past er geen zip sp spatbord op?Zagen vanaf de stuuruitslag, deze is anders. Vespa voorvork is ook langer.
Vervolgens pak je van je originele voorvork het bovenste gedeelte (ook afgezaagd op de juiste lengte) en las je die erop. Beste is om een busje er in te schuiven en deze ook vast te lassen.
Sparbord is ook te lang en moet afgezaagd worden aan de achterkant.
Niet zo 1 2 3, maar met een boormachine kun je zo de juiste gaten boren om die te monteren. Busje tussen je lasnaden is eigenlijk wel een must ivm de veiligheid. Komt met remmen toch wel wat kracht op te staan en voor je het weet lig je met je bek op.het asfaltpast er geen zip sp spatbord op?
busje lijkt me heel logisch anders zou je hem nooit waterpas kunenn krijgen. weet iemand met welke voorvorken dit het gemakkelijkst is om te doen?Niet zo 1 2 3, maar met een boormachine kun je zo de juiste gaten boren om die te monteren. Busje tussen je lasnaden is eigenlijk wel een must ivm de veiligheid. Komt met remmen toch wel wat kracht op te staan en voor je het weet lig je met je bek op.het asfalt
busje lijkt me heel logisch anders zou je hem nooit waterpas kunenn krijgen. weet iemand met welke voorvorken dit het gemakkelijkst is om te doen?
dankjeMaakt weinig uit, naar mijn weten zijn alle vespa voorvorken ongeveer hetzelfde, ik heb er ooit eens een van een SKR ingezet ging prima tot ik de 10inch sp wielen wilde monteren en de remklauw tegen velg mn zat. Dus ff kijken welke velgen je erop wil, wil je Vespa Sprint velgen zou ik een sprint voorvork laten omlassen heb je daar verder geen gedoe mee
weet iemand of het zeker is dat je een sp spatbord kan monteren op een sprint voorvork?dankje
wat bedoelde je precies met stuur uitslag? helemaal onder aan de stang die in je frame gaat? of zou ik ergens in het midden beginnen met zagen en daarvoor een helft van de vespa stang heb en een helft van de zip stang heb? hoop graag dat iemand me hiermee kan helpenZagen vanaf de stuuruitslag, deze is anders. Vespa voorvork is ook langer.
Vervolgens pak je van je originele voorvork het bovenste gedeelte (ook afgezaagd op de juiste lengte) en las je die erop. Beste is om een busje er in te schuiven en deze ook vast te lassen.
Sparbord is ook te lang en moet afgezaagd worden aan de achterkant.
danku ! ik wist dat de et2 zou passen... maar de et2 vorken zijn amper verkrijgbaar door de leeftijd kan bijna geen onderdelen meer vinden... had wel al een setje et2 velgen op de kop getikt voor weinig. wou ze eigenlijk opnieuw spuiten en gelijk weer verkopen want Zip Sp velgen zijn veel waard.in italie doen knallen ze altijd vorken van de et2 er op heb een beetje onder zoek gedaan en wat italianen gebricht ben op het volgende uitgekomen.
de et2 vork is iets langer (witte rolmaat) dat iets langere stuk zit op het uit einde wat ik heb gekleurd als je dat stuk erafzaagt zijn de vorken evenlang en zou die gelijk moeten passen. wat ik van onze lieve italianen heb begrepen. wat dan het slimste is om te doen is eigenlijk een vespa et2 voor 100 euros op de kop te tikken want die velgen zijn het zelfde als die van een zip sp 2000. veel success nog.View attachment 58138View attachment 58134View attachment 58135View attachment 58136View attachment 58137
nog weinig tijd gehaddus wat is het geworden?
Dus je hoeft alleen het bovenste stuk eraf te sljjpen tot het schroefdraad en dan past ie gelijk?in italie doen knallen ze altijd vorken van de et2 er op heb een beetje onder zoek gedaan en wat italianen gebricht ben op het volgende uitgekomen.
de et2 vork is iets langer (witte rolmaat) dat iets langere stuk zit op het uit einde wat ik heb gekleurd als je dat stuk erafzaagt zijn de vorken evenlang en zou die gelijk moeten passen. wat ik van onze lieve italianen heb begrepen. wat dan het slimste is om te doen is eigenlijk een vespa et2 voor 100 euros op de kop te tikken want die velgen zijn het zelfde als die van een zip sp 2000. veel success nog.View attachment 58138View attachment 58134View attachment 58135View attachment 58136View attachment 58137
Ben je er al achter?Dus je hoeft alleen het bovenste stuk eraf te sljjpen tot het schroefdraad en dan past ie gelijk?
maat omlassen is niks nieuws is ook geen rakket wetenschap gwn afslijpen opmeten en lassenBen je er al achter?
Zal wel niet, of verongelukt. Weet niet hoe hij zn vork vast wil zetten als ie hem tot de draad heeft afgelepen...Ben je er al achter?