Polini 70 giet = autowheelie???

Red Bastard

schoeven duuvel
Mijn neef heeft een Rally ac met daarop: Polini 70 giet | Metal | DO 21mm | Speedcontrol | Malossi snaar.
Gister hebben we de carb afgesteld, ik ff eindje blazen. Na warmgereden te hebben gaf ik gas uit stilstand. WTF...dat ding komt omhoog!! :)
Ik dacht altijd dat dit zo'n kutcilinder was? :?
 
Advertisement - register to remove this

metal + giet 70 creërt een best hoog koppel, misschien zat je ook wat achterop? ;) dus waarom is het niet mogelijk, ohja, volgens mij heeft zo'n Rally AC ook een best korte vertanding... dus hij zal wel niet zo snel gaan maar wel hard optrekken ;)
 
whoeiz..mijn phantom met dr70 17,5 en for race ging ook makkelijk op 1 wiel...afentoe wel kut als je uit de bocht kwam en je gaf plankgas...:)
 
Originally posted by Boeie
metal + giet 70 creërt een best hoog koppel, misschien zat je ook wat achterop? ;) dus waarom is het niet mogelijk, ohja, volgens mij heeft zo'n Rally AC ook een best korte vertanding... dus hij zal wel niet zo snel gaan maar wel hard optrekken ;)

Ik heb ook wel eens gedacht dat me Rally een korte vertanding had, maar dat schijnt niet zo te zijn.

En mijn Corsa70 maakt zeker geen otowheelies, dus volgens mij valt het wel mee.

Of die metal moet echt veel meer koppel geven dan me Nardo.

Ik heb ook Speed Control en 21mm, alleen ik heb een Dayco snaar.

Je kan wel wheelien als je wilt, maar dan moet ik toch echt een flinke ruk aan het stuur geven.

Of die gast heeft een magische rally. En nog wel met de "gewone" 70 giet? Ik d8 ook dat ie bagger was.
 
Originally posted by Enrico@nrg
Huh rally heeft wel korte vertanding hoor... Die dingen gaan toch ook nooit hard en blijven meestal bij de 84 op teller steken :)

Nee toch niet. Dat het een crossmodel is wil nog niet automatisch zeggen dat er een crossvertanding inzit. Zelfde geld voor een Beta Ark.

Tis geen Mina Vert.

(tenzij iemand het zwart op wit kan aantonen)

En nee, die van mij blijft niet bij de 84 hangen :p
 
Mijn DR (naja Top dan) rijd klote. Met Metrakit handmade en 17,5mm trekt hij niet veel harder dan origineel en gaat maar 90 (met originele soms 100). Met de Metal rijd hij hetzelfde. Iemand suggesties: afstelling: 96 sproeier prop uit filter, malossi vario met +/- 4,5 gram rolletjes en gele malossi drukveer.
 
Originally posted by SRally
En mijn Corsa70 maakt zeker geen otowheelies, dus volgens mij valt het wel mee.

Of die metal moet echt veel meer koppel geven dan me Nardo.

Je kan wel wheelien als je wilt, maar dan moet ik toch echt een flinke ruk aan het stuur geven.

Dan doe je echt iets heel erg fout, ik heb de SR WWW van een vriend van me, met de DR van hugo, 12mm carb, hebo gara en multivar afgestelt en dat ding trekt otowheelies...

Btw, een polini giet is untuned sneller dan een dr untuned
 
Het enige dat ik me kan bedenken is dat het door het omhogen komt. Er staat nu meer gewicht op het voorwiel.

En een standaard Rally is erg laag, als je er dan ook nog eens opzit is het nog een koud kunstje om het voorwiel de lucht in te krijgen.
 
ik zou dat best wel aso irri vinden als mijn voorwiel steeds omhoog kwam, echt link, vooral als je net de bocht uitkomt ofzow.............
 
ik heb eens op een runner gereden 70 met een metal als je gewoon ging zitten normaal dan trok ie gewoon voor om hoog en moet je terug duwen om hem weer goed te krijgen.
cool ding was dat alleen jammer dat ie vol krassen zat,
 
Originally posted by Jasper
ik zou dat best wel aso irri vinden als mijn voorwiel steeds omhoog kwam, echt link, vooral als je net de bocht uitkomt ofzow.............

Best irri soms idd, maar jij hebt schakel, kan je tenminste nog normaal wegrijden uit stilstand
 
Toch een vreemd ding die rally :)
Trekt als een beest en wil niet harder als 95 teller.
Die autowheelie heb je (gelukkig) niet als je de bocht uitkomt, maar alleen als je wegrijdt uit stilstand.
 
Originally posted by VDM


Best irri soms idd, maar jij hebt schakel, kan je tenminste nog normaal wegrijden uit stilstand

jah, maar een schakel BROMMER op het achterwiel krijgen lukt bijna alleen maar met je koppeling laten schieten tijdens rijden, maar dat is superslecht voor je ketting en tandwiel gedoe..............
en wegrijden lukt idd nog wel makkelijk dan, alleen niet volgas en koppeling laten schieten :p
 
Originally posted by Jasper


jah, maar een schakel BROMMER op het achterwiel krijgen lukt bijna alleen maar met je koppeling laten schieten tijdens rijden, maar dat is superslecht voor je ketting en tandwiel gedoe..............
en wegrijden lukt idd nog wel makkelijk dan, alleen niet volgas en koppeling laten schieten :p


Ik heb ooit een mtx gezien waar de tanden op het tandwiel helemaal naar voren scheef getrokken waren :D
 
Back
Top