Er zijn zoveel meningen over inrijden dat je door de bomen het bos niet ziet.
Ik heb nu ongeveer 100 km gereden met mijn gereviseerde Elyseo maar heb hem nog niet getopt.
Wel al tegen de 55-60 gereden maar dan heb ik nog wel wat over.
Dus jij zegt dat het beter is om hem een keertje te toppen zo af en toe?
Wat je zelf al zegt, er zijn een heleboel meningen over. Wat ik zelf zal doen is, als de cilinder goed warm is even vol gas en dan weer uit laten rollen. Wat van belang is bij inrijden is dat je vooral veel toeren wisselt, niet te lang in het zelfde toeren gebeid rijdt en niet constant vol gas. Zo nu en dan het gas opendraaien naar zijn top kan prima als hij op temperatuur is.
Ik ben zelf ook van mening dat als je altijd onder een bepaald toeren gebeid blijft bij een nieuwe cilinder om hem 'in te rijden' dat niet goed is.
De eerste start en de eerste meters zijn het belangrijkst. Laat je hem niet rustig op temperatuur komen en rijdt je direct volgas weg is dat funest.
En goede afstelling (benzine/lucht verhouding) is natuurlijk erg belangrijk, liever iets te rijk dan iets te arm.
Last edited: