Piaggio zip met Vespa Voorvork

SvenD_

New Member
Hallo ik zou graag voor mijn Piaggio zip 2000 ac een vespa sprint of lx voorvork kopen om er een soort van Zip Sp van te maken maar heb geen idee wat ik moet aan passen of als ik iets moet omlassen. Als iemand mij kan helpen met welke vork ik het best kan kopen en wat er voor aanpassingen er aan gedaan zouden moeten worden.

Gr Sven.

Advertisement - register to remove this

Bercimod

Member
Zagen vanaf de stuuruitslag, deze is anders. Vespa voorvork is ook langer.
Vervolgens pak je van je originele voorvork het bovenste gedeelte (ook afgezaagd op de juiste lengte) en las je die erop. Beste is om een busje er in te schuiven en deze ook vast te lassen.

Sparbord is ook te lang en moet afgezaagd worden aan de achterkant.

zip50cc

Member
Zagen vanaf de stuuruitslag, deze is anders. Vespa voorvork is ook langer.
Vervolgens pak je van je originele voorvork het bovenste gedeelte (ook afgezaagd op de juiste lengte) en las je die erop. Beste is om een busje er in te schuiven en deze ook vast te lassen.

Sparbord is ook te lang en moet afgezaagd worden aan de achterkant.
past er geen zip sp spatbord op?

bartj

HousePaus
past er geen zip sp spatbord op?
Niet zo 1 2 3, maar met een boormachine kun je zo de juiste gaten boren om die te monteren. Busje tussen je lasnaden is eigenlijk wel een must ivm de veiligheid. Komt met remmen toch wel wat kracht op te staan en voor je het weet lig je met je bek op.het asfalt

zip50cc

Member
Niet zo 1 2 3, maar met een boormachine kun je zo de juiste gaten boren om die te monteren. Busje tussen je lasnaden is eigenlijk wel een must ivm de veiligheid. Komt met remmen toch wel wat kracht op te staan en voor je het weet lig je met je bek op.het asfalt
busje lijkt me heel logisch anders zou je hem nooit waterpas kunenn krijgen. weet iemand met welke voorvorken dit het gemakkelijkst is om te doen?

bartj

HousePaus
busje lijkt me heel logisch anders zou je hem nooit waterpas kunenn krijgen. weet iemand met welke voorvorken dit het gemakkelijkst is om te doen?
Maakt weinig uit, naar mijn weten zijn alle vespa voorvorken ongeveer hetzelfde, ik heb er ooit eens een van een SKR ingezet ging prima tot ik de 10inch sp wielen wilde monteren en de remklauw tegen velg mn zat. Dus ff kijken welke velgen je erop wil, wil je Vespa Sprint velgen zou ik een sprint voorvork laten omlassen heb je daar verder geen gedoe mee

zip50cc

Member
Maakt weinig uit, naar mijn weten zijn alle vespa voorvorken ongeveer hetzelfde, ik heb er ooit eens een van een SKR ingezet ging prima tot ik de 10inch sp wielen wilde monteren en de remklauw tegen velg mn zat. Dus ff kijken welke velgen je erop wil, wil je Vespa Sprint velgen zou ik een sprint voorvork laten omlassen heb je daar verder geen gedoe mee
dankje
Post automatically merged:

weet iemand of het zeker is dat je een sp spatbord kan monteren op een sprint voorvork?

Advertisement - register to remove this