Piaggio zip brom iget 2021 opvoeren met een ecu euro 5

cb030

New Member
Hoi,

Ik heb recent een Piaggio zip Iget aangeschaft, 2e hands. Alleen wil ik deze graag opvoeren. Er zitten al malossi 7,5 gr rolletjes in door de scooterzaak waar ik hem heb gekocht. Mijn vraag is dan ook, als ik alleen de malossi ecu euro 5 injtronic monteer, helpt dat gelijk voor het opvoeren van m'n scooter? Dus betere top en trek? Of moet ik daarnaast nog een andere luchtslang filter monteren of iets? en welke gereedschap tools heb ik nodig om dit te monteren?

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee (met een begrenzer ook erin gemonteerd)?

Ik hoor het graag van jullie !

Informatie van mijn zip:

- bouwjaar: 2021
- geelkenteken (brommer)
- zit al malossi multivar kit in met 7,5 gr rolletjes
- scooter loopt nu precies 50km/h op de teller
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf een zip iget euro 4 maar het zou wel hetzelfde moeten werken denk ik. De ecu is idd een goed begin, daarnaast zou ik ook zeker een malossi multivar erin zetten. Dan zal je top ergens tussen de 58/66 (teller) liggen gok ik. Luchtslang kan je doen, dat merk je vooral bij de optrek maar op topsnelheid merkte ik er weinig van. Misschien liep die van mij zelfs iets zachter met een 125 slang maar wel merkbaar snellere optrek.
 
Hoi,

Ik heb recent een Piaggio zip Iget aangeschaft, 2e hands. Alleen wil ik deze graag opvoeren. Er zitten al malossi 7,5 gr rolletjes in door de scooterzaak waar ik hem heb gekocht. Mijn vraag is dan ook, als ik alleen de malossi ecu euro 5 injtronic monteer, helpt dat gelijk voor het opvoeren van m'n scooter? Dus betere top en trek? Of moet ik daarnaast nog een andere luchtslang filter monteren of iets?

Ik hoor het graag van jullie !

Informatie van mijn zip:

- bouwjaar: 2021
- geelkenteken (brommer)
- zitten al 7,5 gr rolletjes in
Als je niet in 1 klap +-300€ uit wilt geven zou ik beginnen met de Malossi multivar icm 7.5gr, goedkoper & zelfde resultaat. Enkel ECU of enkel Multivar is beide ongeveer +5kmu, gecombineerd word je top 60-65.
 
Ik heb zelf een zip iget euro 4 maar het zou wel hetzelfde moeten werken denk ik. De ecu is idd een goed begin, daarnaast zou ik ook zeker een malossi multivar erin zetten. Dan zal je top ergens tussen de 58/66 (teller) liggen gok ik. Luchtslang kan je doen, dat merk je vooral bij de optrek maar op topsnelheid merkte ik er weinig van. Misschien liep die van mij zelfs iets zachter met een 125 slang maar wel merkbaar snellere optrek.
Hoi, bedankt voor je reactie. De malossi multivar kit zit er al in. Dus zou alleen de ecu erin monteren nodig zijn denk ik... heb jij zelf deze gemonteerd of laten doen? zo ja, wat voor gereedschap tools heb jij gebruikt? ik hoor het graag!
Post automatically merged:

Als je niet in 1 klap +-300€ uit wilt geven zou ik beginnen met de Malossi multivar icm 7.5gr, goedkoper & zelfde resultaat. Enkel ECU of enkel Multivar is beide ongeveer +5kmu, gecombineerd word je top 60-65.
Hi, bedankt voor je reactie. Er zit al een malossi multivar kit in. En hij loopt nu precies 50 km/h. Dus dan zou ik gewoon de ecu erin moeten monteren? Heb jij toevallig hier ervaring mee?
 
Ik heb zelf
Hoi, bedankt voor je reactie. De malossi multivar kit zit er al in. Dus zou alleen de ecu erin monteren nodig zijn denk ik... heb jij zelf deze gemonteerd of laten doen? zo ja, wat voor gereedschap tools heb jij gebruikt? ik hoor het graag!
Post automatically merged:


Hi, bedankt voor je reactie. Er zit al een malossi multivar kit in. En hij loopt nu precies 50 km/h. Dus dan zou ik gewoon de ecu erin moeten monteren? Heb jij toevallig hier ervaring mee?
Ik heb zelf een thunder ECU erin laten zetten omdat die de beste prestaties zou leveren. Ik heb dat nooit kunnen testen tegenover een malossi ECU maar dat is wat de site zei. Voor zover de installatie is het vrij eenvoudig. Je haalt eerst je beenschild weg door een stuk of 7 schroeven los te draaien. Deze zitten boven en onder in de hoeken aan de buitenkant en ook drie aan de binnenkant zover ik nog kan herinneren. Dan kun je als het goed is bij je oude ECU. Daar moet je dan eerst ff de kabel uittrekken en dan kan je hem losdraaien met een inbussleutel. Dan alles weer omgekeerd uitvoeren natuurlijk. Let wel op dat je hem eerst moet inleren. Ik weet niet meer exact hoe dat moet maar dat kan je wel vinden op yt. Dat zorgt ervoor dat je Ecu de gashendel positie juist kalibreert.
 
Ik heb zelf

Ik heb zelf een thunder ECU erin laten zetten omdat die de beste prestaties zou leveren. Ik heb dat nooit kunnen testen tegenover een malossi ECU maar dat is wat de site zei. Voor zover de installatie is het vrij eenvoudig. Je haalt eerst je beenschild weg door een stuk of 7 schroeven los te draaien. Deze zitten boven en onder in de hoeken aan de buitenkant en ook drie aan de binnenkant zover ik nog kan herinneren. Dan kun je als het goed is bij je oude ECU. Daar moet je dan eerst ff de kabel uittrekken en dan kan je hem losdraaien met een inbussleutel. Dan alles weer omgekeerd uitvoeren natuurlijk. Let wel op dat je hem eerst moet inleren. Ik weet niet meer exact hoe dat moet maar dat kan je wel vinden op yt. Dat zorgt ervoor dat je Ecu de gashendel positie juist kalibreert.
Ah oke bedankt voor je reactie, wat levert jouw ecu op qua trek en top? en weet je toevallig ook hoe je het beenschild verwijderd met een valbeugel erop omdat die gemonteerd is in de bovenste schroeven. ik hoor het graag
 
Ah oke bedankt voor je reactie, wat levert jouw ecu op qua trek en top? en weet je toevallig ook hoe je het beenschild verwijderd met een valbeugel erop omdat die gemonteerd is in de bovenste schroeven. ik hoor het graag

Mijn ECU (thunder) trekt best prima op en laat hem ook wat hoger oplopen in de toeren net als de Malossi ECU. Toch zou uit de tests blijken dat de thunder Ecu iets meer pk zou leveren. Ik weet alleen niet of er ook al een model is voor euro 5, dus mocht dat niet zo zijn zou ik de malossi Ecu nemen.
Mijn top lag rond de 60 gps en zo rond de 64/66 op teller. Dat is wel met laag windscherm, dat kan namelijk wel schelen met een hoog windscherm. Ook het weer bepaalt in zekere zin hoe hard je scooter zal lopen. In de winter loopt de mijne wat trager namelijk maar wel met snellere optrek voor m’n gevoel. Qua valbeugels denk ik gewoon de schroeven losdraaien en dan voorzichtig los halen.
 
Mijn ECU (thunder) trekt best prima op en laat hem ook wat hoger oplopen in de toeren net als de Malossi ECU. Toch zou uit de tests blijken dat de thunder Ecu iets meer pk zou leveren. Ik weet alleen niet of er ook al een model is voor euro 5, dus mocht dat niet zo zijn zou ik de malossi Ecu nemen.
Mijn top lag rond de 60 gps en zo rond de 64/66 op teller. Dat is wel met laag windscherm, dat kan namelijk wel schelen met een hoog windscherm. Ook het weer bepaalt in zekere zin hoe hard je scooter zal lopen. In de winter loopt de mijne wat trager namelijk maar wel met snellere optrek voor m’n gevoel. Qua valbeugels denk ik gewoon de schroeven losdraaien en dan voorzichtig los halen.
Aight oke duidelijk man. Ik heb idd wel een hoog windscherm dus zal vast wel invloed erop hebben. Waar staat gps voor?
 
Gps is om aan te geven wat de werkelijke snelheid is, normaal meet je dat op je telefoon. Dat is het meest accuraat omdat je teller meestal een paar km afwijkt. Echt heel snel zal een iget trouwens niet worden maar het is wel een betrouwbare daily driver.
 
Gps is om aan te geven wat de werkelijke snelheid is, normaal meet je dat op je telefoon. Dat is het meest accuraat omdat je teller meestal een paar km afwijkt. Echt heel snel zal een iget trouwens niet worden maar het is wel een betrouwbare daily driver.
Ah oke goed om te weten. Nee snap ik hoeft ook geen 80km/h te gaan rond de 60-70 km/h is prima. Ik ga denk ik toch voor een power Commander begrenzer aangezien hier veel roller banken zijn. Dit heeft volgens mij het zelfde effect als een ecu maar dan met een begrenzer als ik het goed zeg... (Wil ik door JoeySchaar laten monteren).
 
Ah oke goed om te weten. Nee snap ik hoeft ook geen 80km/h te gaan rond de 60-70 km/h is prima. Ik ga denk ik toch voor een power Commander begrenzer aangezien hier veel roller banken zijn. Dit heeft volgens mij het zelfde effect als een ecu maar dan met een begrenzer als ik het goed zeg... (Wil ik door JoeySchaar laten monteren).
Malossi ECU met begrenzer v2 beter! Power commander storinggggggennnn
 
Ja dit heb ik zelf ook.. wel 80cc. Resultaat is gewoon hetzelfde als power commander. Met multivar dus 60-65
Aight thanks man, heb je die power commander zelf gemonteerd of laten monteren? Want ik wil graag dan die ECU met Begrenzer v2 maar als geen scooterzaak het doet dan ga ik zelf die ECU alleen er in monteren. Ik neem aan dat je ook een dikke (malossi) luchtfilterslang hebt? Zo ja, hoe monteer je deze zelf en waar kan je eentje halen voor de brom eu5? Aangezien ik alleen voor de snor kan vinden:


Thanks alvast!
 
Aight thanks man, heb je die power commander zelf gemonteerd of laten monteren? Want ik wil graag dan die ECU met Begrenzer v2 maar als geen scooterzaak het doet dan ga ik zelf die ECU alleen er in monteren. Ik neem aan dat je ook een dikke (malossi) luchtfilterslang hebt? Zo ja, hoe monteer je deze zelf en waar kan je eentje halen voor de brom eu5? Aangezien ik alleen voor de snor kan vinden:


Thanks alvast!
Brom en Malossi luchtfilterslang is even dik. Ja ECU is prima zelf te monteren, begrenzer moet gesoldeerd worden aan 4 verschillende plekken op je kabelboom.
 
Brom en Malossi luchtfilterslang is even dik. Ja ECU is prima zelf te monteren, begrenzer moet gesoldeerd worden aan 4 verschillende plekken op je kabelboom.
ahh oke vandaar. Heb geen idee hoe je die begrenzer erin moet monteren maar dat kan ik altijd nog later laten doen denk ik? Zelf eerst de ecu.

Dus dan heb ik malossi multivar kit + ecu. Is al top rond de 60-65.
 
Back
Top