Er zijn zoveel meningen over inrijden dat je door de bomen het bos niet ziet.
Ik heb nu ongeveer 100 km gereden met mijn gereviseerde Elyseo maar heb hem nog niet getopt.
Wel al tegen de 55-60 gereden maar dan heb ik nog wel wat over.
Dus jij zegt dat het beter is om hem een keertje te toppen zo af en toe?
Sommige zeggen juist dat je absoluut geen vol gas mag geven maar daar geloof ik ook niet in. Ik heb hem tot nu toe zon 2-3 x even 5-10 seconden open getrokken en that's it. Vanaf de 200km ga ik meestal wat feller optrekken.
100 km misschien nog ruim genomen voor aluminium, denk dat je na 50 km wel klaar bent. Bij gietijzer 500 km inrijden. Rond de 30 km/h rijden, af en toe langzaam accelereren tot top, dan gewoon weer 30 rijden. Niet te lang (15 km bijv.), dan wordt hij te warm. Dat komt omdat 30 km/h weinig wordt gekoeld indien air cooled. Als je lang wilt inrijden dan dus ff op een gegeven moment ff uitzetten en wachten.Er zijn zoveel meningen over inrijden dat je door de bomen het bos niet ziet.
Ik heb nu ongeveer 100 km gereden met mijn gereviseerde Elyseo maar heb hem nog niet getopt.
Wel al tegen de 55-60 gereden maar dan heb ik nog wel wat over.
Dus jij zegt dat het beter is om hem een keertje te toppen zo af en toe?
Dat is helaas makkelijker gezegd dan gedaan. Ik woon soort van in de stad moet er mee naar mijn werk rijden dus ik moet wel geregeld stoppen en weer optrekken. De eerste 40-50 km heb ik wel zo gereden, rondjes binnendoor de buurt (30 zones). Maar richting mijn werk kan ik moeilijk 30 gaan rijden met auto's achter me. Dus nu trek ik gewoon rustig op richting de 45/50 en af en toe eens het gas los en weer een stoot gas geven. Vooral erg wisselen met de hoeveelheid gas. Ik denk dat dit wel kan aangezien er zowat iedere 200 meter wel een stoplicht is haha.100 km misschien nog ruim genomen voor aluminium, denk dat je na 50 km wel klaar bent. Bij gietijzer 500 km inrijden. Rond de 30 km/h rijden, af en toe langzaam accelereren tot top, dan gewoon weer 30 rijden. Niet te lang (15 km bijv.), dan wordt hij te warm. Dat komt omdat 30 km/h weinig wordt gekoeld indien air cooled. Als je lang wilt inrijden dan dus ff op een gegeven moment ff uitzetten en wachten.
Ja, alleen als ie echt goed warm is, zo doende slijten je zuigerveren correct En gelijkmatig in, anders als je dus een keer volgas geeft kan je schade krijgenEr zijn zoveel meningen over inrijden dat je door de bomen het bos niet ziet.
Ik heb nu ongeveer 100 km gereden met mijn gereviseerde Elyseo maar heb hem nog niet getopt.
Wel al tegen de 55-60 gereden maar dan heb ik nog wel wat over.
Dus jij zegt dat het beter is om hem een keertje te toppen zo af en toe?
Reed bijna nooit top, alleen af en toe even het gas open. Maar kijk eens naar de snelheid, zo snel hoort een 50cc te gaan. Een 80cc gaat echt wel 10 km/h harder. Hij reed dus de eerste 1000 km ook gewoon 76 km/h... Dan moet er, lijkt mij, nu wat mis zijn.Van een 80cc 4 takt moet je niet te veel verwachten qua topsnelheid. Je mag sowieso niet op topsnelheid rijden tijdens het inrijden dus wellicht toch niet zo perfect ingereden als je dacht.
Heb nog nooit een 4 takt 50cc gezien die zo hard ging. 55/60 ja maar geen 70/76. Nogmaals je moet er niet t veel van verwachten. Als je vermogen of snelheids verlies hebt dan is er waarschijnlijk toch ergens schade. Ook al is het nieuw.
Ja en jij snapt toch wel dat als ik zeg dat hij 76 reed, hij dat niet op GPS deed als ik de huidige snelheid ermee vergelijk?Je realiseert je hopelijk toch dat 70 op de scooter teller geen 70 echte kms zijn?
Nee eigenlijk niet, normaal zegt men dan 76 op teller.Ja en jij snapt toch wel dat als ik zeg dat hij 76 reed, hij dat niet op GPS deed als ik de huidige snelheid ermee vergelijk?