Piaggio zip 4takt start niet

Ik heb mijn cilinder deksel van me cilinder om hoog gehaald
Heb je wel je koppakking vervangen of zomaar de boel weer vast gedraaid je bedoelt neem ik aan de cil kop , anders kun je de zuiger niet zien
Post automatically merged:

Deze moet met een nieuwe pakking , en een voorgeschreven aanhaal moment , kruislings worden vast gezet.
Heb je dit niet gedaan , en inderdaad de kop los gehad , wordt het alles weer demonteren en monteren met nieuwe pakkingen .
 
Kijk eerst eens hierna voordat je verder gaat , en je serieuze schade veroorzaakt , ga ervan uit dat alles nu nog goed is , en er staan er nog meer voor jou motor .
Gaat over het monteren van een 80 cc , maar is in principe geen verschil
 
Kleppen kun je alleen stellen als ze dicht zitten , dat wil met een 4 takt zeggen als de motor een compressie slag heeft . De merktekens van de
kruk / nokken as staan dan op de tekens op het blok of carter .
Je bedoelt als de zuiger op ze dooie punt sta dus boven aan en de nokkenas tandwiel op de streep en punt dan de kleppen stellen dat heb ik gedaan als je dit bedoelt
Post automatically merged:

wat is een cilinderdeksel? ik ken de cilinderkop en het kleppendeksel..
Cilinderkop bedoel ik dat zit boven op het cilinder
 
Maar heb je nu de cilinderkop gedemonteerd ? En ook zou ikzelf als ik me nokkenas om wat voor reden dan ook demonteer , de koppakking vervangen , omdat de moeren van de kleppenbrug ook de koppakking aantrekt
 
Rustig C-Row wordt aan gewerkt. Dus youri44 je hebt de zuiger gezien in de cilinder???
Post automatically merged:

dan heb je dus de cilinderkop gedemonteerd als je niet zoals C-Row denkt een glazen cilinder hebt. De cilinderkop is dat gedeelte waar je nokkenas in zit en je kleppen. Dus de ketting los en dat gedeelte opgetild
 
Rustig C-Row wordt aan gewerkt. Dus youri44 je hebt de zuiger gezien in de cilinder???
Post automatically merged:

dan heb je dus de cilinderkop gedemonteerd als je niet zoals C-Row denkt een glazen cilinder hebt. De cilinderkop is dat gedeelte waar je nokkenas in zit en je kleppen. Dus de ketting los en dat gedeelte opgetild
Ja die heb ik gezien
 
.. en hoe heb je ervoor gezorgd dat die niet aan de wandel ging bij het ontspannen en weer spannen van je distributieketting?
 
die cilinder zit toch dicht? hoe zie/voel je de zuiger? of heb jij een glazen cilinder?
(ik weet hoe ik BDP bepaal/controleer, ik wil van jou weten of jij het weet..)
Ik heb me cilinderkop van me cilinder beetje om hoog gehaald om te kijken of me zuiger boven aan staat (hij zat vast natuurlijk)
Post automatically merged:

.. en hoe heb je ervoor gezorgd dat die niet aan de wandel ging bij het ontspannen en weer spannen van je distributieketting?
Wat bedoel je met aan wandel
 
Dan kun je nu alles weer demonteren , want het gaat zo niet goed komen . Cilinderkop demonteren , pas vlakken schoonmaken , en nieuwe pakkingen bestellen of halen . En dan met een moment sleutel en kruislings de boel weer monteren.
 
Youri 44we kunnen nog heel lang door gaan zo , maar het is een feit dat je een koppakking niet 2 x kunt monteren , zonder moeilijkheden te verwachten . Je zal alles moeten demonteren .
 
Dan kun je nu alles weer demonteren , want het gaat zo niet goed komen . Cilinderkop demonteren , pas vlakken schoonmaken , en nieuwe pakkingen bestellen of halen . En dan met een moment sleutel en kruislings de boel weer monteren.
..en je krukas blokkeren/markeren
anders houdt niets 'm tegen te verdraaien als je ook maar éven aan je distributieketting trekt.
 
..en je krukas blokkeren/markeren
anders houdt niets 'm tegen te verdraaien als je ook maar éven aan je distributieketting trekt.
Hoe zou ik dat kunnen doen gewoon me hand op het vliegwiel en dan aan draaien totdat me zuiger bovenaan staat en dan bij het vliegwiel streep zetten
 
Wat je dus qua gereedschap moet hebben op z'n minst om dit klusje te klaren is : blokeer gereedschap voor vario , moment sleutel , voelers .
Daarnaast pakkingen kop , spanner . en als je het goed wil doen zou ik persoonlijk ook de voetpakking vervangen . Daar is de spanning ook vanaf geweest , en hier loopt ook een oliekanaal voor de smering , waar flink wat druk op staat. Als je dat besluit te doen heb je ook in en uitlaat pakkingen nodig. En dan achter de aanhaal spanningen aangaan .
Post automatically merged:

Hoe zou ik dat kunnen doen gewoon me hand op het vliegwiel e
Je kan nu niks meer doen , alleen nog demonteren , anders blijf je klooien.
 
Wat je dus qua gereedschap moet hebben op z'n minst om dit klusje te klaren is : blokeer gereedschap voor vario , moment sleutel , voelers .
Daarnaast pakkingen kop , spanner . en als je het goed wil doen zou ik persoonlijk ook de voetpakking vervangen . Daar is de spanning ook vanaf geweest , en hier loopt ook een oliekanaal voor de smering , waar flink wat druk op staat. Als je dat besluit te doen heb je ook in en uitlaat pakkingen nodig. En dan achter de aanhaal spanningen aangaan .
Ik neem aan dat voet pakking de pakking is van de cilinder. in en uitlaat pakking is voor waar het spruitstuk ? En wat is de aan haal spanning is dat de ketting spanner ?
 
Back
Top