Poortmap corsa/dueplus/streetrace minarelli

Tegenwoordig kiest de jeugd snel voor een 125 blok. Tuurlijk, dit is de makkelijke weg voor wat meer vermogen.
blok eronder en gaan. Hier leer je alleen zelf niks van als je echt geïnteresseerd bent in 2 takt.
Wil je een piaggio motor onder een minarelli frame zetten? Hoe wil je dat gaan doen?

Tegenwoordig kiest de jeugd snel voor een 125 blok. Tuurlijk, dit is de makkelijke weg voor wat meer vermogen.
blok eronder en gaan. Hier leer je alleen zelf niks van als je echt geïnteresseerd bent in 2 takt.
Wil je een piaggio motor onder een minarelli frame zetten? Hoe wil je dat gaan doen?
Toch wel grappig, dat ik met een prima setup op mijn beta ark met m’n black trophy wel gewoon een 125 ac wegblaast met gemaakt

Doe nou niet.... een AC gaat geen 10k rpm draaien. Ik geef je een 10 voor je inzet maar dit heeft pas enige zin als de rest van je setup optimaal is. Je gaat er echt geen reet verschil van merken als het al langer dan 5min blijft draaien. Heb je wel een haakse frees of denk je het ff met de Dremel te doen? Zoals je zelf zegt ga je een 125 bouwen dan zou ik je adviseren verkoop dit blokje nu het nog rijd en steek dat geld dan in die 125. Want dat is ook geen goedkoper alternatief voor een 70cc hoor. En als je dan toch wil tunen oefen dan ff op een standaard cilindertje of iets wat al kapot is gelopen. Schiet je dan keer uit en zit er een mooie kras op de nikaseal niks aan het handje. Als je dit hebt met een cilinder die je nog wil gebruiken is het een dure les, geloof me ik heb die dure lessen met mn eigenwijze harses al te vaak betaald en zou willen dat ik eerst op oud spul had geoefend voor ik ff mn nieuwe cilinder de oud ijzer bak in kon flikkeren en weer 2 maanden mn krantenwijk kon lopen
Oke bedankt, ik ga eerst mijn setup afstellen en dan kijken of er nog wat uit te halen valt.

Nou als we het toch over vroeger hebben.
Ik reed met mn Yasuni R en Hebo vario jongens met een 70cc voorbij. Als je maar kunt afstellen.

Dus als TS een 70cc AC haalt met een goede timing dan gaat het heus wel rap. Een AC cilinder is veelal lager getimed dan een LC cilinder.

Nou als we het toch over vroeger hebben.
Ik reed met mn Yasuni R en Hebo vario jongens met een 70cc voorbij. Als je maar kunt afstellen.

Dus als TS een 70cc AC haalt met een goede timing dan gaat het heus wel rap. Een AC cilinder is veelal lager getimed dan een LC cilinder.
Wat zou een goede cilinder zijn naar jou voorkeur? Liefst eentje die met een yasuni c21 kan die heb ik liggen:)

C21 gaat richting MHR Speed 7t, of minimaal toch een stage6 racing oid
Ik heb een luchtgekoelde dus die 7t wordt hem niet. Of bestaan die wel voor ac? Had eerder al een s6r maar deze had het naaldlager opgegeten. Denk door teveel speling tussen de zuiger. Erg zonde zat nog niet eens 50km op

Ik heb een luchtgekoelde dus die 7t wordt hem niet. Of bestaan die wel voor ac? Had eerder al een s6r maar deze had het naaldlager opgegeten. Denk door teveel speling tussen de zuiger. Erg zonde zat nog niet eens 50km op
Dan krijg je een 6t volgens mij. Maar een minarelli bouw je in een half uur om naar watergekoeld dus dat zou een logischere keuze zijn lijkt me
Of misschien niet zo goed afgesteld als je dacht?
Want je vliegt beetje alle kanten op zonder echt een idee te hebben van wat er nou gedaan moet worden om het goed lopend te krijgen.
Van een stage6 racing naar een DR70 tunen dan een 125 ombouwen naar 172 om daarna weer een snelle 70 te bouwen

Dan krijg je een 6t volgens mij. Maar een minarelli bouw je in een half uur om naar watergekoeld dus dat zou een logischere keuze zijn lijkt me
Of misschien niet zo goed afgesteld als je dacht?
Want je vliegt beetje alle kanten op zonder echt een idee te hebben van wat er nou gedaan moet worden om het goed lopend te krijgen.
Van een stage6 racing naar een DR70 tunen dan een 125 ombouwen naar 172 om daarna weer een snelle 70 te bouwen
Wat heeft de afstelling te maken met mijn naaldlager die uit elkaar knalt dan? En dat ik meerdere setups wil bouwen heeft toch ook niks te maken met een ongelukkige detonatie.. ik ben van mening dat ik hier niks aan kon doen. Het ene moment liep de scooter keurig en het andere moment liep ik naast de scooter

Ik betwijfel of je ooit op een echt mooi afgestelde scooter gereden hebt.

Kan meerdere redenen hebben. Te weinig olie in de benzine, droog gemonteerd, verkeerd gemonteerd, gemonteerd met vuil oid, slechte afstelling waardoor alles veel te heet loopt.

Het klapt niet zomaar uit elkaar. 99 van de 100 keer is het gewoon een gebruikersfout. Ja, fabrieksfouten bestaan natuurlijk ook, maar dat is bij lagers echt heel zeldzaam.

Ik betwijfel of je ooit op een echt mooi afgestelde scooter gereden hebt.

Kan meerdere redenen hebben. Te weinig olie in de benzine, droog gemonteerd, verkeerd gemonteerd, gemonteerd met vuil oid, slechte afstelling waardoor alles veel te heet loopt.

Het klapt niet zomaar uit elkaar. 99 van de 100 keer is het gewoon een gebruikersfout. Ja, fabrieksfouten bestaan natuurlijk ook, maar dat is bij lagers echt heel zeldzaam.
Waarschijnlijk is het gewoon mijn fout geweest maar kan zo niet bedenken wat het is. Gebeurde trouwens toen hij koud was en reed niet volgas ofzo. Olie 1:45 zoiets en had de cilinder al een tijd niet eraf gehaald. we kunnen blijven lullen erover maar het is gebeurd en de cilinder is nu waarschijnlijk al omgesmolten tot boutjes en dingetjes

Wat heeft de afstelling te maken met mijn naaldlager die uit elkaar knalt dan? En dat ik meerdere setups wil bouwen heeft toch ook niks te maken met een ongelukkige detonatie.. ik ben van mening dat ik hier niks aan kon doen. Het ene moment liep de scooter keurig en het andere moment liep ik naast de scooter
Nee dat je van alles wil bouwen is alleen maar leuk, maar alles zit weer net ff anders in elkaar.

En een naaldlager klapt meestal niet zomaar uit elkaar, heb je bijvoorbeeld met de montage ff wat 2takt olie erop gesmeerd voor je de pistonpen er doorheen deed? Anders draait het boeltje droog rond, en een droge kut neuken werkt ook niet. Beetje de vergelijking zeg maar.
Maar dat doet er nu ook inderdaad niet toe maar zie het als een tip om dit in de toekomst te voorkomen. Dit werkt op alle setups die je wil bouwen dus niet vergeten zou ik zeggen.

Maar ik ga er nu niet te veel woorden aan besteden. Ik denk dat je het bouwen van een goed afgesteld blok flink onderschat en om over tunen nog maar niet te beginnen. En dat je jezelf misschien een beetje overschat. We proberen je enkel te adviseren en te voorkomen dat je onnodige kosten zou moeten maken. Niet dat het mij verder ook maar 1 reet kan schelen wat je met je zuurverdiende centen doet natuurlijk. Maar het is enkel goed bedoeld.

Iets van eigenwijs is ook wijs.

Hoop dat je mn ongelijk kan bewijzen en dat ik er toch naast zit maar we zullen wel zien tegen die tijd

Die had ik maar trekt veels te veel aandacht
Je wilt een C21 gebruiken maar niet een cilinder als deze. Dat gaat gewoon niet.

Als jij niet wilt opvallen neem je hooguit een stage6 streetrace 70 of een MHR Replica 70 met een Sito Plus.

Wil je toch hard gaan. Zet dan je angsten opzij en accepteer dat je gepakt kunt worden. In mijn jongere jaren had ik een Beta Ark AC met Polini EVO 70AC getuned, 28pwk, Vforce, HPI, Overrange, Yasuni C21 etc etc. Draaide 20pk. Dus het kan met een luchtgekoeld blok. Het gaat dan al gauw over 2000euro of meer.

Die C21 werkt goed op inderdaad heel erg goed een Speed cilinder.
Dit was voor Minarelli de combi voor 20+ pk.
Alleen wordt het een beetje tegenstrijdig. Deze uitlaat is alles behalve laagtoerig.
Mijn SBO Aerox draaide met een getunde 7T ruim 14.500 toeren en daar kwam serieus geluid uit. Behoorlijk opvallend, maar ik reed ook niet op de openbare weg.
Je hebt niks aan deze uitlaat onder de 14.000 toeren.

Ik denk dat je voor jezelf eerst een keus moet gaan maken. Wat wil je precies en wat precies niet. Aan de hand daarvan zou ik dan een keus maken, of advies van de rest opvolgen.
Post automatically merged:

Je wilt een C21 gebruiken maar niet een cilinder als deze. Dat gaat gewoon niet.

Als jij niet wilt opvallen neem je hooguit een stage6 streetrace 70 of een MHR Replica 70 met een Sito Plus.

Wil je toch hard gaan. Zet dan je angsten opzij en accepteer dat je gepakt kunt worden. In mijn jongere jaren had ik een Beta Ark AC met Polini EVO 70AC getuned, 28pwk, Vforce, HPI, Overrange, Yasuni C21 etc etc. Draaide 20pk. Dus het kan met een luchtgekoeld blok. Het gaat dan al gauw over 2000euro of meer.
Heb je nog een foto van de Beta?
Ik ben gek op jongere jaren.

Die C21 werkt goed op inderdaad heel erg goed een Speed cilinder.
Dit was voor Minarelli de combi voor 20+ pk.
Alleen wordt het een beetje tegenstrijdig. Deze uitlaat is alles behalve laagtoerig.
Mijn SBO Aerox draaide met een getunde 7T ruim 14.500 toeren en daar kwam serieus geluid uit. Behoorlijk opvallend, maar ik reed ook niet op de openbare weg.
Je hebt niks aan deze uitlaat onder de 14.000 toeren.

Ik denk dat je voor jezelf eerst een keus moet gaan maken. Wat wil je precies en wat precies niet. Aan de hand daarvan zou ik dan een keus maken, of advies van de rest opvolgen.
Post automatically merged:

Heb je nog een foto van de Beta?
Ik ben gek op jongere jaren.
Heb op zolder nog een oude pc staan die ik al jaren verzuim op te starten en leeg te maken. Er staan scooter fotos op vanaf 2003. Het wordt tijd om er eens wat mee te doen.

Ohja nu spreek ik mezelf tegen hahaha. Ik ga nu eerst deze dr70 goed afstellen met std filter en daarna zie ik het wel. Denk toch dat ik dan wat ga doen aan de uitlaatpoort en als die mislukt jammer dan. Dan komt er of een 172 project of idd een setup met c21

Write your reply...
Back