Polini 70 Gietijzer tunen

BurnFre@k

Banned
Kheb een Polini 70cc Gietijzer cilindertje op mijn zelfgebouwd crossertje zitten en ben hier zeer tevreden over.
Nu moet ik mijn zuigerveertjes vervangen en dacht zal ik maar eens wat doen met mijn proxon ;)
Kan iemand mij advies geven en zeggen waar en hoe ik moet beginnen...0?
Ik dacht aan om de uitlaat poort aan elke kant een mm breder en hoger te maken, is da iets, blijven mijn veren niet hangen?

Hieronder mijn poortmap:
Poortmap Polini 70 Gietijzer Mina Vert orgineel.jpg



Mijn setup:

17.5mm Dell'orto
Yasuni R
Polini Air Speed
Malossi Multivar met 5.5 rollen
Malossi witte drukveer


Grtz
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als je de vorm aanhoud die hij nu ongeveer heeft kan je met goeie zuiger en veren best ver gaan..
Beetje hoger maken kan je natuurlijk altijd proberen, het is niet zo'n aso dure cilinder toch? kan je lekker klussen.
 
Koel mina vert. :)

Verander ook vooral de vorm, scheelt veel. Denk aan een vorm zoals dit:

bla.JPG


Let niet op de groottes enzo, das gewoon puur geschetst. Wat zijn de waardes trouwens nu? 16mm hoog ofzo die poort? En 30mm breed ofzo?

Edit: oh ik zie nu dat die hoeken bovenin wel erg hoekig zijn :) Die moet dus wat vloeiender en ronder :)
 
Ja.. oh had jou reply niet gezien :)

Tis jammer dat de poort al vrij breed is, tenminste OF de poort is heel breed OF de poort is heel laag. Hopen dat hij gewoon heel laag is, dan kun je er wel wat van maken :) Ik gok zon 16mm hoog ofzo?
 
ik zou ook effe rekening houden met de rest van je setup:
met een std carb en uitlaat ofzo ken je je dremel net zo goed in de doos laten zitten.
 
Onderaan uitlaat poort t/m onderaan cilinder=45mm
Bovenaan uitlaat poort t/m onderaan cilinder=61mm

Onderaan uitlaat poort t/m bovenaan cilinder=40mm
Bovenaan uitlaat poort t/m bovenaan cilinder=24mm

Uitlaat poort breete=34mm
Uitlaat poort hoogte=18mm

:)
 
Originally posted by BurnFre@k
Vanaf boven of vanaf onder?

Ik bedoel gewoon de hoogte v/d poort, van onderaf tot bovenaan, niet de bovenste rand tot bovenste rand cilinder, die mag je er ook wel bijzetten hoor, is ook wle makkelijk :)
 
Hmmz das jammer, je poort is dus al best breed... Dan moet je ff kijken hoe je dat gaat doen met de vorm, als je het zo wilt doen als ik, wordt hij aan beide zijkanten wel erg recht. Het kan wel hoor. Maar ideaal is anders.

Ik denk dat je het beter kan doen zoals de huidige vorm nu is, en dan gewoon wat breder en hoger. Qua breedte kun je gaan tot iets van 37mm, heb ik ooit eens berekend weet niet psies hoeveel... :) hou maar 37 als max aan. Hoogte ligt er maar net aan. Maja aangezien het toch neit psies gaat; 1 - 1,5 mm extra, heb je wel een beetje hoogtoerige uitlaat?
 
Hmmz de R... Tja er zijn er die hoger in toeren liggen, maar het kan ermee door ;)

Mja probeer is wat uit te te tekenen waardoor ie 37mm breed wordt, wayt hoger, EN een mooie vorm heeft. Gewoon ff wat op papier, kijken of het er een beetje mooi uitziet, overlopend, vloeiend etc....? Zet hier maar neer.
 
Euh afgezien van het feit dat het er uit ziet alsof het vet scheef is :p is dit niet echt vet. Dit zul je niet veel merken. Ik bedoel meer ook de hoogte en de vorm, schets daar is wat moois van. Ik zou sowiezo de hoogte ook iets ingaan...
 
Back
Top