Piaggio zip start niet met choke

Advertisement - register to remove this

Je doet je choke toch juist uit als je hebt gestart. Als je hem aanzet is je mengsel te rijk als het ware
 
Hallo
Ik heb een piaggio zip van 1999(type 3).
Deze heeft een 12mm phva carburateur met elektrische choke.
Deze choke heb ik vervangen met een handchoke( https://www.k-parts.nl/chokeset-dell-orto-handbediening-voor-phbn-phva-carburateurs.html ).
En nu als ik in de morgend mijn scooter wil starten met de choke lukt dit niet.
Als mijn scooter aan het draaien is en ik doe mijn choke aan valt die ook gewoon uit.
alvast bedankt voor de hulp

Twan
Ja dat wil dus zeggen dat je hem niet hoeft te choken, dat is in principe geen probleem. Als je hem dus bij starten choket is je mengsel te rijk en verzuipt hij. Dus als je niet hoeft te choken is het gewoon goed.
 
Je doet je choke toch juist uit als je hebt gestart. Als je hem aanzet is je mengsel te rijk als het ware
Oke bedankt
Post automatically merged:

Wat is de reden waarom je de elektrische choke vervangen heb door handchoke?
Ik dee dit gewoon om dat het mij beter leek dan wist ik dat mijn choke aan stond of uit
Post automatically merged:

Ja dat wil dus zeggen dat je hem niet hoeft te choken, dat is in principe geen probleem. Als je hem dus bij starten choket is je mengsel te rijk en verzuipt hij. Dus als je niet hoeft te choken is het gewoon goed.
Ah zo oke ik begrijp het maar kan het als het heel koud is dat hij wel moet starten met de choke of start hij waarschijnlijk altijd zonder
 
Als het koud is , en hij start zonder choke , rijdt je waarschijnlijk op een rijk mengsel , misschien de hoofd sproeier of stationair sproeier te groot. Verder zoals Broos al opmerkte , waarom zit er geen naald aan , deze heeft toch een functie , misschien om het sluiten in kleine stappen te
doen als hij electrisch is .
 
Oke bedankt
Post automatically merged:


Ik dee dit gewoon om dat het mij beter leek dan wist ik dat mijn choke aan stond of uit
Post automatically merged:


Ah zo oke ik begrijp het maar kan het als het heel koud is dat hij wel moet starten met de choke of start hij waarschijnlijk altijd zonder
Is het echt koud is moet elke brommer gechoked worden hoor, tis niet alsof je brommer slecht afgesteld is als je met koud weer niet met 1 kick ongechoked start.
Post automatically merged:

Is het echt koud is moet elke brommer gechoked worden hoor, tis niet alsof je brommer slecht afgesteld is als je met koud weer niet met 1 kick ongechoked start.
Trwns, ik zal ook altijd kiezen voor een handmatige choke. Elek wil nog wel een blijven hangen/kapotgaan zonder dat je t in de gaten hebt. Dan loopt die boel voor geen sodemieter en dan ligt het aan dat ding.
 
Back
Top