Piaggio Zip 4t 3v E5 met multivar gaat steeds minder hard

Erikdeperik

New Member
Hallo allemaal,

ik heb in februari dit jaar een Piaggio Zip 4t 3v E5 brom aangeschaft. Standaard ging ie voor mijn gevoel te langzaam (wel gewoon 50 op de teller dus 45 gps), dus heb er in april een Malossi Multivar onder laten zetten met een mengeling van 8 en 7 gr rolletjes. Toen ging ie max 56 op de teller (met wind mee en ideale omstandigheden) wat voor mij (en de rollenbank) goed genoeg was. 2 maanden geleden heb ik een onderhoudsbeurt laten doen en sinds dien is de snelheid aanzienlijk veranderd. Hij gaat max (nog maar) 51 op de teller, maar gek genoeg met wind mee EN wind tegen. De trekkracht is ook achteruit gegaan, vooral vanaf 40 km/h. Het lijkt dus alsof ie inhoud (heb ook het idee dat ie minder toeren maakt).

Waar zou dit aan kunnen liggen?
 
Advertisement - register to remove this

hey
bij een grote beurt worden de rolletjes vervangen. denk dat hij te zware rolletjes erin heeft gezet. Met te zware rolletjes maakt de scooter minder toeren. Met een malossi multivar op een E5 Iget raad ik je aan om eens 6,4 gram te proberen. zo maakt je scooter iets meer toeren waardoor je sneller tegen de topsnelheid komt.
 
hey
bij een grote beurt worden de rolletjes vervangen. denk dat hij te zware rolletjes erin heeft gezet. Met te zware rolletjes maakt de scooter minder toeren. Met een malossi multivar op een E5 Iget raad ik je aan om eens 6,4 gram te proberen. zo maakt je scooter iets meer toeren waardoor je sneller tegen de topsnelheid komt.
Ik heb een tijdje met 6,1 gram gereden toen net die multivar erin zat, maar toen kwam ik niet boven de 40 km/h uit. 7,5 gr is voor iget sws het beste maar zal het eens proberen. Zouden andere trekveren ook nog iets kunnen doen?
 
Trekveren is voor 0-30 zeg maar,de orgi. piaggio snaar zijn niet de beste deze slijten snel, een polini of Dayco snaar werken het beste en je haalt er ook een paar km extra mee.De rollen zou ik op 7 of 7.5 gr laten houden met de malossi vario.
 
Met mijn aprilia sxr 50 heb ik sinds 2 dagen precies hetzelfde. Valt me op als je het gas heel kort los laat en gelijk gas geeft dat de toeren wel weer omhoog loopt.
 
Back
Top