Piaggio zip 4takt start niet

youri44

Member
Beste lezer, ik heb mijn carburateur van mijn motorblok afgehaald met het spruitstuk en ik heb mijn kleppen deksel eraf gehad en mijn ketting spanner, want ik wou mijn nokkenas vervangen dit heb ik nog niet gedaan. Ik ging alles terug zetten maar toen deed mijn scooter het niet meer. heb alles aan elkaar vast gemaakt hoe ik het eraf heb gehaald ik heb gelezen dat als je kickt en je hand op het spruitstuk doet dat hij je aan je hand moet zuigen (heb nieuwe pakking) dat doet hij bij mij niet. ik heb mijn nokkenas en me zuiger op tijd staan (zuiger boven aan het cilinder en nokkenas tandwiel streepje op puntje) wat zou het probleem kunnen zijn ? Heb trouwens ook me kleppen gesteld die staan goed
 
Advertisement - register to remove this

Liep hij voor die tijd wel ? Dan heb je iets ( waarschijnlijk met de timing) verkeerd gedaan . Heb je wel compressie ?
Hoe zou ik dat kunnen checken ? En als ik de timing goed wil zetten dan moet de zuiger boven aan staan en de nokkenas tandwiel streepje tegen het puntje
 
Compressie meten met een compressie meter , als je aan het vliegwiel draait voel je dan wel om de andere slag , dat je flinke weerstand moet overbruggen van je compressie ? En als je alle punten goed op tijd hebt , staat dan het trekkende gedeelte van je ketting strak , niet dat de nokkenas verdraait als je de spanner monteert. Daarom ook altijd nog een keer controleren , en motor een paar slagen draaien , als alles gemonteerd is . En liep hij voor die tijd wel goed ??
 
dus "je wou je nokkenas vervangen, maar dit heb je nog niet gedaan" oftewel je oude nokkenas zit er nog in? maar je hebt wel je nokkenaskettingspanner los gehad?
 
dus "je wou je nokkenas vervangen, maar dit heb je nog niet gedaan" oftewel je oude nokkenas zit er nog in? maar je hebt wel je nokkenaskettingspanner los gehad?
Ja ik heb de ketting spanner los gehad heb uiteindelijk naar me cilinder gekeken om me zuiger op ze hoogste punt te hebben om het op tijd te zetten
 
Wat trabiarie vraagt: had je hiervoor problemen of liep hij goed? en wat hij zegt: boel ook rondgetornd na montage en timing nog steeds goed?
kleppen ook in BDP gesteld? en op hoeveel?
 
LIEP HIJ VOOR DIE TIJD WEL?? Waarom de nokkenas dan demonteren ? en hoe heb je gekeken of de zuiger op bdp (Bovenste dode punt) staat?
C-Row heeft dit ook gevraagd zie ik terwijl ik dit typte
 
Compressie meten met een compressie meter , als je aan het vliegwiel draait voel je dan wel om de andere slag , dat je flinke weerstand moet overbruggen van je compressie ? En als je alle punten goed op tijd hebt , staat dan het trekkende gedeelte van je ketting strak , niet dat de nokkenas verdraait als je de spanner monteert. Daarom ook altijd nog een keer controleren , en motor een paar slagen draaien , als alles gemonteerd is . En liep hij voor die tijd wel goed ??
Hij liep goed voordat ik eraan zat ( wouw sportieve nokken as monteren) hoe bedoel je motor een paar slagen draaien hoe moet dat dan (mijn respons was niet verstuurd sorry)
Post automatically merged:

Heb mijn cilinder deksel beetje om hoog gehaald en gekeken of me zuiger boven aan stond
rustig Arie, hij wou z'n nokkenas vervangen, maar heeft dat nog niet gedaan..
goeie vraag: hoe hij gekeken heeft of zuiger op BDP stond
 
hoe bedoel je motor een paar slagen draaien
Is goed hoor , als je alles gemonteerd hebt , nokkenas , en spanner e.d , zou je eigenlijk de motor met de hand aan het vliegwiel , een paar keer rond moeten draaien , kijken of alles vrijloopt en de zuiger de kleppen niet raakt ( zeker 4 x rond)
 
Hij liep goed voordat ik eraan zat ( wouw sportieve nokken as monteren) hoe bedoel je motor een paar slagen draaien hoe moet dat dan (mijn respons was niet verstuurd sorry)
en nou beantwoordt je nòg Arie z'n vraag niet: hoe je BDP hebt gecheckt
 
Wat trabiarie vraagt: had je hiervoor problemen of liep hij goed? en wat hij zegt: boel ook rondgetornd na montage en timing nog steeds goed?
kleppen ook in BDP gesteld? en op hoeveel?
Kleppen op BDP wat houd dat in ik heb boven 0.10 en onder 0.15 en bij de 0.10 gekeken of 0.15 er door past dat was niet zo en bij de 0.15 gekeken of er 0.20 door past dat was ook niet zo
 
Kleppen kun je alleen stellen als ze dicht zitten , dat wil met een 4 takt zeggen als de motor een compressie slag heeft . De merktekens van de
kruk / nokken as staan dan op de tekens op het blok of carter .
 
Back
Top