Piaggio zip met Vespa Voorvork

SvenD_

New Member
Hallo ik zou graag voor mijn Piaggio zip 2000 ac een vespa sprint of lx voorvork kopen om er een soort van Zip Sp van te maken maar heb geen idee wat ik moet aan passen of als ik iets moet omlassen. Als iemand mij kan helpen met welke vork ik het best kan kopen en wat er voor aanpassingen er aan gedaan zouden moeten worden.

Gr Sven.
 
Advertisement - register to remove this

Zagen vanaf de stuuruitslag, deze is anders. Vespa voorvork is ook langer.
Vervolgens pak je van je originele voorvork het bovenste gedeelte (ook afgezaagd op de juiste lengte) en las je die erop. Beste is om een busje er in te schuiven en deze ook vast te lassen.

Sparbord is ook te lang en moet afgezaagd worden aan de achterkant.
 
Zagen vanaf de stuuruitslag, deze is anders. Vespa voorvork is ook langer.
Vervolgens pak je van je originele voorvork het bovenste gedeelte (ook afgezaagd op de juiste lengte) en las je die erop. Beste is om een busje er in te schuiven en deze ook vast te lassen.

Sparbord is ook te lang en moet afgezaagd worden aan de achterkant.
past er geen zip sp spatbord op?
 
past er geen zip sp spatbord op?
Niet zo 1 2 3, maar met een boormachine kun je zo de juiste gaten boren om die te monteren. Busje tussen je lasnaden is eigenlijk wel een must ivm de veiligheid. Komt met remmen toch wel wat kracht op te staan en voor je het weet lig je met je bek op.het asfalt
 
Niet zo 1 2 3, maar met een boormachine kun je zo de juiste gaten boren om die te monteren. Busje tussen je lasnaden is eigenlijk wel een must ivm de veiligheid. Komt met remmen toch wel wat kracht op te staan en voor je het weet lig je met je bek op.het asfalt
busje lijkt me heel logisch anders zou je hem nooit waterpas kunenn krijgen. weet iemand met welke voorvorken dit het gemakkelijkst is om te doen?
 
busje lijkt me heel logisch anders zou je hem nooit waterpas kunenn krijgen. weet iemand met welke voorvorken dit het gemakkelijkst is om te doen?

Maakt weinig uit, naar mijn weten zijn alle vespa voorvorken ongeveer hetzelfde, ik heb er ooit eens een van een SKR ingezet ging prima tot ik de 10inch sp wielen wilde monteren en de remklauw tegen velg mn zat. Dus ff kijken welke velgen je erop wil, wil je Vespa Sprint velgen zou ik een sprint voorvork laten omlassen heb je daar verder geen gedoe mee
 
Maakt weinig uit, naar mijn weten zijn alle vespa voorvorken ongeveer hetzelfde, ik heb er ooit eens een van een SKR ingezet ging prima tot ik de 10inch sp wielen wilde monteren en de remklauw tegen velg mn zat. Dus ff kijken welke velgen je erop wil, wil je Vespa Sprint velgen zou ik een sprint voorvork laten omlassen heb je daar verder geen gedoe mee
dankje
Post automatically merged:

weet iemand of het zeker is dat je een sp spatbord kan monteren op een sprint voorvork?
 
Zagen vanaf de stuuruitslag, deze is anders. Vespa voorvork is ook langer.
Vervolgens pak je van je originele voorvork het bovenste gedeelte (ook afgezaagd op de juiste lengte) en las je die erop. Beste is om een busje er in te schuiven en deze ook vast te lassen.

Sparbord is ook te lang en moet afgezaagd worden aan de achterkant.
wat bedoelde je precies met stuur uitslag? helemaal onder aan de stang die in je frame gaat? of zou ik ergens in het midden beginnen met zagen en daarvoor een helft van de vespa stang heb en een helft van de zip stang heb? hoop graag dat iemand me hiermee kan helpen
 
Halverwege kan, ikzelf heb toendertijd een stuk hoger geslepen. Dus zoveel mogelijk van de Vespa vork gebruiken en dan de laatste 10 15cm van je huidige vork pakken. Als je het hier leest kan het allemaal wat ingewikkeld lijken maar valt alles mee als je er eenmaal aan begonnen bent. Zorg alleen wel dat je het stuk dat je erop gaat lassen in dezelfde stand plaatst als dat het eraf is gekomen. Dus zet je vork in de bankschroef zoals die staat wanneer je recht vooruit rijd. Dan zit je vaak met je stuur uitslag ook aardig in de buurt. Maar dat heb je snel genoeg gezien als je bezig bent. Succes
 
in italie doen knallen ze altijd vorken van de et2 er op heb een beetje onder zoek gedaan en wat italianen gebricht ben op het volgende uitgekomen.
de et2 vork is iets langer (witte rolmaat) dat iets langere stuk zit op het uit einde wat ik heb gekleurd als je dat stuk erafzaagt zijn de vorken evenlang en zou die gelijk moeten passen. wat ik van onze lieve italianen heb begrepen. wat dan het slimste is om te doen is eigenlijk een vespa et2 voor 100 euros op de kop te tikken want die velgen zijn het zelfde als die van een zip sp 2000. veel success nog.PHOTO-2020-10-02-18-24-53 (1).jpgPHOTO-2020-10-02-18-25-16 (1).jpgPHOTO-2020-10-02-18-25-16.jpgPHOTO-2020-10-02-18-24-53.jpgPHOTO-2020-10-02-18-26-18.jpg
 
in italie doen knallen ze altijd vorken van de et2 er op heb een beetje onder zoek gedaan en wat italianen gebricht ben op het volgende uitgekomen.
de et2 vork is iets langer (witte rolmaat) dat iets langere stuk zit op het uit einde wat ik heb gekleurd als je dat stuk erafzaagt zijn de vorken evenlang en zou die gelijk moeten passen. wat ik van onze lieve italianen heb begrepen. wat dan het slimste is om te doen is eigenlijk een vespa et2 voor 100 euros op de kop te tikken want die velgen zijn het zelfde als die van een zip sp 2000. veel success nog.View attachment 58138View attachment 58134View attachment 58135View attachment 58136View attachment 58137
danku ! ik wist dat de et2 zou passen... maar de et2 vorken zijn amper verkrijgbaar door de leeftijd kan bijna geen onderdelen meer vinden... had wel al een setje et2 velgen op de kop getikt voor weinig. wou ze eigenlijk opnieuw spuiten en gelijk weer verkopen want Zip Sp velgen zijn veel waard.
 
in italie doen knallen ze altijd vorken van de et2 er op heb een beetje onder zoek gedaan en wat italianen gebricht ben op het volgende uitgekomen.
de et2 vork is iets langer (witte rolmaat) dat iets langere stuk zit op het uit einde wat ik heb gekleurd als je dat stuk erafzaagt zijn de vorken evenlang en zou die gelijk moeten passen. wat ik van onze lieve italianen heb begrepen. wat dan het slimste is om te doen is eigenlijk een vespa et2 voor 100 euros op de kop te tikken want die velgen zijn het zelfde als die van een zip sp 2000. veel success nog.View attachment 58138View attachment 58134View attachment 58135View attachment 58136View attachment 58137
Dus je hoeft alleen het bovenste stuk eraf te sljjpen tot het schroefdraad en dan past ie gelijk?
 
Ben je er al achter?
Zal wel niet, of verongelukt. Weet niet hoe hij zn vork vast wil zetten als ie hem tot de draad heeft afgelepen...

Maar als je dit zelf niet kan bedenken hoe de fuck wil je het dan veilig voor elkaar krijgen? Plak je ze met kauwgom aan elkaar ofzo? Als je kan lassen neem ik aan dat je dit ook wel kan uitvogelen

En over dat ET2 velgen verhaal en dat zip sp velgen veel meer waard zijn dan heb je helemaal een tik van de molen gehad. ET2 en sp2000 zijn hetzelfde en ook in prijs. De velgen die wat wat waard zijn zijn sp98....
 
Back
Top