Piaggio Zip of Sym Orbit 2 kopen

VloeibareZeep

New Member
Beste Allemaal,

Ben al een tijdje aan het denken over het aanschaffen van een eerste nieuwe scooter. Zit te denken aan een scooter in de prijsklasse van < 2.000 EUR.

Daarom was ik aan het denken aan een Sym Orbit 2 of een Piaggio Zip. Ik vroeg me af wat jullie mij aan zouden raden.

Wil in beide gevallen de snorfiets variant (en die laten opvoeren tot 35 km/u). Wil de scooter voornamelijk binnen de bebouwde kom gebruiken in een grote stad
Ben zelf 1.88 m lang. Heb begrepen dat dat niet zo een probleem is voor beide scooters, echter dat het wel erg lastig wordt met een medepassagier op een Piaggio.
Om deze redenen gaat mijn voorkeur in eerste instantie uit naar de Sym (lagere prijs is ook meegenomen). Echter heb ik nog mijn twijfels over de motorblok.

De piaggio heeft een injectiemotorblok, begreep dat dit een beter is dan die van de Sym. Maakt dit een groot verschil in betrouwbaarheid?
De Piaggio heeft daarentegen geen kickstarter, de Sym wel. Lijkt me wel prettig om zoiets te hebben of is dat niet perse noodzakelijk?


Met andere woorden is het waard om wat ruimte en geld op te offeren voor meer betrouwbaarheid bij de Piaggio? Of zijn er meer factoren waar ik nog naar moet kijken?
 
Advertisement - register to remove this

Allereerst goed je research gedaan, Sym en Piaggio zijn naar mijn mening de beste op de markt motorisch en met customizen is de zip gewenster.

voor en nadelen Sym.

voordelen:

Motorisch erg goed en erg comfortabel. En er zijn voldoende accessoires voor te krijgen. Maar ook hebben veel mensen een sym en zijn er ook voldoende onderdelen voor te krijgen.

Nadelen:
opvoeren is lastiger vanwege dat het maar tot 65cc (vanuit gaand dat het om het 4t motorsysteem gaat.)gaat en er zijn niet veel uitlaten voor dat motorblok Sym maakt niet gebruik van het gy6 motorblok maar een eigenmotorblok.

Voor en nadelen Zip (Piaggio)

voordelen:

Je kunt alles aanpassen van een motorblok switch tot welke kappenset dan ook. Deze scooter is compleet naar eigensmaak eenvoudig te maken. Ook is het motorisch erg betrouwbaar en iedereen heeft wel zo'n zip. Ook zijn er veel onderdelen te verkijgen. En ook gaat de cilinder tot 80cc bij een zip (vanuitgaand dat wij het nu hebben over een 4t motorsysteem.)

Nadelen:
Een zip is erg klein je zit er minder comfortabel op als je langer bent en ook een nadeel zijn de 10 inch wielen waardoor je minder grip zult hebben dan op een sym orbit


Als je toch besluit op te voeren is het met de zip eenvoudiger omdat er velemalen meer onderdelen voor te krijgen zijn.

Ik hoop dat je hier voldoende aan hebt als je vragen hebt stel ze gerust.
 
2 personen is inderdaad wel echt een lastig verhaal alleen het is niet onmogelijk ook al zit je helemaal naar voren.

Het injectieblok van Piaggio is naar mijn mening het beste blokje onder alle 50cc scooters. Het is zelfs hetzelfde blokje wat wordt gebruikt onder een Vespa
 
Denk beide goede keuzes. Sym fiddle is ook een goede overweging. Let op bij de aanschaf dat je je benen goed kwijt kan, ook met een U bocht. Bij twijfel is de SYM fiddle 3 namelijk misschien meer geschikt. Of de piaggio fly, zelfde blok als Vespa en zip ook.
 
Back
Top