Liep hij voor die tijd wel ? Dan heb je iets ( waarschijnlijk met de timing) verkeerd gedaan . Heb je wel compressie ?hand moet zuigen (heb nieuwe pakking) dat doet hij bij mij niet.
Hoe zou ik dat kunnen checken ? En als ik de timing goed wil zetten dan moet de zuiger boven aan staan en de nokkenas tandwiel streepje tegen het puntjeLiep hij voor die tijd wel ? Dan heb je iets ( waarschijnlijk met de timing) verkeerd gedaan . Heb je wel compressie ?
Ja ik heb de ketting spanner los gehad heb uiteindelijk naar me cilinder gekeken om me zuiger op ze hoogste punt te hebben om het op tijd te zettendus "je wou je nokkenas vervangen, maar dit heb je nog niet gedaan" oftewel je oude nokkenas zit er nog in? maar je hebt wel je nokkenaskettingspanner los gehad?
rustig Arie, hij wou z'n nokkenas vervangen, maar heeft dat nog niet gedaan..LIEP HIJ VOOR DIE TIJD WEL?? Waarom de nokkenas dan demonteren ? en hoe heb je gekeken of de zuiger op bdp (Bovenste dode punt) staat?
Hij liep goed voordat ik eraan zat ( wouw sportieve nokken as monteren) hoe bedoel je motor een paar slagen draaien hoe moet dat dan (mijn respons was niet verstuurd sorry)Compressie meten met een compressie meter , als je aan het vliegwiel draait voel je dan wel om de andere slag , dat je flinke weerstand moet overbruggen van je compressie ? En als je alle punten goed op tijd hebt , staat dan het trekkende gedeelte van je ketting strak , niet dat de nokkenas verdraait als je de spanner monteert. Daarom ook altijd nog een keer controleren , en motor een paar slagen draaien , als alles gemonteerd is . En liep hij voor die tijd wel goed ??
rustig Arie, hij wou z'n nokkenas vervangen, maar heeft dat nog niet gedaan..
goeie vraag: hoe hij gekeken heeft of zuiger op BDP stond
Is goed hoor , als je alles gemonteerd hebt , nokkenas , en spanner e.d , zou je eigenlijk de motor met de hand aan het vliegwiel , een paar keer rond moeten draaien , kijken of alles vrijloopt en de zuiger de kleppen niet raakt ( zeker 4 x rond)hoe bedoel je motor een paar slagen draaien
en nou beantwoordt je nòg Arie z'n vraag niet: hoe je BDP hebt gechecktHij liep goed voordat ik eraan zat ( wouw sportieve nokken as monteren) hoe bedoel je motor een paar slagen draaien hoe moet dat dan (mijn respons was niet verstuurd sorry)
Kleppen op BDP wat houd dat in ik heb boven 0.10 en onder 0.15 en bij de 0.10 gekeken of 0.15 er door past dat was niet zo en bij de 0.15 gekeken of er 0.20 door past dat was ook niet zoWat trabiarie vraagt: had je hiervoor problemen of liep hij goed? en wat hij zegt: boel ook rondgetornd na montage en timing nog steeds goed?
kleppen ook in BDP gesteld? en op hoeveel?
en nou beantwoordt je nòg Arie z'n vraag niet: hoe je BDP hebt gechecki
Ik heb mijn cilinder deksel van me cilinder om hoog gehaald en aan me vliegwiel gedraaid totdat hij op bdp stond dus helemaal boven aanEn daarna zou je weer de merktekens moeten controleren of ze nog goed staan . En hoe heb je het bdpvan de zuiger gecontroleerd?
Wat bedoel je met merktekens de streep en punt van je nokken as tandwiel ?En daarna zou je weer de merktekens moeten controleren of ze nog goed staan . En hoe heb je het bdpvan de zuiger gecontroleerd?