Party Poker - (no-)Limit Texas Hold-em

Status
Not open for further replies.

Boj

Banned
Ik speel het al een tijdje en vind het echt super 8)

ik had het idee om misschien een leuk toernooitje te openen met betrekking tot dit spel. het is heel simpel, en de meesten kennen het vast wel van TV.



op www.PartyPoker.com kan je een heel simpel programmatje downloaden. je moet je dan alleen even registreren en je hebt dan al heel gauw toegang tot zo'n 200 verschillende tafels. ook is het mogelijk om met echt geld te spelen.

echter speel ik alleen met "speel geld". je begint met 1000 "dollar" en speelt zo door en door. er zijn verschillende opties mogelijk zoals Limit en No-Limit.
No-Limit wil zeggen dat er geen limiet is. Limit wil zeggen dat er wel een limiet is en dat je elke ronde niet meer in kan zetten dan 40 "dollar".

het GRATIS online multiplayer programma van PartyPoker.com heeft dagelijk zo'n 20.000 tot 50.000 gebruikers. er is dus ALTIJD wel iemand die met jou een potje poker wil spelen.




nu had ik een idee, om misschien een scootertuning.net Poker toernooi te organizeren. je hebt namelijk de mogelijkheid om een tafel te reserveren en een vriendenlijst aan te maken. dan kan je met 10 mensen tegen elkaar pokeren.

als dan bijvoorbeeld iedereen zou beginnen met 1000 "dollar" in de No-Limit room, lijkt het mij wel leuk om dan te zien wie het "beste potje poker kan spelen".

ik weet niet hoe jullie hierover denken, maar mij lijkt het tof :winner:

laat even weten wat jullie van het idee vinden en overleggen wanneer we een toernooitje zullen doen. dan kan ik een tafel vasthouden voor de scootertuning.net crew! :W




--------------------------------------------
UITLEG
--------------------------------------------


Texas hold-em is de meest populaire vorm van poker en ook het makkelijkst om te leren. een simpele uitleg vertaald van de partypoker.com website.

spelers ontvangen 2 kaarten die alleen zij kunnen zien en gebruiken. dan komen er 5 openbare kaarten op tafel die iedereen kunnen zien en gebruiken.

het spel is verdeeld in 4 rondes wanneer je in kan zetten. het gokken begint vanaf de positie naast de "dealer chip" (de persoon die de eerste kaart 'uitdeelt') en gaat met de klok mee rond de tafel.





"The Blinds"
Voordat een spel start zetten de 2 spelers links van de 'dealer' een "blind-bet". ze worden zo genoemd omdat ze verplicht zijn in te zetten voordat er een kaart uitgedeeld is. ze verzekeren dat er geld in de pot zit.

er zijn 2 blinds, een hoge en een lage. de eerste zet de lage in, en de 2e persoon die aan de beurt komt per ronde zet de hoge blind in.





"Pre-Flop"
elek speler ontvangt 2 kaarten die alleen zij kunnen zien. hierna volgt de eerste ronde van het inzetten. de eerste persoon die in kan zetten zit naast de persoon die de grote blind ingezet heeft. deze speler heeft de volgende mogelijkheden:

- Call
het ingezette bedrag van de grote blind 'callen'. dus het zelfde inzetten als de grote blind.

- Raise
Verhogen, het ingezette bedrag verhogen.

- Fold
Passen.



wanneer het inzetten terug komt bij de speler die de grote blind ingezet heeft (de eerste volle inzet) kan deze speler 'checken' dus doorspelen met het spel zonder meer in te zetten dan de grote blind. ook kan deze speler weer 'raisen' om zo te zorgen dat er meer geld in de pot komt, of spelers afhaken omdat ze denken dat hij veel betere kaarten heeft.

als een tegenstander de inzet verhoogt, dus bijvoorbeeld ook $5,- in te zetten door te 'checken' of de inzet verhoogt 'raise', dan volgt er een 2e ronde om te zien of de andere spelers er in mee gaan en ook hun inzet verhogen. iedereen moet dus het zelfde inzetten om in het spel door te spelen. doen zij dit niet, dan passen ze dus, en spelen zij die ronde niet meer mee.





"The Flop"
3 openbare kaarten die alle spelers kunnen gebruiken om hun eigen kaarten aan te vullen tot de benodigde 5 kaarten. de flop bestaat uit 5 kaarten, dus in totaal heb je dan 2 eigen kaarten die alleen jij kan zien, en 5 open kaarten die iedereen kan zien en gebruiken. je kan dus je eigen hand zo samenstellen dat jij de beste mogelijkheid eruit haalt. je speelt altijd met 5 kaarten!

na de eerste inzet ronde liggen er meteen 3 open kaarten in "the flop". na elke ronde van inzetten wordt er steeds 1 kaart aan de flop toegevoegd.


"The Turn"
Zo wordt de 2e ronde van inzetten genoemd. dus nadat de eerste 3 openbare kaarten zijn bloot gelegd volgt er een 4e kaart. The Turn.


"The River"
De laatste, 5e kaart, in de flop. hierna volgt er weer een inzet ronde.


"The Showdown"
Als er nog meer dan 1 speler over is in het spel is er een 'showdown' waarin spelers hun kaarten blootleggen om te zien wie de hoogste score heeft en dus de pot tot zich mag nemen. als 2 spelers de zelfde kaarten hebben wordt de pot gesplit.






"Rank of hands"
Hieronder volgt welke kaarten het beste zijn, en welke iets minder. dit gaat in volgorde van goed naar slecht. dus wat bovenaan staat is het beste, en wat onderaan staat het slechste.



- Royal Flush
van 10 tot aan het aas, allen in de zelfde kleur.
dus bijvoorbeeld 10 - Boer - Vrouw - Koning - Aas, allen harten

- Straight Flush
5 kaarten achter elkaar in de zelfde kleur.
dus bijvoorbeeld 5 - 6 -7 - 8 - 9. allen in klaver

- Four of a Kind
4 de zelfde kaarten.
dus bijvoorbeeld Boer - Boer - Boer - Boer.

- Full-House
een full-house bevat 3 dezelfde en 2 dezelfde kaarten.
dus bijvoorbeeld 10 - 10 - Boer - Boer - Boer

- Flush
5 kaarten van de zelfde kleur. volgorde maakt niet uit
dus bijvoorbeeld 2 - 5 - 6 - 7 - Boer. alleen in harten.

- Straight
5 kaarten achter elkaar in verschillende kleuren.
dus bijvoorbeeld 4 - 5 - 6 - 8 - 9 in harten, klaver en schoppen.

- Three of a Kind
3 dezelfde kaarten.
dus bijvoorbeel 5 - 5 - 5. de overige kaarten doen er dan niet toe.

- Two Pair
2 'setjes' kaarten.
dus bijvoorbeeld 8 - 8 - Boer - Boer - 2. hier maakt de kleur niet uit.

- One Pair
1 'setje' kaarten.
dus bijvoorbeeld 10 - 10 - 4 - 7 - Aas. ook hier maakt de kleur niet uit.

- High Card
de hoogste kaart in het spel. heb jij het aas, en heeft niemand iets van bovenstaande opties win jij de pot.
dus bijvoorbeeld 3 - 5 - 8 - Boer - Aas.



Illustratie Rank of Hands
poker-chart.jpg



hoop dat dit zo voldoende uitleg geweest is. lees je dit even door, dan snap je het begin al redelijk goed. verder rol je zo in het spel en voor je het weet... ben jij een échte poker-king :W






--------------------------------------------
Namenlijst Users
--------------------------------------------



het is misschien leuk om van elkaar de gebruikersnamen te weten zodat je je eigen buddy-list aan kan maken. het is ook mogelijk om elkaar uit te nodigen aan een tafel voor een potje poker.
zet dus ff je naam in het topic, dan zal ik hier de lijst steeds aanvullen :)


BojT - BojTg
Red Devil Rox - Sjeezer
Lennox - LennertK
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Me too. Ik speel het nu ook 3 maanden ofzo met wat maatjes (voornamelijk in de kroeg)

En het is zeker tof.

Uitleg kan je gewoon vinden. regels texas hold'em in google ofzo.

[edit] aangemeld en een account :)
 
je moet play-money tables hebben.. dan speel je met "speel geld".
dat staat onderaan. play money games zijn weer onderverdeeld in verschillende 'sub-games'. mijn uitleg gaat puur en alleen over limit texas hold-em en nolimit texas hold-em


en weer een illustratie voor de dommerikken onder ons :henko:
 

Attachments

  • pokerding.JPG
    pokerding.JPG
    127.3 KB · Views: 103
snap der echt geen hol van, wat ik ook aanklik, alleen maar met echt geld :D

*edit*

eindelijk gevonden....
 
ja is goed :) enige nadeel is dat dan wel iedereen aan de tafel maar 1000 "dollar" moet hebben ofzo. dus iedereen het zelfde bedrag.

en uiteraard spelen we dan no-limit :) <]
 
volgens mij kan je er best veel cente mee verdiene als je echt goed bent

@monday night poker wint de winnaar echt achterlijk veel geld!
 
je had de EPT (European Poker Tour) moeten zien. mensen gaan all-in met 160.000 'dollar' op een bluf 8P winnaar van het toernooi gaat er ff vandoor met 400.000 dollar :W

spelers die daar aan mee doen zijn geselecteerd via de real money play toernooien van partypoker.com. dus weet je niet wat je moet doen met je leven, ga pokeren en wordt goed :p
 
veel studenten hebben er al een bijbaan van gemaakt

@boyd hoe zit dat met inzetten/callen/folden zijn daar sneltoetsen voor ofzo? Ik zat nl net even te kijken aan een tafel (gewoon meekijken) en dat ging bizar snel. Als je dat eerste keer doet via i'net moet het wel te volgen zijn natuurlijk/.
 
Tis Boj, of Bojt niet boyd <]

je hebt zelf knoppen waar je op kan klikken. je hebt 5 + 15 seconden bedenk tijd en je kan ook tijdens het denken van iemand anders alvast je keuze vast stellen door een knop aan te vinken, daarom gaat het zo snel.

ga gewoon spelen, en je rolt vanzelf in het spel :)
kijk wel uit, het heeft een ontzettend verslavende werking. in het begin deed ik niets anders dan wakker worden, poker, school, thuis poker tot een uur of 2 snachts en dan slapen... dromen over poker 8P
 
LennertK ben ik (sta er nog niet bij)

ga nu slapen, morgen arbeiten. Ik zie wel wanneer de 1e ronde is en of ik tijd heb dan :p (zo avond lukt wel)
 
Met toernooitje wil ik wel meedoen, moet ff me accountnaam opzoeken. Ik zit daar ook wel eens te spelen :p

Dus bij deze :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top