Heb je wel je koppakking vervangen of zomaar de boel weer vast gedraaid je bedoelt neem ik aan de cil kop , anders kun je de zuiger niet zienIk heb mijn cilinder deksel van me cilinder om hoog gehaald
wat is een cilinderdeksel? ik ken de cilinderkop en het kleppendeksel..Ik heb mijn cilinder deksel van me cilinder om hoog gehaald en aan me vliegwiel gedraaid totdat hij op bdp stond dus helemaal boven aan
Je bedoelt als de zuiger op ze dooie punt sta dus boven aan en de nokkenas tandwiel op de streep en punt dan de kleppen stellen dat heb ik gedaan als je dit bedoeltKleppen kun je alleen stellen als ze dicht zitten , dat wil met een 4 takt zeggen als de motor een compressie slag heeft . De merktekens van de
kruk / nokken as staan dan op de tekens op het blok of carter .
Cilinderkop bedoel ik dat zit boven op het cilinderwat is een cilinderdeksel? ik ken de cilinderkop en het kleppendeksel..
Als hij boven aan de cilinder staatnou is het mijn beurt: Youri, HOE WEET JIJ (OF DENK JE TE WETEN) DAT JE ZUIGER OP BDP STAAT?
die cilinder zit toch dicht? hoe zie/voel je de zuiger? of heb jij een glazen cilinder?Als hij boven aan de cilinder staat
Ja die heb ik gezienRustig C-Row wordt aan gewerkt. Dus youri44 je hebt de zuiger gezien in de cilinder???
Post automatically merged:
dan heb je dus de cilinderkop gedemonteerd als je niet zoals C-Row denkt een glazen cilinder hebt. De cilinderkop is dat gedeelte waar je nokkenas in zit en je kleppen. Dus de ketting los en dat gedeelte opgetild
Ik heb me cilinderkop van me cilinder beetje om hoog gehaald om te kijken of me zuiger boven aan staat (hij zat vast natuurlijk)die cilinder zit toch dicht? hoe zie/voel je de zuiger? of heb jij een glazen cilinder?
(ik weet hoe ik BDP bepaal/controleer, ik wil van jou weten of jij het weet..)
Wat bedoel je met aan wandel.. en hoe heb je ervoor gezorgd dat die niet aan de wandel ging bij het ontspannen en weer spannen van je distributieketting?
Heb me ketting spanner gereset en dan weer de veer erin gedaan.. en hoe heb je ervoor gezorgd dat die niet aan de wandel ging bij het ontspannen en weer spannen van je distributieketting?
..en je krukas blokkeren/markerenDan kun je nu alles weer demonteren , want het gaat zo niet goed komen . Cilinderkop demonteren , pas vlakken schoonmaken , en nieuwe pakkingen bestellen of halen . En dan met een moment sleutel en kruislings de boel weer monteren.
Hoe zou ik dat kunnen doen gewoon me hand op het vliegwiel en dan aan draaien totdat me zuiger bovenaan staat en dan bij het vliegwiel streep zetten..en je krukas blokkeren/markeren
anders houdt niets 'm tegen te verdraaien als je ook maar éven aan je distributieketting trekt.
Je kan nu niks meer doen , alleen nog demonteren , anders blijf je klooien.Hoe zou ik dat kunnen doen gewoon me hand op het vliegwiel e
Ik neem aan dat voet pakking de pakking is van de cilinder. in en uitlaat pakking is voor waar het spruitstuk ? En wat is de aan haal spanning is dat de ketting spanner ?Wat je dus qua gereedschap moet hebben op z'n minst om dit klusje te klaren is : blokeer gereedschap voor vario , moment sleutel , voelers .
Daarnaast pakkingen kop , spanner . en als je het goed wil doen zou ik persoonlijk ook de voetpakking vervangen . Daar is de spanning ook vanaf geweest , en hier loopt ook een oliekanaal voor de smering , waar flink wat druk op staat. Als je dat besluit te doen heb je ook in en uitlaat pakkingen nodig. En dan achter de aanhaal spanningen aangaan .
Als het goed is staat er op het vliegwiel een merkteken voor bdphet vliegwiel streep zetten