Piaggio New Fly telkens naar 34km

tpeene

New Member
Ik heb een 2015 Piaggio New Fly 4t snor met 12000km waarvan een jaar geleden de vario is verwijderd. Standaard reed hij 28, en na het verwijderen van de vario reed hij zo'n 42. Na een paar honderd kilometer zakte de topsnelheid weer terug naar 34. Toen is de scooter nagekeken en de carburateur schoongemaakt en reed hij weer 42, voor even. Na weer dezelfde tijd zakte hij weer terug naar 34. Ik heb hem naar een andere zaak gebracht en die gaven aan dat de v-snaar wat versleten was en die is vervangen. Weer reed de scooter lekker door met 42. Nu ben ik weer een paar maandjes verder en weer zakt de scooter terug naar 34. Dat gaat telkens vrijwel ineens, dus van de een op andere dag. In elk geval niet heel erg geleidelijk.

Het lijkt verder allemaal prima te zijn, hij rijdt gewoon normaal alleen de top snelheid zakt wat weg en misschien trekt hij ietsjes minder snel op. Het enige wat opvalt wat raar is is dat bij een héél koude start, na een week stil staan hij bij de eerste twee a drie keer optrekken het lijkt of er iets slipt, met een huuhuuhuu geluid. Dat is daarna helemaal weg.

Wat zou het kunnen zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Zou de koppeling kunnen zijn die je kan opschuren. Prestatie verlies kan hem ook in de rollen zitten. Toch is 34 perfect voor het uitblijven van een evt WOK bekeuring.
 
Back
Top