg spullen. Verder gewoon laten wennen aan goedkoop voer, een kat merkt het verschil toch niet. In het begin ga ik ze zoveel mogelijk verschillende soorten voer laten eten.

Gelukkig zijn die van ons nu al grotendeels zindelijk (gaan na eten gelijk op de bak zitten waar ze nu zijn), mn vriendin is als we ze krijgen een week thuis dus dan hoop ik toch wel dat ze de meeste dingetjes doorhebben.

Tja en de discussie kater/poes, mij maakt het niet zoveel uit, een kater kan ook heel leuk en lief zijn. Wij konden in het begin ook niet zien (bij 1) wat het was
 
Wij hebben sinds kort een hond, Teuntje . Prachtig beest, is nu denk ik 5 maanden oud, en ze begint langzaam zinderlijk te worden. Echt een verandeming. Zal binnenkort een foto's plaatsen.
 

Een kat merkt het verschil wel, daar kan je zeker van zijn.
Verder ook brokjes laten eten, anders gaan de tanden volledig kapot.

Mijn kat at alleen nog Sheba na het geven hiervan, Whiskas niet meer, iets anders ook niet, alleen maar Sheba.
 
Status
Not open for further replies.