Poker (no)-limit Texas Hold'em #3

Tommy.

*BA DUM TSS*
Pronk-edit

Scooterforum.net pokerspelers :

FMT47 @ Pokerstars = Haman
r0bert_21 @ Pokerstars = r0bert
Pronk_sbo_nl @ Pokerstars = Pronk
Murphy_Lee_L @ pokerstars = Murphy Lee
o_SvR_o @ Pokerstars = Sjoerd
Galbakos @ Pokerstars = Aplus/Stijn P
#TeQuilaah; @ Pokerstars = Robinnn
Patco3 @ Pokerstars = patco/Patrick
Tom Wubben @ Pokerstars = Tommy.
Marcel1982NL @ Pokerstars = Mol

-------------------------------------------------------------------------
Scooterforum.net pokertoernooi???

Originally Posted by haman
zit te denken aan 10/15 dollar dan heb je tenminste nog een leuke prijzenpot.

maak ff een lijstje van mensen die mee doen:

haman
stijn p
murphy lee
mol
robert
mark
michael
Pronk


------------------------------------------------------------------------


Hier weer verder:):

pff...volgens mij kom ik eindelijk weer uit mijn up/down/up/down/up/down-swing :p Ik werd er echt helemaal para van, zeker omdat mijn stats gewoon constant hetzelfde zijn! Echt zo vaag...ik ben iig heel blij dat ik niet op TILT ben gegaan, maar mijn downswings onder controle had!

View attachment 25001

vet hoor pronk!

nette stats ... moet dat programmatje ook hebben.

ben voorlopig weinig aan het spelen. laatste tijd heeeeeel veel gespeeld ... ff wat minderen en mn leeswaar nog is doornemen. ben nu weer bezig in dan harrington on cash games, tijdje geleden al gelezen maar blijft toch leerzaam

Thanx! Het programma is idd erg handig, beetje hetzelfde als pokertracker maar dan uitgebreidere features. Ik speel ook wel erg veel de laatste tijd, in 11 dagen 30uur en dik 7000 handen gespeeld, best overdreven eigenlijk,mja...je moet wat als je niet kan slapen :D Speel nu op 3 tafels tegelijk maar zou nog liever op 6 tafels spelen ofzo alleen trekt mijn laptop dat niet :D

Daarnaast...met oog op de toekomst is het een prima investering, nu gewoon uren draaien, ervaring op doen, veel lezen en filmpjes kijken etc. Volgend jaar ga ik echt knallen, om alvast met goede voornemens te beginnen. In 2009 ga ik meer dan $10.000 verdienen met poker ;)

Haha, ik lach er wel om, maar meen het wel een beetje. Nu ik nog student ben kan het nog, dus ik ga het echt proberen om er wat knaken mee te pakken. En daarnaast ben ik gewoon 100% verslaafd aan het spel...dat zal ik zeker niet ontkennen :#

ik speel pas 4 weken, heb het nog niet helemaal onder de knie.. en dat weet ik ook...

ff wat info, deze jonge werd pissig dat ik paar handen ervoor zijn pf raise met 3xbb calde.. ik had toen 22 in mijn hand, en op de flop viel er een 2, waardoor ik dus een grote pot won... (hij had AA) na die pot is hij gewoon belachelijk gaan spelen, en cal/raisde alles.

ik ben ook iemand die erg vaak de flop wilt zien, puur om te kijken of ik iets hebt. en daarom cal ik als ik een redelijke hand hebt, best veel.. ik weet dat dit niet hoort, mjah hoe dan ook blijft het gokken??

die 1.75 raise na de turn, deed ik puur omdat ik toen mijn flush al te pakken had, en ik hem wou uitdagen... ik wist gewoon zkr dat hij na die A allin zou gaan.

ik ben trouwens ook iemand die na de flop, heel vaak bet ook al heb ik niks, maar dit doe ik puur om te kijken of iemand anders wat heeft.


misschien niet gespeeld hoe een wat ervaardere speler zou spelen, maar is het nou echt zo slecht? niet dat ik me aangevallen voel, maar wil heel graag verder komen met dit spel (net als pronk) en heb dus nog het nodige te leren.

Edit: positie in de spel heb ik ook nog niet helemaal door idd..

Die turn raise is goed idd.

Ik zou als ik jou was eerst beginnen met wat dingen lezen over positiespel. Ik vind dit een van de belangrijkste dingen in het poker. Als je uit positie (lees: je bent na de flop/turn/river als eerste aan de buurt) en je hit niks, zul je bijna altijd moeten afleggen tegen de wat agressievere spelers. Zeker als je net pas begint met poker en je nog niet echt reads kan krijgen op tegenstanders. Zelfs al hit je middle pair op de flop, en je bet uit, dan zal je bijna altijd moeten afleggen tegen een reraise, omdat als je geen hulp krijgt op de turn/river je altijd tegen zijn 2de bet op de turn danwel 3de bet op de river moet folden.


@ Pronk, ik ben ook van plan om als ik op mezelf woon volgend jaar en me studie ook een btje goed gaat, er pas echt heel serieus mee te gaan beginnen. Ik kloot nu een beetje aan op NL100 en ik behaal af en toe wel wat leuke winstjes, maar speel niet heel veel tafels (meestal 2 a 3 omdat ik geen hulpprogramma gebruik) en niet superserieus. Komt verandering in volgend jaar :p

Ik zou het liefst ookal NL100 gaan spelen maar dat vind mijn bankroll echt niet leuk, eigenlijk moet je minimaal 2k hebben staan ofzo om de NL100 lekker te kunnen multitablen, maar daar ben ik voorlopig nog ff niet, in januari hoop ik aan die tafels te kunnen gaan zitten

@ Johnny : Als beginnende speler win je het meest/verlies je het minst als je alleen premium hands speelt, in late/middle positie raisen/reraisen, in early position inlimpen tenzij je natuurlijk een monster hebt AA/KK/QQ/AKs

Aangezien je in een maand tijd toch 100+ staat ben je redelijk constant en snap je het spelletje wel, in dit geval mag je dan wel af en toe suited connectors spelen of bijvoorbeeld K9suited maar alleen als je in late positie zit en je mag er best zelf mee raisen maar zeker geen raise mee callen, want je brengt je dan alleen maar in nare posities.

Je mag best een beetje loose zijn hoor, maar je moet heel goed weten wanneer je weg moet wezen, anders gaat veel flopjes kijken je heel veel geld kosten :)

Hahaha, Ongelofelijk weer. Ik heb 33, flop is 344, hij raised, ik flat call natuurlijk. Turn A, ik check, hij reraised mij allin, ik call. River 4:|

Gvd, hij had natuurlijk AQ. Fucking river!

Miss moeten reraisen op de flop, maarja. ik wist gewoon dat ik dik voor lag, en wilde er de max uithalen. Doe ik iets fout of is dit echt gewoon ongeluk...

pré flop callde hij mijn raise voor als er mensen denken dat ik een big bet call met een low pair..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Pre flop allin :
Pronk_SBO_NL shows [ Kc, Kd ]a pair of Kings.
mikeandmore shows [ Js, Qh ]a straight Eight to Queen.
mikeandmore wins $19.76 USD from the main pot with a straight, Eight to Queen.

Gast was op TILT laatste 10 handen iedereen reraisen etc, ik krijg een redelijke hand,
hit toppair met goede kicker, hier en daar nog een draw dus maak een bet, gast reraised mij uiteraard all-in, heeft ie nu ineens wel wat :(

Total pot $120.50 | Rake $2
Board [6c Th Kc Js 2c]
Seat 2: panax1 folded on the Flop
Seat 3: pronk_sbo_nl showed [Qh Kh] and lost with a pair of Kings
Seat 4: butslager (button) showed [6s 6d] and won ($118.50) with three of a kind, Sixes
Seat 5: DeepMindz (small blind) folded before Flop
Seat 6: ChrisChamber (big blind) folded before Flop

5x BB pre flop raise, op de flop reraise ik hem allin en hij called, scoort flush op de river
Total pot $211.30 | Rake $2
Board [5d Ad 7s 8h 2d]
Seat 1: nomis9 (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: panax1 (small blind) folded on the Flop
Seat 3: pronk_sbo_nl (big blind) mucked [Kc Ah]
Seat 4: exodus7 folded before Flop (didn't bet)
Seat 5: WushuTM showed [6d 4d] and won ($209.30) with a flush, Ace high


Ladiedadieda...ff 0,50/1,00 spelen omdat het zo aantrekkelijk blijft....en dat in een uurtje ofzo :D toedeloe! :X
 
Laatste heeft ook al een straat op de turn, niet dat het uitmaakt, wel goed gierig!

En je ging nog wel zo lekker.

Momenteel 3e v/d 36:W, gat lekker.
 
ik haat de zogenaamde premiumhands, aa/kk/qq ik speel veel liever JJ/99

hoe vaak ik gebeat bent op de river met een AA in mijn hand, is ontelbaar..
 
@ Tommy, die straat had ik nog niet eens gezien idd :X Zijn call is dan ook niet meer dan logisch, hoewel ik aan zijn pre flop call mijn twijfels heb, suited connectors ok, maar een KK reraise ermee callen, tsjah...feit is dat hij het goed heeft gespeeld :D

Oja...dat het geen toeval meer is om met AA tegen KK aan te lopen is nu wel duidelijk, heb het vandaag zeker wel 5x gezien :D

Total pot $117.10 | Rake $3
Board [4d 2c 6s 5s Jc]
Seat 1: MILOUD94 folded before Flop
Seat 2: phenom6666 mucked [Kh Kc]
Seat 3: RvPersie folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: BoB-ZD (button) folded before Flop
Seat 5: pronk_sbo_nl (small blind) showed [As Ah] and won ($114.10) with a pair of Aces
Seat 6: oowmaah (big blind) folded before Flop
 
did u say something?:D

PokerStars Spel #22147123541: Toernooi #121309668, $4.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level VIII (150/300) - 18/11/2008 10:30:33 ET
Tafel '121309668 2' 9-max Plaats #6 is de button
Plaats 1: Maccakid ATC (7798 in chips)
Plaats 2: melada (7461 in chips)
Plaats 3: Snörre (16890 in chips)
Plaats 4: KAMILOTXO (13468 in chips)
Plaats 5: grayggr (4024 in chips)
Plaats 6: bobobros (11194 in chips)
Plaats 8: Tom Wubben (16355 in chips)
Plaats 9: Gaben86 (18215 in chips)
Maccakid ATC: zet de ante 25
melada: zet de ante 25
Snörre: zet de ante 25
KAMILOTXO: zet de ante 25
grayggr: zet de ante 25
bobobros: zet de ante 25
Tom Wubben: zet de ante 25
Gaben86: zet de ante 25
Tom Wubben: zet small blind 150
Gaben86: zet big blind 300
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan Tom Wubben [Qh 7h]
Tom Wubben zei, "lucky turn;)"
Maccakid ATC: foldt
Snörre zei, "yep"
melada: callt 300
Snörre: foldt
KAMILOTXO: foldt
grayggr: foldt
bobobros: foldt
Tom Wubben: callt 150
Gaben86: checkt
*** FLOP *** [3h Qc 8h]
Tom Wubben: bet 600
Gaben86: foldt
melada: callt 600
*** TURN *** [3h Qc 8h] [6c]
Tom Wubben: bet 300
melada: callt 300
*** RIVER *** [3h Qc 8h 6c] [6h]
Tom Wubben: checkt
melada: bet 1200
Tom Wubben: callt 1200
*** SHOWDOWN ***
melada: toont [Ks Kd] (twee pair, Koningen en Zessen)
Tom Wubben: toont [Qh 7h] (een flush, Vrouw hoog)
Tom Wubben won 5300 van pot
*** SAMENVATTING ***
Totale pot 5300 | Rake 0
Board [3h Qc 8h 6c 6h]
Plaats 1: Maccakid ATC foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 2: melada toonde [Ks Kd] en verloor met twee pair, Koningen en Zessen
Plaats 3: Snörre foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 4: KAMILOTXO foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 5: grayggr foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 6: bobobros (button) foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 8: Tom Wubben (small blind) toonde [Qh 7h] en won (5300) met een flush, Vrouw hoog
Plaats 9: Gaben86 (big blind) foldde op de Flop



2e v/d 30:D
 
Stats tot nu toe van dit toernooi:

Gedurende huidige Hold'em sessie werden je 124 handen gedeeld en zag je de flop:
- 3 van de 13 keer terwijl je op de big blind zat (23%)
- 7 van de 14 keer terwijl je op de small blind zat (50%)
- 21 van de 97 keer terwijl je op een andere positie zat (21%)
- totaal 31 keer van de 124 (25%)
Potten gewonnen op de showdown - 8 van 12 (66%)
Potten gewonnen zonder showdown - 8
 
Goed bezig Tom! Het is maar goed dat ik zo moet werken want pokeren gaat slecht vandaag zeg, net echt met heel veel geluk (op een soort van TILT weer $150) kunnen pakken dus ik sta over vandaag maar $50 verlies. Beter nu dus stoppen en gaan werken voor mijn geld :#
 
Hmm 16e, door paar slechte calls en een beetje pech:)

Voor me gevoel wel lekker gespeeld, omgerekend toch een dikke 1,75$ per uur verdiend!:+
 
Bij mij blijven ze gewoon staan :)

***** Hand History for Game 27238463 *****
€0.50/€1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tue Nov 18 17:38:25 GMT 2008
Table Table 304751 (No DP) (10 max) (Real Money) -- Seat 5 is the button
Seat 1: Brrrrrrr (€98.75)
Seat 2: MC_HuggE (€98.50)
Seat 3: borg344 (€38.35)
Seat 4: rake4you (€65.33)
Seat 5: lee98 (€75.20)
Seat 6: NoShark (€9.77)
Seat 7: Faberge (€115.55)
Seat 8: Big_P (€21.60)
Seat 9: VDS (€109.40)
Seat 10: WeisserHai1 (€39)
NoShark : Small Blind (€0.50)
Faberge : Big Blind (€1)
** Dealing Down Cards **
Dealt to Faberge [ Ac Ah ]
Big_P : Call (€1)
VDS : Fold
WeisserHai1 : Fold
Brrrrrrr : Fold
MC_HuggE : Fold
borg344 : Fold
rake4you : Fold
lee98 : Call (€1)
NoShark : Raise (€5)
Faberge : Raise (€11)
Big_P : Raise (€21.60)
lee98 : Fold
NoShark : Call (€4.77)
Faberge : Call (€10.60)
** Dealing Flop ** : [ Qh 3s Qc ]
** Dealing Turn ** : [ Jh ]
** Dealing River ** : [ 6c ]
NoShark : Shows [ Kc Kd ]
Faberge : Shows [ Ac Ah ]
Big_P : Shows [ 8d 8h ]
** Summary **
Main Pot: €28.81 | Rake: €1.50
Side Pot: €22.51 | Rake: €1.15
Board: [ Qh 3s Qc Jh 6c ]
Brrrrrrr didn't bet
MC_HuggE didn't bet
borg344 didn't bet
rake4you didn't bet
lee98 lost €1 (folded)
NoShark lost €9.77 [ Kc Kd ] [ two pairs, kings and queens -- Kd Kc Qh Qc Jh ]
Faberge bet €21.60, collected €51.32, net €+29.72 [ Ac Ah ] [ two pairs, aces and queens -- Ah Ac Qh Qc Jh ]
Big_P lost €21.60 [ 8d 8h ] [ two pairs, queens and eights -- Qh Qc 8h 8d Jh ]
VDS didn't bet
WeisserHai1 didn't bet
Faberge wins €28.81 from the main pot with two pairs, aces and queens
Faberge wins €22.51 from side pot #1 with two pairs, aces and queens


Aplus onder Renz P.'s account.
 
Plaats 1: FMT47 (1500 in chips)
Plaats 2: Kroatien1234 (1500 in chips)
Plaats 3: lambaole (1500 in chips)
Plaats 4: pirkaso (1500 in chips)
Plaats 5: BUMSTERTX (1500 in chips) is sitting out
Plaats 6: doul73 (1500 in chips)
Plaats 7: PETROPIU (1500 in chips)
Plaats 8: pipix85r (1500 in chips)
Plaats 9: thylen (1500 in chips)
Kroatien1234: zet small blind 10
lambaole: zet big blind 20
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan FMT47 [Jc Ah]
pirkaso: foldt
BUMSTERTX: foldt
doul73: callt 20
PETROPIU: foldt
pipix85r: callt 20
thylen: raiset 320 naar 340
FMT47: raiset 1160 naar 1500 en is all-in
Kroatien1234: foldt
lambaole: foldt
doul73: foldt
pipix85r: foldt
thylen: callt 1160 en is all-in
*** FLOP *** [2c Ac Th]
*** TURN *** [2c Ac Th] [4s]
*** RIVER *** [2c Ac Th 4s] [Kh]
*** SHOWDOWN ***
thylen: toont [9c As] (een pair Azen)
FMT47: toont [Jc Ah] (een pair Azen - Koning+Boer kicker)
FMT47 won 3070 van pot
*** SAMENVATTING ***
Totale pot 3070 | Rake 0
Board [2c Ac Th 4s Kh]
Plaats 1: FMT47 (button) toonde [Jc Ah] en won (3070) met een pair Azen
Plaats 2: Kroatien1234 (small blind) foldde voor de Flop
Plaats 3: lambaole (big blind) foldde voor de Flop
Plaats 4: pirkaso foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 5: BUMSTERTX foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 6: doul73 foldde voor de Flop
Plaats 7: PETROPIU foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 8: pipix85r foldde voor de Flop
Plaats 9: thylen toonde [9c As] en verloor met een pair Azen


heerlijk als 1ste handje in een toernooi
 
Wel gedurft, maar indd lekker om gelijk met 3k aan tafel te zitten, kan je een hele hoop mee bluffen e.d.

wat was het voor toernooi, 9 man of echt 100+?

Bij een 9 man heb je er meer aan denk ik.
 
Even een vraagje, zijn hier mensen die serieus bezig zijn op de 0,10/0,25 tafels? Ik kom daar nooit echt uit de voeten maar ik weet niet of dat door het lage niveau poker komt daar (zodat je veel bad beats krijgt omdat een read op de tegenstander onmogelijk is?)of speel ik daar gewoon slecht omdat de bedragen waarmee er geraised wordt zo laag zijn dat ik denk...dit kan ik wel callen?

Ik wil namelijk toch weer van tactiek gaan veranderen, het gaat aan de ene kant wel goed op de lange termijn, maar een bad beat krijgen terwijl er $100 in de pot zit is eigenlijk gewoon achterlijk als ik zie dat mijn postbank-bankrekening nieteens het 10-voudige is :p



Met andere woorden als ik terugkijk op de afgelopen dagen( waarin het niet echt lekker ging) en ik denk eens goed na om hoeveel geld het eigenlijk gaat krijg ik zoiets van...WTF ben ik aan het doen :D Als voorbeeld...ik wil al maanden een Nintendo Wii kopen maar kan het geld niet echt missen, als ik dan zie wat ik vandaag heb verloren met poker....daar had ik er bijna 1 van kunnen kopen :D

Gelukkig is dat wel verlies uit winst...dus mijn Postbank-rekening lijdt er niet onder, maar toch is het vervelend.
 
Is inderdaad wel iets om serieus over na te denken ja. Zolang je niet al je geld naar je account oversluist om maar te kunnen pokeren is er niets aan de hand.

Als ik jou was zou ik gewoon wat geld overzetten en het leuk voor jezelf te houden en die wii te kopen:)


Helemaal als je bedenkt dat je bankrekening het eigelijk niet toelaat om met zulke bedragen te spelen. Nu is het wel uit je winst zoals je zegt, maar toch. Je speelt met bedragen waar je ook genoeg andere dingen mee kan doen:)

Het is natuurlijk geheel je eigen keuze en als het zo goed gaat, prima. Maar ik zou het liever aan iets anders uitgeven en lekker lagere tafels gaan spelen of sit 'n go'tjes spelen oid.:)
 
Back
Top