Piaggio New fly 4t 2v nacht blauw.

Dan zal je net als ik nog even geduld moeten hebben..

Frame moet een roest behandeling hebben.. Dus dat komt er helaas er ook nog bij.. Vandaar dat de scooter nog niet rijd.


Moet dus eerst de kappen tot aan de voorkant tank eraf halen.. Roest weg borstelen en dan spuiten of met de verfpot..

Roestige clips vervangen (komen nieuwe voor)

Inline brandstof filter vervangen
Blok moet er ook onderuit.

Subframe na lopen en roest weg halen.. Waarschijnlijk moeten er ook nog nieuwe dempings rubbers gemonteerd worden..

Misschien kijk ik ook de midden bok nog even na.. Voorheen zat deze muur vast tijdens de winter dagen.. Heb het later wel weer los gekregen, maar wil toch even zien of er schade is..

En er komt ook een andere carterdeksel erop.. De oude is met de tijd niet meer zo mooi meer.. Eerst was deze meer grijs.. Nou zit er een bruin achtige gloed door (misschien gekomen door de warmte of de zon (ga gelijk voor een carbon versie.
En ik moet nog een zwarte achtervelg bestellen (zou ik 1 jaar geleden ook doen, maar door andere dingen niet van gekomen.

Voor de rest moet ik de riem vervangen (hoort bij een groot onderhouds beurt) De vertandings olie afvullen en motor olie vervangen.. En dan is dit zo goed als af.

Ik heb nog een nieuwe ventilator kap van het vliegwiel liggen die ik de oude mee vervang (de oude heeft wat beschading opgelopen bij het eraf halen van de uitlaat.

En er komt een sito plus op (vespa model) (nieuwe uitlaat dus.)

Meeste tijd kost dat herstellen van het frame.. De fabrieks verf is niet zo best in vietnam.. Ze hadden het frame beter kunnen dompelen of coaten.

Ik heb wel al de 60cc cilinder liggen.. Alleen zo op het oog en zuiger passen vond ik hem best veel tolerantie (speling) hebben..

De originele cilinder word vervangen om 2 redenen..

+ In het begin had die best wel wat kracht (voor een 50cc dan) tijdens het inrij periode. Maar vanaf het moment dat die nog gereden heeft, vond ik hem best wel traag met optrekken. Accelleratie was ook niet best (lijk wel of dat het ding moe was.)
Ik heb tijdens het inrijden en ding (bij warme motor) wel eens een beetje meer opgetrokken.. En dat ging ook wel 1 keer.

3de keer vond die het wat minder leuk, maar ben daarna ook gewoon weer iets rustiger gaan rijden..
En daarnaast heeft het ding ook best wel moeten werken omdat waarschijnlijk het achterwiel lager wat aanliep en dit dus wel meer van de moter vroeg.. Nou ga ik er niet vanuit dat de cilinder defect is (krassen of zo) Maar misschien de zuigerveren een tik gehad of zo..

Ik kan uiteraard voor die 60 euro wel een nieuwe zuiger en zuigerveren plaatsen of zuigerveren (laatste is goedkoper)
Maar ik weet op voorhand al dat die 50cc cilinder kwa vermogen echt op de rand bevind, met wat die wel kan en met wat die niet kan..

Nou is een vlakke weg opzicht het probleem niet (wel erg lui met optrekken)
Maar waar ik woon zijn ook veel heuvels.. En daar heeft hij het echt moeilijk mee.

Vond op youtube wel iemand zeggen dat je echt een sport vario nodig hebt om steiler beklimmingen aan te kunnen..

Alleen vermogen komt uit de cilinder.

Die sport vario kan het wel iets efficienter laten lopen met een originele cilinder.. Maar denk ook dat het meer slijtage met zich mee brengt.

Boring is klein voor een 4takt. En dan heb je gewoon compleet geen koppel.. De sport vario kan daar niet meer vermogen van maken..
Een originele cilinder zal dan dus harder moeten draaien om op hogere toeren klein beetje meer vermogen te bereiken..

Een grotere cilinder kan meer koppeling bereiken zonder het toerental maar al te veel hoeft te laten stijgen.

Ik ben verder niet geintresseerd om er een super snel ding van te maken.. Maar wil wel er beter ermee kunnen rijden.. Zonder ik voor een heuvel moet continu gaan afstappen om een heuvel op te komen, want dat is beschamend.
Post automatically merged:

Heeft de scooter inmiddels al gereden met de 60cc cilinder? Ben wel benieuwd hoeveel extra trekkracht hij genereert.

Zal denk ik net een beetje meer zijn.. Maar hopelijk gewoon genoeg om er lekker erop te kunnen rijden.


Super hard hoeft die niet op te trekken. En net een beetje harder op trekken in het begin tot 40 is genoeg.
 
Last edited:
Back
Top