This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Polini 70 giet = autowheelie???

Originally posted by Red Bastard
Toch een vreemd ding die rally
Trekt als een beest en wil niet harder als 95 teller.
Die autowheelie heb je (gelukkig) niet als je de bocht uitkomt, maar alleen als je wegrijdt uit stilstand.

Mijne gaat lekker over 100 teller

Maar ja je gaat soms echt denken dat er een korte vertanding inzit. Wel trekken, geen top

Misschien toch maar een een mailtje naar Aprilia Nederland sturen, je weet maar nooit.
 
ik had laatst een booster vertanding in m'n racer gezet.. 20% korter dan standaard vertanding van een phantom!!!!! voorwiel was niet aan de grond te houden :W echt ziek gewoon

dit was dus met 50cc en een 14mm dellie +-11500 rpm's
 
**offtopic
fuck |(
dus ik kan zonder andere vertanding nooit harder gaan dan 80 ?
offtopic**
 
ik kan me niet voorstellen dat je met zo'n booster vertanding uberhaupt al 80 digi haald... ik denk het niet. ik haal met een +20% vertanding 95 digi ofzo
 
yep ik heb deze cilinder ook!! alleen dan watergekoeld!.

moet em alleen nog afstellen.

heb nu 17,5 straks 21mm.
koop nog hebo vario en v snaar en dan afstellen.
 
Originally posted by jorick
ik kan me niet voorstellen dat je met zo'n booster vertanding uberhaupt al 80 digi haald... ik denk het niet. ik haal met een +20% vertanding 95 digi ofzo

neennee
zeg ik toch niet

volgens zo'n plaat van "u rijdt zoveel km te hard" reed ik 72

maare harder dan 80 gaat ie swieso dus niet?
 
Last edited:
Jawel, jij moet er alleen meer toeren voor draaien.
Ik heb dus langere vertanding erin gezet, maar ik denk dat ik binnenkort weer eens me oude vertanding ga proberen, als vergelijking

En waarom een meeltje sturen naar Aprilia NL, je kan toch zelf effe snel kijken wat je RF is...?
 
Brommer is idd wat lastiger..
Zeker als je hem achter wat hoger maakt..
Een typhoon weegt van voor bijvoorbeeld gewoon nix..
Maarja, een brommer op het 8terwiel trekken is wel iets anders dan scoot ja..
Wij kunnen lekker met de koppelingspelen...
En als je je koppeling moet laten schieten om hem de lucht in te krijgen ben je ook niet goed wijs..
Gewoon 5 of 10 rijden en dan je koppeling laten slippen op 10 of 11k en dan ff een rukje aan het stuur..

Wat betreft tandwiel verhoudingen hebben wij het gelukkig ook een stuk makkelijker.
 

Zo'n "weg" brommer is idd wat moeilijker om op het achterwiel te krijgen, maar zo met je koppeling doen is echt zwaar irri. Je moet gewoon goed veel power hebben en een goeie pickup en korte vertanding, dan is het best makkelijk. Met m'n crosser hoef ik alleen in z'n 1, 2 of 3 een dot gas te geven en dan kan je lekker wheelien.
 

jah, een crosser, die heeft ook tw 60-70 achter ofzow, dat wil wel op achterwiel, een racer heeft iets van 50 ongeveer achter.......... en met koppeling is lame...