Polini 70 Gietijzer tunen

Originally posted by BurnFre@k
Onderaan uitlaat poort t/m onderaan cilinder=45mm
Bovenaan uitlaat poort t/m onderaan cilinder=61mm

Uitlaat poort hoogte=18mm

Haha, idd Joël... Toch nog handig dat er een echte tuner komt kijken ipv al die beunhazen0?, want ik had dit dus lekker snel over het hoofd gezien :D
Ik dacht zelf in eerste instantie ook (zoals ik al eerder gokte) dat hij 16mm hoog was. Maja ik had me meteen bij die 18mm neergelegd... 61 - 45 = niet echt 18 8P
 
Zucht...:'(

Ik heb net mijn cylindertje getuned alles goed gegaan...denk ga ff nieuwe zuigerveer halen...wil deze op mijn zuiger doen enwat zie ik...;(

zuigerdood1.jpg

zuigerdood2.jpg


;( x|

Kheb tog nog ff de cylinder erop gezet maar tevergeefs...overleden....:r

Ik snap er nix van hoe kan het nou zo zijn dat door zo'n klein stukje hij niet loopt???
 
Zoiets zou toch wel eerder opgevallen moeten zijn... maar das in ieder geval mooi klote, maar je cilinder is nog goed toch? Kan je een nieuwe zuiger halen.... :!
 
Ff nieuw zuigertje erin en klaar. Maar hij loopt niet?
1. liep ie dan ook al niet toen je cil. eraf haalde?
2. lijkt mij dat hij het wel moet kunnen doen zonder dat stukje, ideaal is anders, maja.
 
Ik heb nog zon 70cc polini met Malossi 70 kop,cilinder moet gehoond worden en nieuwe zuiger in gezet worden,iemand nog belang bij?? 25 eurotjes met kop.
 
Hij heeft altijd perfect gelopen en opeens stopte hij ermee, ik alles gecontroleerd (bougie, bedrading, ontsteking, carb, gas toevoer env.) maar alles doet het gewoon....:|
Ik wou mijn cyl tog naar veilen dus heb ik die maar gelijk eraf getrokken en wat blijkt...zuigerveren finaal op..:mad:

Pas toen ik mijn nieuwe zuigerveer erop ging zetten zag ik dit.
Ik heb er wel 1 i.p.v. 2 veren opgezet maar dit mag eigelijk nix uitmaken.
ik zet dalijk ff de orginele cyl erop kyken of hij het dan wel doet..x|

Ik laat het wel horen....
 
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :'(

Kheb de orginele cyl eronder gegooit...loopt..
Nieuwe zuiger gehaald..eronder gegooit...loopt...laat 5 min stationair lopen....geeft heeeeel klein beetje gas en afgelopen ;(

IK WORD ER ECHT HELEMAAL ZIEK VAN !!!

Wat kan dit nu weer zij.....tog niet weer vast he :'( :'( ?
 
Update Ma 4 November 2002

hehe...cilindertje nog wat meer getuned, heb 'echte' tuner naar laten kyken en om advies gevraagd en zo het zooitje nog wat meer toeren laten maken ;)

b.t.w. de reden waarom hij stil viel was de onsteking, ik heb alle draden vervangen, vliegwiel schoongemaakt env. en het loopt weer. :D

Er zit nu ook nieuwe zuiger + veren in, hij rijd nu egt maf hard voor een gietijzertje.....ongeveer 12.600 RPM !!!

Ben op testbank bij dealer geweest maar die kon geen uitdraai maken (als iemand nog een testbank weet te staan die dit wel kan omgeving tilburg zeg ff)...})

Ik heb een EVO met 19mm eruit gegtrokken en op top hou ik hem ook bij 8P 8P en dat met orginele vertanding !



ff offtopic maar hij is te koop... http://scooter.zeonhost.com/vbportals/forums/showthread.php?s=&threadid=17686
 
Back
Top