This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Piaggio evo minibike

erg knap project ziet er vreselijk mooi uit, alleen het lijkt me dood eng om op te rijden 8p

suc6 verder!!
 
tnx allemaal voor reacties.

de houder zit aan de voorvorkpoot vast ''gebout''....er zitten 2 gaten door de poten heen van 6mm.
ik heb dit getekend en op de watersnijder gesneden..echter is het 10mm dik en zou hij niet passen
M10 fijne draad (M10x1,25) erin getapt voor de stelbouten en de achterzijde 5mm afgefreesd (waar het remblokje zit)
die 10mm zit op het grootste gedeelte van de houder en die is ook nodig voor M6 te kunnen tappen(anders word het erg smal)
hij zit dus simpel vast gebout..er zit dus draad in...dit in de zijde waar hij op de tafel staat @ foto 1

verder houd ik me nu veel bezig met sponsoring/reclame.

hoop dat het me verwachtingen waar gaat maken en dan kunnen we weer leuke dingen bouwen.

wil nog een koppelingstestbank(om te zien of alle segmenten gelijk uitslaan en het afstellen daarvan...net zo'n bank als HANK heeft)
en een eigenbouw testbank zou het compleet maken.

tevens word de achterbrug ook nog veranderd als ik het eerst getest heb met simulatieprogramma algore.

groeten
 
zo..eindelijk weer wat nieuws op het forum....een weekendje met de mini in de weer..

vrijdagavond:
eerst in oudekerk bij de gebroeders boers een bezoek gebracht.
uiteraard om te banken en ook lekker te ouwehoeren..
1e run 10 pk......hij stond te rijk...kleinere sproeier...en hup 4 pk erbij...14 jongens..
daarna nog een run willen maken alleen vloog de ketting eraf....deze brak echter niet.
aad dacht dat het kwam door d8 8erbrug..(1 massief deel...ketting trekt hem naar binnen).is nog steeds niet veranderd zoals ik hem wilde...
maar verder niet gebankt en na 2 runs 14pk..toch netjes.

zaterdag:
daarna zaterdag wat correctie uitgevoerd.
achterbrug verstevigd(aangezien ik dacht dat hij krom trok) en nog iets aan de stepjes gedaan.
tevens een plaatje voor de uitlaat gemaakt aangezien mijn schoen smolt bij het aanraken van de uitlaat.
verder alles dubbel gechecked en hem voor de zekerheid eens laten lopen.
mij viel echter op de avond ervoor..bij alles na het banken te controleren...dat het voortandwiel zich als een hoepel gedroeg.
dus of het door het voortandwiel kwam of door de achterbrug...het gebeurde vandaag in ieder geval niet meer...(tijdens het rijden)

na alles gemaakt te hebben eens ingepakt etc. (reserve tandwiel erin..en versteviging in de achterbrug)

zondag:
erg natte dag...uiteraard met goede moed er toch heen gereden.
veel mensen gesproken en veel lol gehad.
met regenbanden gestart en het 1e rechte stuk opgere....opge'gleden'...iets teveel gas..en hup weg was hij.
smiddags door klein zonnetje en harde wind de baan droog..
slicks erop en lekker rond gereden.
mijn mening...iets te korte baan voor de snelle machines....maar was wel leuk.
mensen bedankt voor deze meeting/race....was erg tof!
hank, jeroen, john, daans...was erg leuk jullie gezien/gesproken te hebben.

foto's van de mini hieronder.
de testbankuitdraai en de reparatie aan de achterbrug.







 
Gewoon te vet :| 14pk :| is meer als het dubbele als wa ik heb op mijn minibike :|

Suc6 met race !
MzzL Jeroen W.
 

http://s153.photobucket.com/albums/s228/lgtweewielers/filmpjes/?action=view&current=MOV03914.flv

dit was in de meeting velp..opzich lekker rond kunnen sturen.

alleen op het 1e rechte stuk al op me plaat gegaan..was de bocht al uit..en gaf gas en hij gleed weg.
dit terwijl ik op het eind van het rechte stuk maar 11500 toeren haal en laat daar pas de 14 pk zitten..maar het was ook flink nat dus dat deed het hem ook.
daarna met slicks een stuk harder rond kunnen gaan...op naar de echte wedstrijden waar het volle vermogen benut kan worden