je moet er lichtere rollen en strakkere trekveren in doen dan trekt hij wat vlugger op en de cdi doorslijpen.Na de scooter 2,5week bij de dealer te hebben gestaan na een loop probleem (iemand van hun familie was overleden en daardoor duurde het wat langer.
Er is een reperatie uitgevoerd en de 5000km servicebeurt meteen laten doen bij 4428km
Kan verlopig weer tot 12.000km door rijden.. Bij 8000Km beurt zal ik de motor olie dus zelf vervangen (om in de 4000km service interval te blijven) Dus verlopig weer lekker rijden.
Scooter is rond 16.30 uur weer opgehaald. Heb er meteen maar een fles motor olie erbij gedaan en 2 nieuwe bougies..
1 bougie hou ik in de scooter.. Als hij weer dit probleem gaat geven word hij ter plaatsen vervangen.
Dealer zegt ook dat de sproeier 78 goed is.. Maar wellicht dat ik dit zelf in de gaten ga houden en anders overweeg om er een 80 erin te draaien. Dit weekend gaat ook de andere CDI weer terug (hier was verder niks mis mee). Het ding trekt nog steeds als een slak..
De aandrijfriem hebben ze niet vervangen.. Dat doen ze pas bij de volgende beurt.
Misschien dat ik overweeg om er een sport vario en of een andere riem te proberen, om dat slome van de scooter eruit te krijgen.
Met de andere CDI was hij toch net even wat veller.. (als je denkt dat het super rap gaat dan valt dat ook nog wel mee, maar het loopt een stuk netter dan hoe het nou gaat.
Voor de rest ben ik vriendelijk en inzichtelijk geholpen. Nog steeds tevreden bij deze dealer.
Deze olie heb ik nu:
https://www.motul.com/nl/nl/products/scooter-power-4t-5w40
Ga deze olie ook in de kisbee gebruiken.
hierom heb ik geen vario meer......... had ook met me lx had ik de vario afstelling perfect met drukveer trekveer grammage rolletjes en snaar en na 3 dagen rijden liep de boel weer kut.De scooter is momenteel niet meer vooruit te branden, en dan heb ik het echt over als het ding een helling op moet.. Gaat dan nog slomer dan een snor scooter.. Althans sta dan bijna stil..
Heb ondertussen een goedkoop roller test setje gekocht van 5,7 grams rollen..
Ga ook nog in de buurt kijken voor een setje malossi HT rolletjes 6.1 grams (volgens joey schaar zouden deze de meeste PK moeten geven op de test bank..
Ook ik heb de knop door gehakt en een dayco HPX riem besteld.. En een setje polini vario geleiders.. (schijnen beter dan de origineel te zijn volgens joey schaar)
Probleem is als die op gang is hij veel toeren moet maken (lijkt wel of dat de riem in de lage versnelling blijft hangen)
En moet hij op gang komen, dan komt hij vaak sloom op gang (waarschijnlijk dat de iets lichtere rolletjes gaan helpen/
En toeren maakt hij helemaal niet als hij de heuvel op moet.. Rond de 60 op de teller maakt hij ook een hoop toeren op top..
Dus begin mij eraan te irriteren en er is dus niet goed ermee te rijden.. Dus noodzakelijk zal de aandrijving goed afgesteld moeten worden..
Ik heb wel een verwachting dat er zwarte aanloop sporen op het loop oppervlak van de vario zit.. (met andere woorden standaard riem is bagger kwaliteit)
Als ik direct uit stilstand volgas geeft, dan gaat het wel aardig, maar blijft rond de 40km/u op teller soms weer even hangen.